Multiplex Funcub 2010

Beugel heb ik gekregen dus weet niet waar hij vandaan komt maar vast wel ergens te vinden.
IMG_4114.jpg

Beugel lijkt wel van een calmato st 1400 ep te komen.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi uit Ton!
Als het goed is heb ik ze morgen al binnen (Perfecte service vanuit Zaltbommel, telkens weer!!!).
Ik denk dat ik ze eerst net als Tank gewoon ga plaatsen en dan aanvoelen. Bij twijfel ga ik jou richting in.
Dus Tank misschien zie ik je deze winter dan naast de IKEA?
gr en fijne avond allen
Tarkan
 
Ik heb die skis gewoon op het originele landingsgestel gezet, gewoon wielen eraf en skis erop...

Oeps even vergeten te vragen...welke set up heb jij Tank?
Zal die 910KV van mij voldoende zijn hiervoor (ik gok nl van wel)?

Kan ik ergens op het forum info vinden over wintervliegen? De een zegt batterijen koud houden/plaatsen, de ander warm houden in je zakken, ook gehoord koud opladen....ben even de weg kwijt dus...
En moet ik batterij/vleigtijd halveren, of valt dat mee?

gr Tarkan
 
Oeps even vergeten te vragen...welke set up heb jij Tank?
Zal die 910KV van mij voldoende zijn hiervoor (ik gok nl van wel)?

Kan ik ergens op het forum info vinden over wintervliegen? De een zegt batterijen koud houden/plaatsen, de ander warm houden in je zakken, ook gehoord koud opladen....ben even de weg kwijt dus...
En moet ik batterij/vleigtijd halveren, of valt dat mee?

gr Tarkan

Batterijen in je zak warm houden ca. 25 graden is perfect als je dat lukt.

Over de vliegtijd: koop een paar van deze accu alarm buzzers en je vliegt je accu nooit meer leeg/ kappot
1-8S Lipo Battery Low Voltage Tester Buzzer Alarm | eBay
De buzzer gaat af als 1 van de cellen onder de door jou ingestelde spanning komt.
Ik stel ze af op 3,2 V.
Dus belast gaat de pieper als 1 van de cellen onder de 3,2 V komt.
Je kunt dan nog makkelijk landen omdat de meting in belaste toestand is.
Zo gauw het gas er af gaat herstelt de spanning zich dus een langer behoud van de accu.
Ton
 
Ziet er mooi uit Ton!
Als het goed is heb ik ze morgen al binnen (Perfecte service vanuit Zaltbommel, telkens weer!!!).
Ik denk dat ik ze eerst net als Tank gewoon ga plaatsen en dan aanvoelen. Bij twijfel ga ik jou richting in.
Dus Tank misschien zie ik je deze winter dan naast de IKEA?
gr en fijne avond allen
Tarkan

Ik hoop dat er sneeuw gaat vallen! Dan ben ik er zeker met een heerlijk verwarmde zenderzak, anders vlieg je nog geen halve lipo leeg... ;-) lol

Gr. Mickael


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Batterijen in je zak warm houden ca. 25 graden is perfect als je dat lukt.

Over de vliegtijd: koop een paar van deze accu alarm buzzers en je vliegt je accu nooit meer leeg/ kappot
1-8S Lipo Battery Low Voltage Tester Buzzer Alarm | eBay
De buzzer gaat af als 1 van de cellen onder de door jou ingestelde spanning komt.
Ik stel ze af op 3,2 V.
Dus belast gaat de pieper als 1 van de cellen onder de 3,2 V komt.
Je kunt dan nog makkelijk landen omdat de meting in belaste toestand is.
Zo gauw het gas er af gaat herstelt de spanning zich dus een langer behoud van de accu.
Ton

Lipos idd warm houden, bij lagere temperaturen kakken ze in.

Ik heb er ook een lipo alarm op zitten maar die hoor je niet dus zinloos, alleen een alarm met extern optisch alarm dmv. Een led flitsert zou goed zijn, maar ik meet mijn lipos altijd na het vliegen en hanteer gewoon mn zender timer, werkt perfect en vlieg ze bij de funcub nooit leeg, op een gegeven moment ga je ook aanvoelen of je bij een bepaalde vliegstijl nog tijd over hebt of niet...



HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps even vergeten te vragen...welke set up heb jij Tank?
Zal die 910KV van mij voldoende zijn hiervoor (ik gok nl van wel)?

Kan ik ergens op het forum info vinden over wintervliegen? De een zegt batterijen koud houden/plaatsen, de ander warm houden in je zakken, ook gehoord koud opladen....ben even de weg kwijt dus...
En moet ik batterij/vleigtijd halveren, of valt dat mee?

gr Tarkan

Mijn setup staat hier: http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?t=144316


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er ook een lipo alarm op zitten maar die hoor je niet dus zinloos, alleen een alarm met extern optisch alarm dmv.

HD

Heb je wel dezelfde als in de link?
Vergelijken we appels met appels?

Er zitten 2 piepers op en als je die openingen buiten de romp hebt, bv onder door de bodem, dan moet je echt doof zijn om het op grote afstand niet te horen.
Je kunt zelf je meld spanning instellen!!
Onze hele club vliegt er al mee dat zegt toch wel iets.
Succes
Ton
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je wel dezelfde als in de link?
Vergelijken we appels met appels?

Er zitten 2 piepers op en als je die openingen buiten de romp hebt, bv onder door de bodem, dan moet je echt doof zijn om het op grote afstand niet te horen.
Je kunt zelf je meld spanning instellen!!
Onze hele club vliegt er al mee dat zegt toch wel iets.
Succes
Ton

Hoi Ton,

ja ik ken deze, deze is wel iets harder dan de meeste andere lipo alarms die ik hier heb liggen. Wat ik zelf echter geen pan vind is dat ding onder de romp dus ik heb hem bij de opening in het midden geplaatst maar mijn ervaring is dat je dit alleen hoort als je ook echt een fly by doet, als je hoog of ver weg zit hoor je niets, zeker als je ook nog eens veel wind hebt en een beetje vaart in je kist hebt. Het kan natuurlijk geen kwaad en zal wellicht kunnen helpen maar ik ben toch van mening dat een optische melder beter werkt omdat je die op grotere afstanden iets beter waar kunt nemen. Maar de melder die jullie gebruiken is iig beter dan de meeste andere met enkele piezo. Ik denk dat een ieder zelf moet teste wat prettig werkt en het testen van een lipo alarm kost weinig dus ik zou iedereen adviseren om het te proberen en zelf te bepalen.
Volgens mij hebben ze een vergelijkbare voor 2-4s ook bij RC Addict en ook bij Hobbyking.

Gr. Mickael


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met alle respect maar geef dan in het vervolg je mening en zeg er bij dat het niet om dezelfde pieper gaat.
Dus op dat moment vergelijk je appels met peren terwijl het een perfect zeeeer goedkoop hulpmiddel is.
Daarom heb ik er ook het plaatje/ linkje bij gedaan zodat we het over hetzelfde hebben.
Inderdaat iedereen zoekt zijn eigen methode en een dubbelcheck met tijd op je zender kan geen kwaad en kost niets.
Heb het ook op mijn zender.
Ton
 
Duidelijke plaatjes Michael, dank je wel.
Komend weekend ziet het er ook goed uit qua weer, dus ik zal er zijn (ga wel erg vroeg). Moet vrijdag nog leds installeren en wil nog fluoriserende oranje stickers plaatsen op de tips....
gr Tarkan
 
Er is een hele tijd hier op het forum over een Funjet gang gesproken, maar nu heb ik bij een korte vakantie in Zeeland nu toch wel iets vreemds gezien, er liepen wat lui op het strand met tassen en een Fun Cub onder zijn arm.
Na navraag wat ze gingen doen was het antwoord dat ze gingen vliegen en op de vraag wie ze waren riepen ze dat ze de FUNCUB GANG waren.

Het moet niet gekker worden, zie de foto.

CIMG8985.jpg
 
Er is een hele tijd hier op het forum over een Funjet gang gesproken, maar nu heb ik bij een korte vakantie in Zeeland nu toch wel iets vreemds gezien, er liepen wat lui op het strand met tassen en een Fun Cub onder zijn arm.
Na navraag wat ze gingen doen was het antwoord dat ze gingen vliegen en op de vraag wie ze waren riepen ze dat ze de FUNCUB GANG waren.

Het moet niet gekker worden, zie de foto.

CIMG8985.jpg

Hehe kicken! Waar kan ik lid worden? ;-)
 
Back
Top