Opgelicht?!

dat linkje van mij eerder hier,
daar kan je alle gegevens eerst controleren voordat je je centjes overmaakt
als je een rekening nummer hebt kan je die ook controleren,
en tja politie doet er geen bal aan als het onder de 100 eurootjes is,
wel als je 7 km te hard rijd:confused::confused::confused:
en probeer die agent dan maar te vertellen dat je op de weg let en niet constand dat snelheidswijzertje op juiste plek te houden
 
De shop zegt in haar algemene voorwaarden dat levertijd 30 dagen is. Is die tijd al verstreken? Zo niet, piep je te vroeg.

Als ie na 30 dagen niet geleverd heeft, mag je als klant de koop ontbinden en zal hij binnen 14 dagen het geld terugstorten.

Zo staat het in de algemene voorwaarden.

Stap één is die 30 dagen afwachten, dan de koop ontbinden middels een aangetekende brief, waarin je ook gelijk het geld terug eist en ook de winkelier gelijk in gebreke stelt als je het binnen 14 dagen niet terug ontvangen hebt.

Dan, ná die 14 dagen aangifte gaan doen en je rechtsbijstand inschakelen.
 
tja politie doet er geen bal aan als het onder de 100 eurootjes is,
wel als je 7 km te hard rijd:confused::confused::confused:
en probeer die agent dan maar te vertellen dat je op de weg let en niet constand dat snelheidswijzertje op juiste plek te houden

De politie doet niks omdat het in principe geen strafrechtelijke zaak is maar een civiele zaak.. Het wordt pas strafrechtelijk als er overduidelijk sprake is van oplichting. Gezien het feit dat deze leverancier blijkbaar af en toe wel levert c.q. terugbetaald maakt het dus een civiele zaak. Zou de leverancier bewust mensen de goederen stelselmatig niet leveren pas dan is er sprake van oplichting en is het een strafrechtelijke zaak en kun je aangifte doen.
Het enige wat je nu kunt doen is de verkoper in gebreke stellen als de leveringstermijn conform z'n voorwaarden zijn verstreken.
Maar goed. Blijkbaar gaat hij nu wellicht leveren. Ik zou even wachten en als er niets komt ondanks zijn toezegging dan heb je uiteraard een zaak. Bewaar de email en mocht hij niet leveren dan alsnog een aangetekend schrijven de deur uit waar je kenbaar maakt juridische stappen te zullen gaan ondernemen. Stel in die brief ook een uiterste termijn.
 
ik heb geen track and trace gekregen en dat over die 30 dagen oke maar op mijn link van radar forum staat dat mensen zijn opgelicht of net hun geld gekregen hebben
 
en ik dacht dat winkelbesprekingen niet waren toegestaan :rolleyes:... als dit over een van de grotere modelbouwzaken was gegaan dan had dit allang dicht geweest...

Nah goed daar mag iedereen zijn conclusies uit trekken.

Maar goed afwachten of het pakket inderdaad nu verzonden is en anders alsnog aangifte doen politie onderneemt pas actie als er meerdere aangiftes binnen komen over 1 bedrijf / persoon.
 
[mod]
Gezien de nuttige informatie, heb ik hem opengelaten...

Dit is namelijk niet zomaar een "winkel bespreking"
De finesse ligt hem om te kunnen kijken, en te kunnen afwegen wat per zaak de beste keuze is


Maar speciaal voor jouw, zal ik de een en ander weg weghalen..
Want stipt op de regels, heb je gelijk, en we hebben geen zin in gezeur dat de mods de regels overtreden...
Dat hebben we hier genoeg gezien.. Om dat maar voor te zijn, heb ik de namen verwijderd.

Iedereen mag zijn conclusies daar uit trekken..
[/mod]
 
Het lijkt hier toch een beetje anders te verlopen.. het heeft er schijn van dat topicstarter iets te vroeg over opgelicht zijn praat.

@Ron: het radar forum mag iedereen op posten hoor.. dat is geen indicatie dat iets wel of niet echt waar is. Ik kan morgen ook op het radar forum een draadje openen dat Ron v Someren een charlatan is ;)
 
Een winkel die figureert bij Radar ligt toch iets genuanceerder Alwin.

Dat gevoel heb ik ook, Ron. Maar ik zou te topic starter gezien zijn leeftijd willen adviseren om één en ander eens goed met (één van) zijn ouders te bespreken. Als puntje bij paaltje komt zijn zij partij, en niet een 13 jarige.

