Vlammenhapper

Ook mooi werk Emil:


Vooral de manier om de krachtige kort slag van de magneet om te zetten naar de draaiende beweging.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, deze staat idd ook in mijn favorieten op youtube...
Ik vindt het echt geniaal... Hij wou hem wel verkopen, 1200,00 dollar... Das me "een beetje" te gek ...

Vooral op tijd stuk op 1m.23sec vindt ik wreed mooi om te zien en te horen...
 
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en het is nog wat zoeken hier op het forum.
Normaal bouw ik stoomtreinen maar aan een vlammenhapper heb ik mij ook al een keer gewaagd.
Het is een watergekoelde één cilinder gewordenen het model zelf is een smalspoor uit de eerste wereldoorlog.Het geluid is indrukwekender dan het eigenlijke vermogen.
Dirk
Vacuüm Train - YouTube
vacuum engine train - YouTube
 
Testen of we foto's kunnen plaatsen.
Dirk

vlammenhapper-1_zps9029435d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Testen of we foto's kunnen plaatsen.

Dat gaat goed zo, Dirk. Alleen is deze 1024 pixels, en het forum maximum is 800 pixels. Dat scheelt in dit geval niet veel, maar soms plaatsen mensen foto's via externe albums van meerdere duizenden pixels. Dat kan soms irritant zijn, en is een zware belasting voor het forum. In zulke gevallen worden leden wel eerst gewaarschuwd, maar uiteindelijk kunnen dat soort "oversized" foto's gewoon verwijderd worden.
Bij photobucket, wat jij gebruikt moet je voor het opladen aangeven tot welk formaat foto's moeten worden teruggebracht (800 x 600 pixels).

Groet,

Ad Bakker
 
Dat is zeker een indrukwekkend geluid Dirk.

Wat is het uiteindelijke vermogen, oftewel, wat krijg je er mee voortgetrokken?
 
Dat is zeker een indrukwekkend geluid Dirk.

Wat is het uiteindelijke vermogen, oftewel, wat krijg je er mee voortgetrokken?

Vermogen uit een vlammenhapper is nihil.:D
Het eerste probleem was hem aan het draaien krijgen. Daarna met veel vallen en opstaan veranderingen aangebracht tot hij betrouwbaar liep. Langzaam kwam er daardoor ook wat meer (vermogen) in.
De plaats van de vlam is héél kritiek , ook de smering is belangrijk. Temperatuur van de cilinder moet ongeveer 100 graden zijn. Vandaar het koken van het water.
Als alles optimaal is kan hij wel enkele wagentjes trekken.
Tekeningen heb ik er helaas niet van , alles is met de "natte vinger" gemaakt.
Van de carrosserie is op het net wel wat te vinden.Ffestiniog 50 - The Golden Jubilee Gala

Dirk
 
Het klinkt dus een beetje zoals het bij mij meestal gaat. Je probeert iets, werkt niet, slaapt er een paar nachtjes op, bedenkt aanpassingen en voor je het weet heb je er een hobby bij :) .
Ik vindt het een knap staaltje mechanica. Zeker iets voor mezelf om te maken in de nabije toekomst. (die stoomsloep komt een keertje af).
 
Je moet er trouwens niet aan denken om de hele dag in het origineel te moeten werken.
Je houdt daar volgens mij een stevige gehoorbeschadiging en onwelriekende kleding aan over ! ;)
 
Back
Top