Traxxas slash motor en water

Beste mensen,

Ik heb een paar maanden geleden een traxxas slash 2wd borstel uitvoering gekocht en we dachten vandaag laten we gaan scheuren in de modder en plassen.
Mijn maat met de brushless heeft al zijn accus's incl. de mijne leeg gereden want de mijn deed het niet meer na 10 min.

Met een traxxas slash moet je toch door plassen en modder heen kunnen scheuren zonder problemen.
Mijn motor doe nu bijna niets tot soms een tikje meer.
Kan dit en zo ja waar komt dit door ??
 
Schoon/troebel water is niet zo'n probleem.
Na het droog maken de lagers voorzien van olie en is weer zo goed als nieuw.
Door de modder loopt het motortje gewoon vast. Uit elkaar halen, schoon maken en opnieuw de lagers van olie voorzien.
 
Dan wordt het een nieuw motortje want de standaard vanuit de fabriek is niet open te maken.
Hij staat niet vast overigens.
 
Die titan motortjes gaan gewoon heel snel stuk. Ik zou er gelijk een andere (brushless) in hangen anders blijf je nieuwe kopen.
 
Door ombouw naar brushless zijn er redelijk veel "nieuwe" titans tweedehands te koop voor een paar euro.

Titan motoren zijn niet per definitie slecht. Alleen... de 1 is goed de ander niet... Heb zelf nooit problemen gehad met deze motor, maar velen weer wel.
 
Weet er iemand een goede borstel motor vervanger. Brushless wordt te duur.
Een goede borstelmotor is ook duur. Als je die paar tienetjes extra te veel vind kan je misschien beter stoppen met de hobby want je zal met het scheuren door water en andere bash acties nog wel het e.e.a. aan reparaties gaan tegenkomen.
Kijk dan voor een 2e hands brushless setje van Hobbywing, dat gaat je geen rip uit je lijf kosten en die motortjes gaan gewoon niet zo snel stuk. En als hij ermee ophoudt zijn het meestal gewoon de lagers die vervangen moeten worden. De regelaar kan ook stuk gaan naturllijk, dat maakt niet uit voor brushless of niet.
 
Een goede borstelmotor is ook duur. Als je die paar tienetjes extra te veel vind kan je misschien beter stoppen met de hobby want je zal met het scheuren door water en andere bash acties nog wel het e.e.a. aan reparaties gaan tegenkomen.
Kijk dan voor een 2e hands brushless setje van Hobbywing, dat gaat je geen rip uit je lijf kosten en die motortjes gaan gewoon niet zo snel stuk. En als hij ermee ophoudt zijn het meestal gewoon de lagers die vervangen moeten worden. De regelaar kan ook stuk gaan naturllijk, dat maakt niet uit voor brushless of niet.

Het is geen paar tientjes.
Het is 20/30 euro voor een andere motortje of een brushless set vanaf 140.
Je hebt toch ook een andere regelaar nodig.
 
SPECS: Can Diameter: 1.25" (38mm)
Shaft Diameter: 0.12" (3mm)
Length Including Shaft: 3.2" (81mm)
Length Not Including Shaft: 2.3" (57.5mm)
NOTE: Titan 12T motors are intended for use in single motor and single battery pack applications, up to 8.4 volts.
 
Het is 20/30 euro voor een andere motortje of een brushless set vanaf 140.
Een Ezrun 35A set zie ik op ebay al voor 60 dollar. Ik zou dan gelijk voor een 60A gaan van 95 dollar maar dat hoeft niet als je het goedkoop wil houden. Een 2ehands Ezrun kan ook nog.

En ja een andere Titan is goedkoper idd. voorlopig althans want de kans is groot dat je over een paar weken weer een nieuwe moet kopen. Dat verzin ik niet, dat heb ik gezien bij anderen. Het is dat ik mijn oude Velineon set al aan m'n neefje heb gegeven anders had je die voor een paar tientjes mogen hebben.
 
Als het inderdaad zo is ga ik dan toch voor brushless kijken.
35A is dus genoeg begrijp ik.
Hoeveel kw zou goed zijn voor een slash.
Ik ben inderdaad nog niet helemaal bekend met brushless.
 