Ook het lezen van voorwaarden kan geen kwaad. Ik heb geen antwoord gezien op de vraag of die 30 dagen al om zijn. Met een beschuldigende vinger naar iemand wijzen als er op zich nog geel laakbare feiten zijn is op zich laakbaar. En of een zaak nu in één of ande consumentenprogramma is behandeld doet niet ter zake, alleen je eigen ervaringen doen ertoe.

Groet,

Ad Bakker
 
ik heb volgens mij wel antwoord gegeven maar dan zal ik het nu schrijven die 30 dagen zijn niet voorbij maar toen ik dat las van radar had ik toch al zoiets van het komt toch niet en het is opgelicht met een vraagteken dus.
 
Kortom.. je moet gewoon nog even geduld hebben voor je met termen als opgelicht begint te smijten. Precies ook de reden waarom hier geen winkelbesprekingen gedaan mogen worden, het is niet in te schatten hoe e.e.a. nu precies zit.
 
Dertig dagen in de leveringsvoorwaarden is niet zo vreemd. Maar de meeste mensen verwachten wel een korte levertijd tegenwoordig of op z'n minst een email dat het even kan duren. Geld accepteren en niks laten horen is sowieso not done. Of je daarmee nou in je recht staat of niet.
 
Niet echt hoor, zeker niet in deze tijd en markt. Waarschijnlijk is het iemand die zelf helemaal geen voorraad aanhoudt, maar bestelingen gewoon doorschuift naar zijn leverancier.

Als iets dan niet op voorraad is bij de toeleverancier, kan het langer gaan duren.

Let wel: er stond ook niet dat de levertijd altijd 30 dagen is, er stond dat de levertijd max 30 dagen zou zijn, en dat men daarna de koop kan ontbinden.

Het kan best zijn dat de uitbater van deze site laks is of de boel probeert te flessen, maar op zichzelf voldoet hij wel aan een heleboel criteria die mensen altijd noemen voor 'een veilige winkel'. Er is contactinformatie, er zijn algemene voorwaarden, de afkoelperiode van 7 dagen wordt beschreven, enzovoort.

Het radar forum is niet anders dan dit forum; iedereen kan er registreren en gaan posten. Zeker in deze markt en tegenwoordig zie je dat mensen na een dag of 4~5 wachten op iets, ongeduldig worden. Vaak gaat men dan al op fora posten voordat de leverancier uberhaupt gecontacteerd is. Deze leverancier lijkt telefonisch wat minder benaderbaar, dat versterkt dat.

En voordat je het weet heb je bv. bij Radar (of hier) een draadje over oplichting, terwijl dat niet aan de orde is.. of hoeft te zijn.

Irritant is het natuurlijk wel. Iedereen wil het liefst de spullen die hij vandaag besteld heeft, morgen in huis hebben. Zeker met leuk speelgoed als dit.

Daarom eigenlijk maar één advies; bestel alleen bij winkels die een on-line voorraadindicatie hebben, of bel van te voren of iets op voorraad is. Dan weet je ook gelijk of ze telefoon opnemen. Op een paar winkels na, is het in modelbouwland ronduit dom om iets te bestellen als het niet op voorraad is. Zonder uitzondering wordt je dan een spoorzoeker die er zelf continu achteraan moet, krijg je bakken vol met loze beloftes en levert het je gezeik op.
 
Irritant is het natuurlijk wel. Iedereen wil het liefst de spullen die hij vandaag besteld heeft, morgen in huis hebben. Zeker met leuk speelgoed als dit.

Nou, je wilt primair dat de leverancier communiceert. Dus de telefoon opneemt of reageert op email. En beter nog. Dat hij na de bestelling aangeeft wanneer hij kan leveren.
Ik zou 3-4 dagen na een bestelling in Nederland ook wel willen weten wat er aan de hand is. Niet meer dan normaal. En als je dan niemand te pakken krijgt ga je je zorgen maken..
 
Ik ga er even vanuit dat topicstarter wel de normale emailcyclus van orderbevestiging etc. heeft doorlopen? Site schijnt ontwikkeld te zijn door een bedrijf, dan is aan dat soort dingen wel gedacht.

Verder heb je gelijk, als consument wordt je graag op de hoogte gehouden. Laat modelbouwwinkeliers, op een enkeling na, daar nu eens heeeeeel erg slecht in zijn.
 
Klopt. Die ervaring heb ik ook. Lijkt wel of een deel het Internet net heeft ontdekt :) Maar er zijn ook erg goeie webshops hoor in Modelbouwland.
 
Back
Top