E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Vandaag het 20T pinion geplaatst en toeval of niet....
    2 aandrijfassen gesloopt. 1 getorst en achteraan de kruiskoppeling stukgedraaid. Toch wel een wezenlijk verschil tussen het 18T en 20T pinion vind ik. Maar de grote boosdoeners zijn volgens mij toch wel de zware desperado's met Trencher banden. Als ik dit vergelijk met de andere band/velg combinaties weet je gewoon dat dit teveel is.
    Ik heb nu van Revo 1 de Summit assen afgehaald en ze op Revo 2 gezet. We zullen zien wat dit geeft...
    En wss bestel ik toch de stalen versie ook.
    Ik wist niet dat die problemen zich zo snel ginden voordoen op 4S.

    Mooi weer verwacht dit weekend... Happy driving!

    Greetz!
     
  2. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    met 18T zou je toch minder koppel moeten hebben
    en meer topsnelheid?
     
  3. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    In welk opzichte? Als je bijv. van 20t naar 18t gaat heb je minder topsnelheid en meer koppeling. Als bijv. van 18t naar 20t gaat krijg je meer topsnelheif maar minder koppeling
     
  4. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Klopt!
    En de wheelies zijn ook veel beter te controleren.

    Maar toch moet er ook een oorzaak zijn voor het plots overlijden van de aandrijfassen.
    De Summit assen doen het goed trouwens!:D

    btw, zonet op een gecamoufleerde boomstronk een onderste originele draagarm gebroken... Krak zoals een droog takje:rolleyes:

    Greetz!
     
  5. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    met de 18/54 en 2 x 2s goed lipos is dan 80 kmh haalbaar
    of zijn dit grote fabels.
    Ps de orginele banden zijn toch niet heel veel mis mee?
    is het nog nodig om deze uit de doos los te koken
    en te tapen.
    Verder is de e revo uit de doos toch redelijk goed?
     
  6. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ga nou eerst lekker rijden voordat je alles gaat veranderen. Sleutelen komt vanzelf wel. Rij de banden ook lekker totdat ze kapot gaan en koop dan een goed setje banden+velgen.

    Volgens de speed Calc haal je ongeveer 67kmh. Dus in met echte omstandigheden zal je rond de 60kmh halen.
     
  7. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    ... en dat sleutelen komt wss sneller dan je denkt.
    Ik heb zonet nog een uurtje kunnen sleutelen, ik dacht de gebroken draagarm snel even te vervangen maar tijdens dit werkje is duidelijk geworden dat de voorste bulkhead is gebroken.
    Dan maar verder uitgebouwd en nagekeken, 1 helft volledig stuk. Het differentieel ziet er ok uit en zonder rare geluidjes.
    Wel is de centrale as reeds aan het torsen gegaan. Ik kan nog net alles in en uit mekaar schuiven maar ik denk dat het weinig zin heeft om dit zo terug te monteren.
    Ik denk dan maar dat ik zal doorbijten om ineens de stalen centerassen te kopen ook...
    Wie heeft deze? en kan ik nog aandrijvingsproblemen verwachten?
    Bestaat er een upgrade voor de bulkhead?

    Shit zeg, ik vraag mij af wie van jullie op 6s rijdt en wat je dan nog allemaal stuk trekt:(

    Maat van mij rijdt 6s maar die rijdt maar 1 keer 20 min. per week,
    Ik een keertje of 4 dus koos ik om op 4s te rijden om het allemaal iets langer te laten meegaan.... neen dus!:rolleyes:

    Greetz!
     
  8. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Is er iemand in de omgeving ijsselstein die mij n x kan laten zien
    Wat n beetje off road rijden voorsteld met n e revo of n thropy truggy.
     
  9. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Waarom dat? Als je op youtube kijkt komen er honderden filmpjes van offroad rijden. Koop nou gewoon een van die auto's en lekker crossen. Want geloof me, hoelanger je er over gaat piekeren, hoe moeilijker de keuze word
     
  10. martinussanders

    martinussanders

    Lid geworden:
    8 okt 2012
    Berichten:
    22
    Ik lees al een tijdje mee op het forum, dus laat ik me nu maar eens voorstellen. Mijn naam is Martin en al enige tijd ben ik in het bezit van een e-revo. Eerst Brushed, maar toen ik overgestapt was op lipo's (4s) en bij de eerste run de twee titan's het voor gezien hielden, er een mamba monster in gezet. Na wat andere aanpassingen is, zoals andere veren, banden en wat ledjes, ben ik gisteren helaas tegen een bankje aan gereden. Het ging met een relatief lage snelheid (20km/u denk ik) maar toch heeft de achterste bulkhead, net als bij Bart Bever, het begeven. Komen jullie dit vaak tegen dat dit een zwak punt is van de e-revo? Hier nog een foto van de huidige staat.

    [​IMG]
     
  11. Mc T

    Mc T

    Lid geworden:
    8 sep 2008
    Berichten:
    170
    Slip

    Mijn projectje, de erevo die nu een 5sc geworden is, met HPZI goliath wielen. Heel de wagen was al vele uren (mis-) bruikt toen ik h'm kocht en ook nu in de 5sc setup zitten er heel veel uren op(urtje of 8 knallen per week) met 4 cell lipo's en 6 cell lipo's. Zijn de 4 cellen leeg dan rij ik nog even vier 3 cell packs weg.

