NK Electro ronde 3 op Zondag 17 Juni 2012 bij RCHotwheels in Deventer

NK Electro ronde 3 op Zondag 17 Juni 2012 bij RCHotwheels in Deventer.

Zaterdag de 16e zal de baan open zijn van 10:00 uur tot 17: 00 uur alleen voor de NK rijders om te trainen.
Zondag is de baan open om 8:00 uur en om 9:30 uur beginnen de kwalificaties.
Naast de NK Toerwagen Stock 13.5 en de NK Pro Ten 10.5 is er een extra open F1 klasse toegevoegd.

Reglement voor de open F1 op 17 Juni 2012

Schaal : 1/10
Gewicht : Vrij
Body : Realistische F1 body's
Aandrijving : 2 WD
Snelheidsregelaar : Vrij ( is deze met lipo afslag, dan geen buzzer nodig)
Verplaatsing : Vrij
Motor : Carson Cupmachine , Tamiya Formula Tuned 32T ( met originele koolborstels )
Accu: 6 cellen NimH of 2s Lipo hardcase.
Bij gebruik van Lipo 2s hardcase is het verplicht om een Lipo buzzer aangesloten te hebben indien de regelaar geen Lipo afslag heeft.
Banden : Vrij ( geen toerwagen banden)
Toegestane hop-ups : Vrij

Een ideale mogelijkheid voor de F1 DTC rijders om hier dan een trainingswedstrijd te rijden als voorbereiding voor de DTC op 12 Augustus.

Het inschrijfgeld voor deze klasse is :

Leden : 5,00
Niet leden : 10,00


Inschrijven via Myrcm


Mvgr : Jack Akkerman
 
Laatst bewerkt:
De FDR voor de Stock klasse is vastgesteld op 4.50 (4.49 mag niet, 4,51 en hoger wel).

En voor diegene die nog banden nodig hebben, ik heb een setje of 10 bij me tijdens het weekend in Deventer. Dus stuur me ff een berichtje o.i.d. als je een set wilt reserveren.
 
Er mogen nog wel wat inschrijvingen bij! Er zijn tot nu toe meer F1 rijders ingeschreven dan reguliere NK-rijders!

Mvg
Marcel
 
Momenteel 24 aanmeldingen voor de TW Stock klasse, 4 voor de Pro10 en 6 voor de extra Formule 1 klasse...

De inschrijving is nog geopend, dus schrijf je nog snel in !!
 
Uitslag van vandaag:

Pro10:
1. Reinder Wilms
2. Alexander Fokke
3. Sascha Lennartz

Tw Stock:
1. Rob Janssen
2. Ronald Arts
3. Robert Krens
...
11. Michel Peterse
...
21. Eldred Francisca
 
Het was een top weekend met wederom goed weer.

De kwalificaties gingen goed voor mij. Ik was in de 1ste kwalificatie als snelste gefinished. In de 2de kwalificatie was het stuivertje wisselen maar stond ik de laatste minuut 0,3 seconde voor op Reinder. Helaas in de laatste ronden nipt met 0,1 seconde verloren (in 7 minuten rijtijd). De derde kwalificatie wederom als snelste over de finish voor pole posities in de finales.

1ste finale ging de start goed maar na een paar minuten in de race waren mijn achterbanden uit elkaar aan het vallen waardoor de auto begon te glijden aan de achterzijde :rolleyes:.

2de finale, vrij lang op de 1ste plaats gereden maar in de laatste minuut net wat foutjes gemaakt waardoor Reinder me kon inhalen (circuit is onvergeeflijk:D).

3de finale toch de begeerde 1ste plaats kunnen bemachtigen. Overall op de 2de plaats geindigd.

Het was stuivertjes wisselen met Reinder wat zeer spannend rijden was. Mathijs en Sascha waren ook zeer gewaagd aan elkaar wat ook stuivertje wisselen was. De setup veranderingen die Roy heeft gedaan aan zijn auto hebben ook positief invloed gehad op zijn rondetijden.

