Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Hey was je in hoofddorp chow, ik was daar ook net even de 130 uitlaten :D
En het is zeker lekker weer :thumbup:
En ik zou ook voor de x5 gaan als ik mocht kiezen of de goblin 500 haha
 
Klopt, ik stond bij de Volkwagendealer.. Jammer dat we je gemist hebben.

**Edit**

Ik zou voor de Protos 500 gaan :p

**Edit 2**

Ik jok :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer fantastisch gevlogen en puur aan het genieten geweest! :D

De 700 meegenomen naar de club, op het veld neergezet, niet meer aangeraakt en vervolgens aan het eind van de dag zo weer terug de auto in whaha. Niet eens de rotorbladen uitgeklapt.
Nope.... Alleen maar met de piper. :rolleyes:



HK baby pipertje :rolling:
 
Laatst bewerkt:
van avond beslissen wat de nieuwe speel-vogel woord:
-NX4
-X5
-550DFC

Ik zou die 550 al wegstrepen, je hebt immers al een 600...

Goblin 500 is ook niet verkeerd, moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was vanmiddag van de Goblin 700. Mooi en simpel doordachte frame opbouw en lomp veel vermogen!
 
Heerlijk weer vandaag en een paar medevliegers op het veld dus kon ongestoord de ene tank na de andere tank leeg vliegen(4stuks) met de 700N
ppffff wat een geweld is deze machine ook zeg,maar ik vind de 600e toch wat krachtiger qua geweld en daar durf ik meer mee te raggen als de 700N
De 600esp heeft vandaag 4 lipo's voor zijn kiezen gehad om leeg te trekken en dat kan ie wel............ 4,45min vol aan het roeren geweest met de sticks en dan nog 22% rest capiciteit in de GA 5000Mah 45c ben zeeeeer tevreden met de Gens en worden niet warm en komen nu een beetje los
al met al een lekkere frisse dag gehad,kijken ofdat het morgen weer zo is dan nog effe wat vluchtjes maken
deze week nog vrij en dan weer (eindelijk) werken en moet dan 6 weken zeker zonder vliegen doen dus allemaal een zonne dansje doen voor de rest van de week;)

grtz
jeroen


@jonkje mooie piper man en zeker met zijn kleine broertje ernaast ppfft wat een bakbeest man
 
@ Joop: voor het eerst in weken waren de vliegtuigen weer in de meerderheid. Aardig wat grote kisten op het veld, was duidelijk niet de enige die een gat in de lucht sprong door het ontbreken van de wind.. Al zorgde dat weer voor een eeuwig doorzwevende Piper haha.

Was gezellig druk, en frisjes!
 
Ik vrees alleen dat na dit mooie weekend er wederom waardeloos weer aan zit te komen deze week. Houd het dan nooit op??
 
Week erop heeft m'n zoontje vakantie. Hoop dan wel wat aardige dagen te hebben.. Dan wil ik de Align ook gaan vliegen. Zal hem komende week even verder in orde maken. Tís maar uurtje werk nog maar ik stel dat steeds uit :)
 
Ik vrees alleen dat na dit mooie weekend er wederom waardeloos weer aan zit te komen deze week. Houd het dan nooit op??
Grof geteld hebben we in Nederland ongeveer 2 maanden mooi weer en 4 maanden echt lekker vlieg weer. De rest is kou, regen en wind:( Het is dus nog even wachten op echt mooi weer :cool:
 
@ chow ja jammer misschien een andere keer. Ik ben in de middag nog terug geweest maar was een stuk kouder..traanogen en koude handen.
Ook nog gecrashed en staartvin van de 130 gebroken.
Ik heb hem gerepareerd met ca en cf staafje en ook nog de quad bearing mod op de staart gedaan.
Waarbij je 2 mcpx bearings er tussen zet.
Of het een verbetering is we zullen zien :D
Gr wax
 
Ik zou die 550 al wegstrepen, je hebt immers al een 600...

Goblin 500 is ook niet verkeerd, moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was vanmiddag van de Goblin 700. Mooi en simpel doordachte frame opbouw en lomp veel vermogen!

Ja, die 550 is al weg,
vraag is alleen nog die NX4 of X5 dus nitro of elektro,
en omdat ik een non elektro fan ben, denk ik het woord de NX4

bedankt allen voor de goeden tips (Jeroen, Silent en en .. bedankt)
het is niet altijd makkie zoiets te beslissen

groetjes van Heli-Uwe
 
Gaui NX 4

Goede morgen dames en heren,

net heb ik een Gaui NX4 bestelt,
hij krijgt een nieuw draadje en een nieuw fotoalbum
met kleine bouwverslag,
ik hope dat ik dat kan,
en niet de heli al klaar is en maiden heeft en ik nog de foto zoek ...

maar het duurt zeker /n paar dagen tot die arriveert,
ik ruik nu al de nitro-lucht

groetjes van Heli-Uwe
(Gaui-T-shirt ook mee bestellt, ha ha
voor een Align broeder, ha ha)
 
feli @uwe

en waar heb je hem vandaan en welke setup ga je gebruiken??welke electronica komt er in???

Ik ben zeeer benieuwd,probeer wat foto's te maken van je verslag

s6 en veel plezier met bouwen......als ie straks binnen is.

grtz
Jeroen
 
Moet nog even wat werken,
ik maak dan vandaag nog een draadje aan,
jullie horen het (Lezen).

Moet nog even wat aan de 600er knutselen,
krijg die bladspinning niet weg,
draai ik de link een draaiertje om, spint die de andere kant op,
naja misschien moet het zo blijven,

en ja RPM wil ik iets lager naar 1900,
zou dat genoeg zijn?

groetjes van Uwe
 
Moet nog even wat aan de 600er knutselen,
krijg die bladspinning niet weg,
draai ik de link een draaiertje om, spint die de andere kant op,
naja misschien moet het zo blijven,

en ja RPM wil ik iets lager naar 1900,
zou dat genoeg zijn?

groetjes van Uwe

Wat bedoel je met bladspinning?? Bladspoor bedoel je soms?? dat het ene blad boven het andere draait??

Gewoon op 1 blad een rood tape-je doen op het uiteinde van het blad,
loop deze onder het andere blad (als deze draaid) dan het linkje er af halen en 1 kant van het kogellinkje een halve slag draaien en de andere kant ook een halve slag zo blijven de letters "A" ook netjes buiten staan....

Ik heb ook 1900Rpm en is ruim voldoende voor wat hardere/snellere move's

Als de bladen weer in spoor lopen dus gelijk zijn niet vergeten het tape-je eraf te halen anders heb je onbalance...

Wat je ook kan doen is met een DIGITALE schuifmaat de tussen ruimte van de kogellinkjes van je bladlinkjes op meten deze moeten precies gelijk staan en dan heb je wss ook geen blad spoor of je dempers zijn versleten!!

S6
Jeroen

edit: in normale rondvlucht draait mijn zelfs ook lekker op 1700 rpm!! maar dan doe ik niet inverted ofzo maar rondvliegen en looping gaat makkelijk zat met 1700
 
Back
Top