    Mijn 5sc is zomaar een 1,5 kilo zwaarder door de kap en aanpassingen aan het chassis. De standaard assen houden het, niets aan de hand. Wat volgens mij de reden daarvan is dat ik de afstelling van de slipper aanpas aan de ondergrond. Een klein slip-piepje bij volgas weg knallen. Zou ik de slipper vastzetten zou volgens mij om even welke as en difjes het opgeven.

    Het afbreken van de bulkheads, bij 20km blijven haken met 1 wiel, er is hier vast wel iemand die weet uit te rekenen wat de kracht in kilo's wordt bij zo'n vertraging/ met zo'n gewicht van een revo die niet wil stoppen.

    Mijn mening, hoe kleiner/ lichter de auto hoe minder de invloed van massa bij vertraging als bij een crash. Mijn xray m18 (1/18) meer dan eens volgas gecrasht, muren/ stoepranden zaten daar ook tussen, in de meeste gevallen oppakken en weer verder. Het zelfde voor de verbouwing naar 5sc met de revo gedaan (hoge stoeprand) op 1/3 gas en hij lag nagenoeg 3en... Maar dat heb ik mij zelf kwalijk genomen en niet m'n grote, voornamelijk platic 1/8 revo. En het ontbreken van een volledige body- open wielen draagt daar ook aan bij. Opzich geef ik de revo het predicaat ´erg taai´ maar zoals elke auto is hij te slopen als je het net even te gek maakt en/of geen geluk hebt.
     
  12. marco077

    marco077

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Venlo
    Gisteren de revo van mijn schoonbroer omgedoopt naar een hpi editie, er zitten nu Alle mogelijke t-bone parts op en hpi goliath banden met een hpi vorza spoiler en hpi charger body.
    Resultaat is supervet geworden:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Omdat de originele body aan de voorkant geknikt was hebben we de wielkasten expres dichtgelaten voor extra stevigheid.
     
  13. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Vandaag één van mijn maximizer beadlocks volledig 'rond' gereden, d.w.z. de nokjes waar de wheel hub in valt , zijn helemaal weg, dus geen aandrijving meer. Wil dus een paar nieuwe beadlock velgen 1/2 offset. Ben eens even aan het googlen geslagen maar kan geen nl webshops vinden die ze heeft. Iemand tips?
     
  14. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Knappe kar man! Strakke body!

    Bij mij is het de voorste bulkhead die gesneuveld is.. we kunnen samen 1 goeie maken!;)
    Ik heb overigens een alu gevonden, helaas van Integy en 95$... Not dus!

    Banden en velgen,
    Wat vinden jullie van deze trouwens?
    http://www.rcracingtwente.nl/epages...Shops/480822358/Categories/"Banden en velgen"
    Hier bestel ik als het snel moet gaan, 2 dagen max. geleverd aan huis in Belgie. Vroeger was het omgekeerd, dan moest je geduld hebben bij online aankopen, nu moet je wachten bij de Traxxas verdeler om de hoek...

    Greetz!
     
  15. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Nou vandaag ook een revo gekocht

    hier wat fotos

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    laatste foto is de enigste schade te zien
    Een kromme pushrod stang
    Daar krijg ik een nieuwe voor
    Ik ga de 54T nog monteren aangezien dit word
    geadviseerd met 4s
    Ik heb hier al een temperatuur meter liggen.
    Als ik strax voor het eerst ga rijden en dat doe ik
    met 4 s en 18/54t wat voor temp mag de motor worden
    en de accus?


    Ook zijn de orginele wielen nieuw besteld
    die krijg ik ook later erbij
    Vind deze wielen niet echt mooi
    Ze zijn ook een paar mm groter maar dat is echt minimaal
    Wat zijn dit eigenlijk voor banden die er nu onder zitten.

    Ik ben nog opzoek naar goede 2s lipos tips??
    Verder is dit me eerste off road en heb er nog niet mee gereden
    maar vind de auto wel heel erg slap geveerd
    zijn er ook nog tips voor het afstellen van de slipperclutch


    alvast bedankt
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    bask, ik heb je al een paar lipos aangeraden voor de revo. Neem 1 van die en ga niet voor de nanotechs ;).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  17. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Klopt, echter werd er hier gezegd voor dat geld
    Gaan ze niet lang mee
     
  18. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    de nanotech 6000mah 60c packs (EN ALLEEN DIE PACKS) zijn erg goed...
     
  19. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam

    Ja klopt, had ik ook last van destijds. Als je even googled: e-revo rear bulkhead brace, dan kom je een "oplossing" tegen waardoor je minder snel je bulkhead breekt.
     
  20. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Snap niet goed waar dat toch steeds vandaan komt.
    Ik rij sinds 1.5 jaar zowat alleen nog maar met de Nanotech packs, in de Mini Revo, Rally VXL met de 2200mAh 2S packs (heb 6 stuks), in de Slash (die echt kilometers maakt) met de 6000mAh hardcase packs (3 stuks) en in de Vorza met twee 6600mAh packs in serie (4 stuks). Vind het met afstand de beste packs die voor dat geld te krijgen zijn.

    In het verleden gereden met veel andere merken, alleen de SMC's vond ik in de buurt komen van deze packs, maar da's wel een heel andere prijsklasse.

    De Turnigy en Zippy's zijn ook niet verkeerd, maar deze verliezen toch vrij snel hun punch en vermogen bij stevig gebruik.

    Wat ik wel terug lees op diverse forums is het (mis)gebruik van de packs, wegleggen als ze leeg of vol zijn is gewoon funest voor de Lipo packs !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015

Deel Deze Pagina