Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oude schroef (80 x 58 ) en nieuwe schroef(90 x 90):
![]()
2-Cilinder Saito stoommachine staand T2DR
Boring 12 mm
Slag 12 mm
Toerental 6000 t/min
Vermogen ca. 0,03 pk
Druk 2 kg/cm²
Cilindercapaciteit 5,4 cm3
Max. draaimoment 1050 g/cm
Geschikte bootgrootte 100-130 cm
Geschikte ketel B2F
Afmetingen T2DR 2-Cil.-stoommachine
Lengte 115 mm
Breedte 70 mm
Hoogte 100 mm
Gewicht 675 g
Saito Ketel en brander B2F Geschikt voor T2DR, Y2DR, T2DR-L
Max. brandduur 20 min
Veiligheids-overdrukventiel ingesteld op 1,5-2,5 kg/cm²
Waterpijpen (ketel) 5 pijpen
Toelaatbare druk stoomleiding ketel 35 kg/cm²
Toelaatbare druk stoomleiding brander 60 kg/cm²
Nom. keteldruk 2 kg/cm²
Nom. branderdruk 0,4 kg/cm²
Brandstof Alcohol (methanol)
Afmetingen B2F
Lengte 198 mm
Breedte 75 mm
Hoogte 124 mm
Gewicht Ketel 690 g
Gr Ger
Dat moet je met een grote korrel zout nemen hoor
Ik had zo een 3 cyl in de Volharding staan
1.40 mtr
En dat ging redelijk goed
mvg
Frederik
dat alles messchien niet zo is als beschreven staat dat geloof ik wel maar der zal toch ook wel iets van waarheid in zitten denk ik zo de reden dat ik de info geplaats had was uit te vinden wat voor schroef ik dan misschien wel zou moeten gebruiken ipv diegene die ik nu heb
de Furie die ik hier heb staan heeft een lengte van 1220 breedte 260 en is of word ook helemaal houtbouw dus als ik het zo nu bekijk wat je mij verteld zou ik beteraf zijn met een grotere schroef en ik denk dat het verders geen probleem zal opleveren wa een grote gaat wel passen in did schroefraam
Ik zou met wat er nu is, eerst het schip maar gaan maken en dan proefvaren.
Als blijkt dat het dan niet naar je zin is kan er altijd nog een andere schroef onder.
Ik zou met wat er nu is, eerst het schip maar gaan maken en dan proefvaren.
Als blijkt dat het dan niet naar je zin is kan er altijd nog een andere schroef onder.
hoi Harm
ja daar heb je gelijk in ik kan altijd nog een andere aanschaffen .
wat nog wel even wilde weten ben je met een stoom aandrijving min of meer verplicht om vet afschijder te plaatsen of hoe zit dat ?moet voor dat ik echt kan beginnen met bouwen eerst zorgen dat ik orginele tekening zie te vinden of te krijgen die kon ik niet meer terug vinden tussen de spullen wel een tekening op schaal die vergroot is van een orginele met een pantograaf maar ik heb geen detail tekening en heb op het forum al is er naar gevraagd maar voor zover nog niks dus dat word nog effe zoeken
Geheel mee eens Frederik, vandaar dat ik ook eerst die olie/water-scheider heb geplaatst voordat ik ging varen.
Op een meer of in een grote vijver zou het misschien nog wel zonder kunnen
Waarom schrijf je dit dan aan die man
mvg
Frederik![]()
![]()
hola v Gent
ja dat vind ik een hele goeie waarom dat harm did wel na me schrijft in het zelfde bericht ag het zal wel foutje zijn...laat ik me maar gewoon erbij houden die afscheider moet er gewoon in
.
Harm zoals je weet ik heb iets andere ketel dan jij erin heb staan dus of de leidingen dan ook bij mij het zelfde lopen weet ik niet (bent vergeten dat ik een leek ben in stoom) maar als je en mocht je gedetaileerde foto's hebben van hoe ik het moet aan sluiten dan bij deze graag
pfffffffffff krijg nu wel heel veel info gelijk brein heeft veel op te slaan en te verwerken maar goed ik weet waar ik het voor doe
allemaal fijn weekend Gr Ger van uit warm zonnig spanje![]()