Ik vond het interessant om te zien dat je met 180 graden verschillende auto's, setups en electronica toch zeer scherp aan elkaar gewaagd kan zijn.
-t-bar auto vs link auto
-200mm vs 235mm
-GM esc en motor vs Hobbywing esc en motor
-verschillende merk en type banden
-setups die gevoelsmatig anders zijn

Uiteindelijk is het de rijder die het bepaald en deze keer was het Reinder die het constantste was met de verdiende 1ste plaats als resultaat.:D
Tot de volgende wedstrijd op Rucphen :evilbat:
 
Laatst bewerkt:
Heb mij ook zeer zeker vermaakt afgelopen zondag.
Van iedereen goede en nuttige tips gekregen ivm setup en smeermiddelen.
Had ook eindelijk eens een smeermiddel wat ook daadwerkelijk werkte.
Bij deze dank Reinder:)
Tijdens de qualy af en toe een robbertje kunnen vechten met Sacha en Mathijs.
Ook zie ik mijn ronde tijden lager en constanter worden wat zich weer kan uiten in een betere startplaats voor een finale.
Tot ik dat goed voor elkaar krijg zal ik nog ffies de "rode" lantaarn dragen:cool:
Ik zeg op naar Rucphen met nieuwe kansen:D

mvg Roy
 
Was inderdaad een leuke race bij Hotwheels. Ik heb zelf F1 gereden (3e), en moest bij de Pro10 baaninzetten en heb dus de spannende strijd tussen de twee koplopers goed kunnen volgen, prachtig om te zien, en wat een beheersing!

De F1 was weer zo leuk, dat het misschien wel een ideetje is om in de toekomst bij voldoende belangstelling een NK-klasse in te voeren ;-)

Ook bij de F1 waren er diverse modellen (tubedemper, wrijvingsdemper, t-bar, links etc.) die ondanks de grote verschillen toch mooi aan elkaar gewaagd waren, leuk om te zien.

Groet
Marcel
 
Mischien een gek idee maar waarom geen pancar klasse rijden die al bestaat? Het enigste verschil is de kap, de bredere chassisplaat en de iets snellere motor. Op kleinere circuits gaat het ook zeer goed rond zoals men kon zien op Deventer. Voordeel ook....statistisch gezien heb je bij de pro10 klasse minder kans om uit te vallen.:);)

Het is natuurlijk maar een idee :cool:
 
Wil je een eerlijk antwoord? Ik vond dat de Pro10 echt niets met Groep-C te maken heeft, is nooit mijn klasse geweest en zal het ook nooit worden. Jouw auto had dan nog een beetje groep-c trekjes, maar de rest helemaal niet. Helaas zag ik mijn eerdere veroordeling toch bekrachtigd: Pro10 rij je voor de snelheid.

Normaal gesproken is er bij de F1 helemaal geen uitval. Ik ben alleen aan het experimenteren met de auto en helaas breken er dan wel eens onderdelen omdat je over de limiet gaat.

De F1 is bij de Hotwheels aan het uitgroeien tot een 'kneuzencup' En dan doel ik niet op de rijderskwaliteit, maar op de gebreken bij de rijders. Zelf heb ik een reumatische aandoening, ik kan niet lang meer stilstaan en zo zijn er nog een paar rijders met een 'handycap' Het leuke is, dat er een paar zeer geroutineerde rijders een leuke onderlinge strijd houden en er veel plezier aan beleven. Wat mij betreft blijft dit ook een clubaangelegenheid. Als de F1 weer naar NK niveau gaat, rij ik hoogst waarschijnlijk toch niet mee.
 
Kijk naar de smily's in mijn reactie. Tijdens de wedstrijd waren er diverse personen die aangaven dat het net echt f1's waren met betreking tot het uitvallen van de auto's (en dit was met een lach). Je reactie zoals bovenstaand is dus nergens voor nodig want het was een bericht die daar een knipoog op is.

Over smaak valt te twisten, een veld vol neon met vlammen f1 kappen ziet er ook niet uit, ik denk dat je daar met me eens bent. Een veld met mooi gespoten groep c kappen die kwa kleurpatroon gelijkenis hebben met de echte groep c is ook al heel anders.

Reageer vrolijk verder...en altijd blijven lachen hé ;)
 
We hebben ook een voorstel voor volgend seizoen: F1 bodies moeten moeten dan in bestaande teamkleuren van de echte F1 worden gespoten en bestickerd. Ik heb mijn stickervel al klaarliggen, alleen de body nog!

williams-fw14-12.jpg
 
Back
Top