Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

Hebben jullie zo veel problemen met het neuswiel ? Ik heb gewoon grotere 90 mm wielen er op gezet en kan vanaf gras opstijgen en landen. Geen probleem. Wel heb ik het stuur armpje voor in de neus ooit vervangen voor een sterkere versie. Want die originele brak snel. Maar wel goede oplossingen zo.
Ik had ook al grotere wielen gemonteerd, achter zelfs extra groot met rubber banden. Maar toen ik video bekeek die ik had gemaakt vanaf onderkant hype, zag ik bij de landing steeds dat het neus wiel bijna dwars kwam te staan.
Bovendien merkte ik dat de bevestiging van de achterwielen die in het schuim gelijmd is steeds losser kwam te zitten met indeuken schuim.
Inmiddels vlieg ik op een iets gladder veld, maar nog steeds veel hobbels.
groet Marc
 
Afgelopen zondag heeft m'n zoon zijn eerste succesvolle starts en landingen gemaakt met een Hype u can fly.

Laat je niet teveel afleiden door zijn over enthousiaste ouders en de zonnebril die hij opheeft, die is geleend van een vriendje.

[URL="
aan het vliegen - YouTube[/URL]

De enige aanpassingen aan de Hype zijn grotere wielen en een "zwaardere" lipo (2200mAh)

Ik vind het een ideale starters kist, vergelijkbaar met de Charter of Superchart uit mijn tijd (volgens mij begin ik oud te worden...;))
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen zondag heeft m'n zoon zijn eerste succesvolle starts en landingen gemaakt met een Hype u can fly.

Laat je niet teveel afleiden door zijn over enthousiaste ouders en de zonnebril die hij opheeft, die is geleend van een vriendje.

[URL="
aan het vliegen - YouTube[/URL]

De enige aanpassingen aan de Hype zijn grotere wielen en een "zwaardere" lipo (2200mAh)


Goeie zenders:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk man. Mijn zoon van 16 heeft totaal geen interesse voor rc vliegen. Vind ik wel jammer hoor.

Leuke video.

Grt Helixer
 
Goeie zenders:rolleyes:

Zeker, ik ben er erg tevreden mee. Na heel lang met een fc-18 van Robbe gevlogen te hebben wilde ik met het overstappen naar 2,4 ghz toch eens iets anders proberen. Jammer om nu te lezen dat Graupner waarschijnlijk failliet is. Ik vind hun nieuwe zenderlijn namelijk een schot in de roos.
 
Zeker, ik ben er erg tevreden mee. Na heel lang met een fc-18 van Robbe gevlogen te hebben wilde ik met het overstappen naar 2,4 ghz toch eens iets anders proberen. Jammer om nu te lezen dat Graupner waarschijnlijk failliet is. Ik vind hun nieuwe zenderlijn namelijk een schot in de roos.


Ja ik heb er ook twee aangeschaft om met mijn zoon te gaan vliegen.
Ben er ook erg over te spreken, zit meteen eigenlijk alles al op.
Ik heb trouwens zelf ook nog 2 FC18 in gebruik, omgebouwd naar 2,4Ghz werkt ook goed. En kan ik van 1 ook nog terugschakelen op 35 MHz
 
One question to everybody: has anybody tried to put a 4S LiPo on the stock engine? I would need some extra power for aerotow but I would like to keep the stock engine...
In the worst case, I'll add a 55mm edf on top of the wing for extra thrust :P
 
Net een ucf besteld, zijn nergens meer te krijgen hier in NL. dus dat wordt wachten tot de eerste week mei weer binnenkomen grrrr. dan maar een beetje lezen hier
 
Vandaag proefvlucht gemaakt met de UCF. Door alle hobbels op mijn vliegterrein bleef ik problemen houden met landingsgestel. Nu opgelost door gehele landingsgestel te verwijderen en een klapprop te monteren. Vliegt mooi rustig (gebruik hem ook voor FPV) en landen geen enkel probleem meer met een mooie buikschuiver. Motor is nu een turnigy 3536/6 1250 kV met 9/6 klaprop en 40A ESC van HK, 4000mAh accu (die steekt iets boven batterijvak uit) Aanzienlijk meer power, kan rustig vliegen met kwart gas maar ook als een speer omhoog met volgas. Misschien straks nog filmpje als ik tijd heb
groet Marc
 
Ja,netjes gedaan. Is inderdaad goed te doen een UCF uit de hand af te gooien. Maar er moet wel duidelijk wind te voelen zijn, zeg minimaal windkracht 2-3. Ik heb mijn UCF met de standaard motor en ook zonder landingsgestel eens af gegooid toen het windstil was, maar dat was geen succes, het ging de lucht niet in. Met wat tegenwind krijgt het wel goed lift en is het goed te doen. Overigens gebruik ik tijdens buikladingen gewoon een vaste prop. Ik vlieg dan wel in een veld met hoog gras of op de hei i.v.m buiklandingen.

Grt Helixer
 
Gaaf filmpje man. Die ga ik even zetten op mijn favoriete forum van rcvliegshop.nl. Daar heb ik ook een UCF draadje lopen.

Grt Helixer
 
Wat vinden jullie van deze motor voor op mijn UCF? Deze is niet in backorder en kan ik binnen Europa bestellen. De NTM Prop Drive Series 35-30 1100kv is in backorder.
8504(1).jpg



Model: D36XX
Dimension: 36mm x 38mm, 54mm(with shaft)
Weight: 99g (kv1200) (not including connectors)
Diameter of shaft: 4mm
Length of front shaft: 18.4mm
Lamination thickness: .2mm
Magnet type: 45SH

Max performance
Voltage: 3-4S
Max current: 35~40A/20S
Prop: 10x5~11x5.5
Pull: 1400-1930g
For 1400-1800g 3D airplane.

Grt Helixer
 
hallo allemaal, ik heb zojuist ook een UCF besteld. Maar ik zou nu nog batterijen moeten bestellen en de capaciteit van de batterijen die hier vermeld staan liggen ver uit elkaar. Kan misschien iemand de afmetingen van het origineel batterijcompartiment even posten? Dan kan ik alvast kijken wat er in past. Ik dacht aan een zippy flightmax 3000mah 3S1P 20C
 
2200Mah gaat ternauwernood in het compartiment. De ESC zit er namelijk ook in. Best wel krap allemaal. Een maat opgeven is lastig, omdat het geen mooi vierkant opbergvak is. Maar ga er maar vanuit dat de lipo van 2200Mah er net in kan. De deksel gaat dan nog net dicht.

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik vlieg er nog met veel plezier mee.

Grt Helixer
 
Back
Top