Start bouw Hercules C-130 2,25 m spanwijdte

Even een update van de Herky .... met dank aan Jaccies !
Voor de mogelijk geïnteresseerden : Jaccies heeft nog een uit tempex gesneden Herky van deze afmetingen liggen, die hij kan missen mits vergoeding natuurlijk : vragen via Pb
Wat heb ik gedaan ? een beetje vanalles , zoals de snijmallen gemaakt, blokken tempex op maat gesneden, enz....
paar foto's :


HPIM4447.JPG


De snijmallen zijn allemaal dubbel gemaakt !

Kielvlak/rudder en stabilo/hoogteroer gesneden...

HPIM4448.JPG
 
Laatst bewerkt:
Een verlichtingsset komt er ook nog op ( ook uit China ) Voor weinig geld is dit een mooi setje ledjes in verschillende kleuren..

GT-FAA-LED.jpg

Turnigy R/C LED Lighting System, easy to use on scale lighting set suittable for 30-60 size scale model Helicopters and Aeroplanes.
Included;
2 red Beacon
2 White Strobe
1 Red
1 Green navigation light
Aset for landing light.

Includes flush mount LED plugs, to install in canopies or wings.

Specifications;
Input: 4-6v
Current: 30mA
Main board size: 35x24x8mm
LED wire length: 600mm/pc
Weight: 35g
 
De wielschoenen ( of hoe noem je zoiets ?? ) gesneden ...

HPIM4445.JPG


Dit is de ruwe vorm, moeten ook nog aangepast worden aan de ronding v/d romp...

De vleugels zijn ook gesneden ondertussen.

HPIM4449.JPG
 
Als volgende ga ik de vier motorgondels aanpassen aan de motor/regelaar opname en op maat maken plus aanpassen op de vleugel.
Ergens volgende week maak ik de rompdelen...
 
Hoi

vergeet niet de sleuf boven en onder de vleugel zie A voor de carbonvezel versterking deze sleuven lopen door middenstuk en zover mogelijk in de andere 2 vleugelhelften , en de 2 draadgoten een voor de servokables zie D ( data) , deze data sleuf zou iets smaller mogen zijn ,
en een aparte voor de voedingsdraden zie C ;)

Een wijziging die we gedaan hebben is een sleuf gemaakt zie B voor de carbonvezel versterking in het middenstuk en die doorloopt zon 15cm in de 2 andere vleugelhelfte ,
bleek bij harde landing dat er een scheur op kon treden daar net langs de romp.
Jac
midvleugel.jpg


De wielschoenen ( of hoe noem je zoiets ?? ) gesneden ...

De vleugels zijn ook gesneden ondertussen.
 
Laatst bewerkt:
OK Jac , dat van de carbonversteviging wist ik , maar de versteviging achterkant vleugel (B) is een goede tip

Jullie snijden zo te zien een gat onderkant vleugel ( voor de data en voedingsdraden ) en daarna wordt dit weer dichtgemaakt met een strook tempex , Klopt dat ?

bedankt

Dirk
 
OK Jac , dat van de carbonversteviging wist ik , maar de versteviging achterkant vleugel (B) is een goede tip

Jullie snijden zo te zien een gat onderkant vleugel ( voor de data en voedingsdraden ) en daarna wordt dit weer dichtgemaakt met een strook tempex , Klopt dat ?

bedankt

Dirk

Klopt dirk een sleuf, op de foto zie je de tempex strips die de sleuf weer afdichten , en die voor de data is wat te groot, kun je kleiner maken.

o en je noemt wielschoenen, wij noemen het wielkappen;)

en denk eraan de vleugel is niet recht , tijdens carbon versterking met epoxy bovenkant vleugel leggen we blokje van 2,5 cm dik aan uiteinden van de vleugel
 
Dus de vleugel loopt vanaf de buitenkant v/h middenstuk top op de vleugeltip 2,5 cm. omhoog .

Daarnet nog eens iets getest ivm de motorgondel-motoropname schacht ;)
Ik had eerst een malletje gemaakt om een halve circel uit te gloeien en daarna heb ik deze halve cirkel mooi uitgeschuurd met een daarvoor gemaakt schuurtooltje.Dus heb ik de motorgondel ook in twee stukken gemaakt , doch in de verticale richting. Komen daarna als ik de luchtinlaat/uitlaat gemaakt heb tegen elkaar gelijmd.

slechte kwaliteit van foto , mijn fototoestel is terug aan het opladen , kon niet meer op het scherm kijken...

HPIM4454.JPG
 
Deze spinners wil ik ervoor bestellen ( als het de juiste zijn die op mijn motor passen... )

B45spinner-4(1).jpg


Deze lijkt mij beter , ook 45 mm.

E45spinner-4a(1).jpg


Ze zijn 45 mm./4 blads , maar er staat niets aangegeven voor welke as ze zijn...
 
@ Jaccies
vraagje ivm de neus :

Hoe maken jullie de neus hol ? ook uitgloeien of anders ?
Het neusstuk word dat eerst rond uitgegloeid en daarna het zij-aanzicht en boven-aanzicht ?
Of gewoon vierkant , het boven en zij-aanzicht gloeien en dan bijschuren ?
 
Laatst bewerkt:
Het is heerlijk om jouw draadjes te volgen.

Wat een snelheid dat jij toestellen bouwt.
Maar we zouden ook graag filmpjes zien van je maidens, echtgenote of dochter leren filmen misschien?
Is niet zo moeilijk om te filmen.
Het mijne heeft maar 49 € gekost en er staan al mooie filmpjes op You Tube.
Dat voor bevestiging op het toestel heeft maar 14€ gekost.

Je draadjes blijven mij boeien en blijf ze gewoon volgen.

Johan.
 
@ Jaccies
vraagje ivm de neus :

Hoe maken jullie de neus hol ? ook uitgloeien of anders ?
Het neusstuk word dat eerst rond uitgegloeid en daarna het zij-aanzicht en boven-aanzicht ?
Of gewoon vierkant , het boven en zij-aanzicht gloeien en dan bijschuren ?

Dirk

daar heb je ook een mal voor
hier een foto van de antonov neus uitgehold,
de voorste mal die heb je , wordt met 2 pinnen vastgezet , de achterste
is voor jouw gewoon de half ronde mal , en je steekt een lange pin in de tempex hoe dik je de onderkant wilt hebben voor je neuswiel dat moet erin , ik voor de antonov is de onderkant overal even dik over de hele romp.Hoop het is duidelijk
uithollenneus1.jpg


uithollenneus.jpg
 
Dirk

sorry ik kan het niet laten het is een herky draadje , maar wil even laten zien hoever ik ben met mijn Antonov AN-124 spanwijdte 270cm
Druk bezig met landingsgestel 4 neuswielen en 20 hoofd-landingswielen

an124.jpg

an124a.jpg
 
:schrik: Wat een toestel zeg ! Héééél erg mooi en dan nog met impellers :thumbsup:

Kost een fortuin aan banden :lol:

OK Jac , van de neus heb ik begrepen nu.
 
@ Jaccies
vraagje ivm de neus :

Hoe maken jullie de neus hol ? ook uitgloeien of anders ?
..../QUOTE]

Gewoon hakken. grof met een bietel of schroevendraaiers. voor het fijne werk een lepeltje met tandjes eraan geslepen. als laatste een schuurtrommeltje met de dremel om het schuim glad te makn
geeft rommel, maar is ook wel leuk om te doen. stofuiger klaarzetten.
 
Back
Top