Als je met de standaard NiMh accupakketten rijdt dan geldt:

8,4V x 3000 mah = 25,2 Ampere. Dus ja dat is genoeg. Echter. Als je dan een wat harder wil gaan rijden met b.v. een 4000 mah 3S lipo dan geldt 11,1 x 4 = 44,4 A Dus dat gaat dan niet meer. Vandaar dat ik zei, geef iets meer uit dan heb je er in de toekomst ook nog wat aan. Maar het hoeft idd niet.

Ik zou het gelijk goed doen en deze nemen, spatwaterdichte ESC en net ff wat krachtiger, gratis verzenden (vandaar wat duurder) en een verkoper betrouwbaar is (ik heb al van deze meneer gekocht)
Vraag 'm even om een lage douane waarde op het pakket te zetten (20 dollar oid) dan heb je goede kans dat ie ongeschonden erdoor komt.
HOBBYWING EZRUN RC Model 3500KV Brushless Motor & SC10 70A ESC ME224 | eBay
 
Als je met de standaard NiMh accupakketten rijdt dan geldt:

8,4V x 3000 mah = 25,2 Ampere. Dus ja dat is genoeg. Echter. Als je dan een wat harder wil gaan rijden met b.v. een 4000 mah 3S lipo dan geldt 11,1 x 4 = 44,4 A Dus dat gaat dan niet meer. Vandaar dat ik zei, geef iets meer uit dan heb je er in de toekomst ook nog wat aan. Maar het hoeft idd niet.

Ik zou het gelijk goed doen en deze nemen, spatwaterdichte ESC en net ff wat krachtiger, gratis verzenden (vandaar wat duurder) en een verkoper betrouwbaar is (ik heb al van deze meneer gekocht)
Vraag 'm even om een lage douane waarde op het pakket te zetten (20 dollar oid) dan heb je goede kans dat ie ongeschonden erdoor komt.
HOBBYWING EZRUN RC Model 3500KV Brushless Motor & SC10 70A ESC ME224 | eBay


Volgens mij wordt mAh en mA nu een beetje door elkaar gehaald. Hoeveel stroom er kan gaan lopen hangt niet af van voltage van de accu x capaciteit, maar van c-waarde vermenigvuldigd met capaciteit. C-waarde zie je vaak op LiPo's staan, bijv, 25C 4000 mAh. Dan kan de accu maximaal 25 x 4000 = 100 Ampere leveren. Of dat nodig is, wordt bepaald door hoeveel de motor vraagt.
 
Heeft Traxxas dan speciale accu's? ;)

Wet van Ohm gaat over de relatie tussen weerstand, voltage en stroom. Heeft niets met capaciteit van een accu te maken, ook niet bij Traxxas. Die 3000 mAh of 5000 mAh geeft alleen aan hoeveel je "in de tank" hebt zitten. Als je bij een brandstofauto de tank 2 keer zo groot maakt, dan gaat die echt niet ineens 2 keer zoveel gebruiken, alleen kun je 2 keer zo lang rijden.

Voor de keuze van je regelaar is vooral van belang welke stroomsterkte er gaat lopen, in ampère, en niet de capaciteit van de accu in Ah. En hoeveel stroom er gaat lopen hangt af van het vermogen van de motor en hoe zwaar deze wordt belast. Ga je op gras rijden, dan moet de motor harder werken dan op een vlakke weg en zal er een hogere stroom gaan lopen. Dit totdat er ergens een grens wordt bereikt. Of doordat de motor te zwaar wordt belast en oververhit raakt, of omdat de accu geen hogere stroom kan leveren en als begrenzer gaat werken, of dat de regelaar het niet meer aan kan en of in de beveiliging schiet, of in rook opgaat.

Even terugkomend op het C-waarde verhaal. Een accu van 2S 25c 4000 mAh kan net zoveel ampere laten lopen als eentje van 2S 50C 2000 mAh. Volgens jouw redenering zou je voor de eerste accu een ESC nodig die 2 keer zoveel A kan hebben als bij de 2e accu, terwijl ze in theorie gelijke stroom kunnen leveren.
 
Back
Top