Neerlands mooiste vintage F3c romp

Het slechte werk heb ik een beetje verbeterd, ik ben wel tevreden nu.

IM001161.JPG


IM001162.JPG


groet,

S.
 
De rafelrandjes komen door de schilderstape die je gebruikt hebt. Ik heb lokaal een autolakspecialist geraadpleegd en die verkocht me echte afplaktape waardoor je lijnen haarscherp worden.
Ziet er verder geweldig uit Steven! Ik ben zelf bezig met de Mystere mk1 weer origineel leven in te blazen.

Grt, Marco.
 
Coon2Hindsight10.png


Captain Hindsight:
"Al je nou 'lak' gehad had aan de shape van het ruitje was de fail minder opgevallen. De bedoelde 'flow' komt niet echt naar voren."


Als ze klaar is komt Tjerk wel even wat foto's en een filmpje skieten.
 
Het mechaniek zit er in. Dus wachten op acceptabel weer!

@capt. Hindsight: Lak is niet mijn ding. En ik heb dan maar lak aan de ietwat minder bedoelde "flow" van de lijnen...... The next one wil be better! (I hope)...

@Marco: Ik heb gewoon plakband gebruikt maar dat zie je niet op de foto's. Het was ook veel handiger geweest om gekleurde tape te gebruiken. Het schilderstape heb ik alleen gebruikt om wat meer uit te kunnen schieten met de roller. Het ontstaan van de rafelrandjes kwam meer doordat de witte laag al oneffen was door de grote hoeveelheid stof wat direct na het lakken er als vliegen op str...t opaf kwam.
Het is echt nodig om een stofvrije ruimte te creëren en dan kan ik ook netzogoed een verfspuit erbij pakken. Op dit moment ontbreekt hier de mogelijkheid om dat zo te doen. Vandaar het verven met een fijne vachtroller. Dat werkt op zich naar tevredenheid alleen
die stof magneet is hopeloos.......

Ik ben benieuwd naar je Mystere MK1. Heb je er een draadje voor aangemaakt? Je maakt em elektrisch met PoweRotoR denk ik?

Steven
 
Laatst bewerkt:
Hoi Steven,
Ik ben bezig de materialen te verzamelen voor de Mystere. Mis o.a. nog een staartrotor. Ik had er eerder al 1 rondvliegen in het matzwart als testbed voor o.a. meerbladssystemen. Ik ga nu met een nieuwe romp beginnen die weer zoals origineel gespoten wordt met origineel gelijkend mech, kop etc. En idd met de eigen PoweRotoR aandrijving met een 700MX. Komt binnenkort een draadje van.

Tip nog voor je lakwerk: Nat schuren met 1200 om het stof weg te krijgen, dan polijsten met groene commandant, oppoetsen met een goede autopolish en dan blinkt hij als een .... in de maneschijn.

Ben benieuwd naar je maiden!:D
 
Dat wordt na werktijd even via de gamma rijden. haal ik het duurdere scotch schuurpapier. Het was me met korrel 600 daarvan al opgevallen dat dat veel beter en langer schuurt dan van dat goedkopitech schuurpapier.
Misschien hebben ze ook wel commandant....

Bedankt voor de tip. Super. Ga het zsm op de cockpitkap testen.

Steven.
 
Laatst bewerkt:
Altijd NAT schuren Steven, wordt het resultaat gladder van, je hebt geen fijnstof en je schuurpapier slijt veel minder. Als ze geen 1200 hebben gaat 800 evt. ook, wel wat voorzichtiger zijn dan omdat je uiteraard sneller door je lak heen schuurt.

Dat wordt na werktijd even via de gamma rijden. haal ik het duurdere scotch schuurpapier. Het was me met korrel 600 daarvan al opgevallen dat dat veel beterer en langer schuurt dan van dat goedkopitech schuurpapier.
Misschien hebben ze ook wel commandant....

Bedankt voor de tip. Super. Ga het zsm op de cockpitkap testen.

Steven.
 
Ik zal het nat schuren, maar ik moet nog even zoeken naar 1200 schuurpapier. De gamma gaat maar tot 600. Het komt wel goed . ik heb immers geen brand.

Steven
 
Vandaag was het weer goed voor een maiden. Te koud om te metselen thuis dus hup heli mee en vliegen. Tjerk is zo goed geweest om het 1 en ander vast te leggen op de gevoelige plaat. Vandaag de dag is dat natuurlijk een CCD chip.

De heli heeft voor mij het bekende vliegbeeld echter is het visueel nu een andere zaak. Ik vond de heli goed zichtbaar ondanks dat de sneeuw een flinke lichtopbrengst had en mijn ogen wel even moesten wennen daaraan. Voor zover ik het in twee voorzichtige vluchtjes kon bepalen vond ik de heli nu makkelijker snelheid maken. Het nog afwezig zijn van het stabilo maakte dat ik tegen de wind in nogal wat dolfijnslag induceerde. Dat is dan toch wat te gevoelig voor een paddelheli.
Zijwindgevoeligheid vond ik de heli niet hebben zo. Ik kreeg het idee dat door de tochwel grote poten de heli juist iets tegen de zijwind ingestuurd werd waardoor hij op zijn plek bleef.

Foto's en film zullen jullie helaas nog even op moeten wachten totdat Tjerk dat zover heeft dat ik toonbaar ben.

Steven
 
Foto's en film zullen jullie helaas nog even op moeten wachten totdat Tjerk dat zover heeft dat ik toonbaar ben.

Steven

Heeft hij foto's en en een film gemaakt met een "vintage" fototoestel en filmcamera, dus met rolletjes die nog ontwikkeld moeten worden ;).

Maar ik ben ZEEEEER benieuwd Steven, wel weer een leuk bouwproject, neem je hem ook mee naar Bemmel!
 
Van de gevoelige plaat met een gevoelige plaat voor mijn grote held Steven!



Brrrr, Koale jatt'n!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dank voor de complimenten, het was een mega, nee sigma solo.....

Nog even een coole dag, fris maar toch okay in de zon.

Koale jatt'n bedeutet "kalte finger" Holger!

Thanks Tjerk! 't was weer aangenaam lachen, vooraf al..
Dus bedankt veur 't lachen!

Steven.
 
Erg leuk om te zien. Ik heb deze heli nog met waterkoeling zien vliegen begin jaren 90. Het wel een beetje tijdloze romp. Deze beelden halen wel weer het verleden een beetje terug. Er is sinds die tijd wel heel veel veranderd, knap gemaakt deze fraaie romp!
 
Back
Top