Parkzone p47 crash waarschuwing

Hallo allemaal, graag een volgende waarschuwing, na wat ik van de week meemaakte. Ik had mijn p47-d geupgrade met een 1100kv 35-48a motor met 4s 3600 mAh lipo.
Vloog super snel en ook mega stabiel etc etc. Maar na ongeveer een lipo of 6, brak de vleugel af vanuit een duikvlucht met geschatte snelheid van 150, nadat ik ze weer rustig omhoog trok. Geen abrupte bewegingen ofzo. De vleugels had ik versterkt met epoxy in de open ruimte bij de spar.
Vliegtuig totaal verwoest, mede een stukje grasveld.

Met andere woorden, ik durf een parkzone vliegtuig niet zomaar meer te upgraden, heb sterk m'n twijfels over de sterkte van dit product.

Iemand anders hier ook ervaringen mee??


Grt, Mark
 
Tsja... het motorvermogen vergroten en ergens een beetje epoxy in gooien is natuurlijk geen garantie dat het model opeens volledig geupgrade is voor die setup...
 
Zal vast mede met het model te maken hebben gehad.
Want zelf meerdere erg snelle Parkzone P51D Mustangs gehad.Gingen eindeloos vertikaal en power zat.
Vliegmaatje van me had de zijne nog sneller dan de mijne.
Zelden shit mee gehad ondanks de forse motor upgrade.
En als het mis ging waren het stuurfouten onzer zijds.
Dus het kan wel een Parkzone kist behoorlijk upgraden.
Vr Gr E
 
Al mjn parkzone modellen zijn uitgerust met veel snellere motoren en veel betere esc's.
Maar 1 keer heb ik het voorgehad dat de vleugel doormidden brak tijdens een full speed high G maneuver.
En dat kwam dan nog omdat die vleugel crash schade had opgelopen een week ervoor en ik vergeten was om hem terug in orde te maken zoals het hoort.

Voor de rest heb ik nog nooit problemen gehad en mijn snelste parkzone vliegtuig op dit moment is een T-28 Trojan en die haalt vlak een goede 160kmph en in duikvlucht een goede 190kmph.

Grts Dave
 
Hallo Pizmo,

Zonde van dit ongelovelijk mooie toestel! Zelf ook dergelijke ervaringen gehad. PZ Corsair brak spontaan vleugel af na plaatsen snelle setup en met de PZ Mustang brak in de eerste vlucht met snelle setup de linker helft van hoogteroer. Hiervoor halfjaar met andere snelle mustang gevlogen en toen is alles altijd heel gebleven, meerdere crashes buiten beschouwing latend.

Gr Jerry
 
De pz Corsair heeft natuurlijk zo al zeer zwakke vleugel opstelling.
Zelfs met de standaard setup kan die al breken als je wat hoge G maneuvres doet.

Grts Dave
 
Ik denk dat parkzone niet echt geschikt is om te upgraden. Hun toestellen zijn wat sterkte geschikt gemaakt voor de motoren die parkzone gebruikt.
Leuk merk om mee te spelen/leren maar daarna is het klaar.
Volgens mij zijn ze ook zo gepositioneerd door horizon-hobby. Met E-Flite als het betere merk en Hangar-9 als hun topper.

heb hier het e.e.a aan parkzone staan, P51, T28, Radian, Habu. Als ze stuk gaan is het klaar....
 
Bedankt voor de reacties, de epoxy was een tip die ik gekregen had om de openliggende spar wat te verstevigen. Laat er 25 gram ingegaan zijn, dat is natuurlijk te verwaarlozen. Volgens mij kon dit absoluut geen kwaad. De vleugel was nieuw, geen crashschade. Verder ook geen abrupte high-g manoeuvre. Al zijn kleine pitch veranderingen met die snelheiden vaak al wel erg belastend. Hoe dan ook, ben nu opzoek naar een vliegtuig dat wel betrouwbaar is. Snel en met 4s lipo's te vliegen. Suggesties???

Grt, Mark
 
Voor de tweede maal na een high speed dive vleugel afgebroken... Grrr
Wederom geen abrupte bewegingen, maar een lichte nose up beweging.
P47 Total loss.
 
Voor de tweede maal na een high speed dive vleugel afgebroken... Grrr
Wederom geen abrupte bewegingen, maar een lichte nose up beweging.
P47 Total loss.

Dat gaat je ook nog wel een derde of vierde keer lukken.:D

Tot je begrijpt dat je een schuimpje niet zomaar kan updaten met een veel zwaardere setup.

Met die lipo vlieg ik een 1,9m grote Piper ;)

Mvg Johan
 
Heb toevallig zo'n filmpje, binnenkort post ik het! Wel van een beetje veraf, gefilmd met een gopro vanuit een quadrocopter.
 
Heb trouwens wel heel veel goede parkzone onderdelen, iemand geïnteresseerd? Ook nog een 60a esc plus nmt motor, met 4s lipo ca 1100 watt!
 
Ha ha ha ha ha ha.
Ken het gevoel.
Was bij mij een paar maand geleden net andersom.
Helemaal klaar met die #%&$ heli's en terug naar vliegtuigen.
Tot op heden nog steeds dikke schik met vliegtuigen en vlieg toch dagelijks als het weer het toelaat kan ik zeggen.
Vr Gr E
 
Back
Top