Wat doen we allemaal met de budgetregelaar?

Intussen is de budgetregelaar HI model GX 200 goed ingeburgerd bij hotliners en speedliefhebbers, ook ik heb er inmiddels enkele in gebruik.
Deze regelaar is uiterst geschikt voor onze toepassingen en kan blijkbaar meer aan dan wat de specs doen vermoeden.
Maar om eens in kaart te brengen wat hij precies allemaal aankan had ik het idee om eens in een draadje te plaatsen wie deze regelaar gebruikt met welke setup?
Plaats daarom in welk toestel je deze regelaar hebt zitten, op hoeveel cellen met welke capaciteit en hoeveel C. welke motor je ermee andrijft en welke prop die draait en natuurlijk hoeveel vermogen je uithaalt.

Hopelijk krijg ik reactie.

Grtz A
 
Ik heb de regelaar zitten in:

Model: Alex F5B van Ace models
Motor: Hacker B50-6L met 6,7:1 vertraging
Prop: RFM 17x18 rood op 5 graden
Accu: SLS 4S 3500 45/90C
Stroom: ca. 160-180A
Vermogen ca. 2,3-2,6kW
 
Hoi A,
Is de regelaar goed aangekomen?

De ongemodificeerde GX200 heb ik destijds gevlogen op een Neu1509/1Y op 5S en op een Pletti 220/37/A1 P4 op 4S. Piekstromen tot 308A, in het budget-hotliner draadje staat nog ergens een plaatje van deze log.
Toen al goed genoeg voor 39rakken in een Avionic B01. (zie de uitslag van m'n eerste Eurotour ooit, plaats 14:
http://www.contest-modellsport.de/2010/f5bfErgebnisHeistOpDenBerg.jpg)

Met de F5B software van George erop geflasht moet er nog veel meer inzitten, zeker omdat de rem nu beter is. Ik heb er trouwens weer een paar binnen, mocht er iemand geinteresseerd zijn.. zal ze binnenkort even flashen.

Gerben
 
Ik vlieg inmiddels al een jaar met de Himodel ICE150.
De GX200 is zoooo 2012, de techniek draaft voort.

De ICE is makkelijk te programmeren met een kaart, stukken lichter in gewicht en veel kleiner.
Prijs met progcard is 55 euro, dus enorm budget!
Resultaten uit Duitsland zijn inmiddels:
4S 325A op een Hacker B50
5S 290A en 200A op 6S.
Ik ben nu bezig met een HV regelaar >200A, ook makkelijk in te programmeren en je kan daar zelfs een gascurve inprogrammeren, dus geen gedoe met ramping in zender of flashen.

GJ
 
Hoi A,
Is de regelaar goed aangekomen?

De ongemodificeerde GX200 heb ik destijds gevlogen op een Neu1509/1Y op 5S en op een Pletti 220/37/A1 P4 op 4S. Piekstromen tot 308A, in het budget-hotliner draadje staat nog ergens een plaatje van deze log.
Toen al goed genoeg voor 39rakken in een Avionic B01. (zie de uitslag van m'n eerste Eurotour ooit, plaats 14:
http://www.contest-modellsport.de/2010/f5bfErgebnisHeistOpDenBerg.jpg)

Met de F5B software van George erop geflasht moet er nog veel meer inzitten, zeker omdat de rem nu beter is. Ik heb er trouwens weer een paar binnen, mocht er iemand geinteresseerd zijn.. zal ze binnenkort even flashen.

Gerben

Regelaar is goed aangekomen, hij diende ter vervanging van dezelfde, maar niet gemodificeerde regelaar. Het verschil is enorm, de rem werkt nu op hetzelfde niveau als mijn schulze.
Hartelijk dank daarvoor.

Grtz A
 
Hacker 7L 6,7/1
6S 3300 turnigy nanotec 45C/90C
RFM 18/19 Breed op 38mm 9° verzet
Budget regelaar tuned by Gerben

In een enigma. Vermogen onbekend

Grtz A
 
Ik vlieg inmiddels al een jaar met de Himodel ICE150.
De GX200 is zoooo 2012, de techniek draaft voort.

De ICE is makkelijk te programmeren met een kaart, stukken lichter in gewicht en veel kleiner.
Prijs met progcard is 55 euro, dus enorm budget!
Resultaten uit Duitsland zijn inmiddels:
4S 325A op een Hacker B50
5S 290A en 200A op 6S.
Ik ben nu bezig met een HV regelaar >200A, ook makkelijk in te programmeren en je kan daar zelfs een gascurve inprogrammeren, dus geen gedoe met ramping in zender of flashen.

GJ

Je hebt gelijk GJ, maar de GX 200 was toch naar mijn weten de eerste chinese prijsvriendelijke regelaar die kon en kan opboxen tegen de peperdure gevestigde waarden uit USA en europa. Nu nog motoren en hotlinen word echt goedkoop.

Grtz A
 
Nee Ronald, die 180HV past niet in een romp.
Wacht maar af, het is iets heeeel speciaals.
Niet superbudget maar prijs zal zo rond de 125 Euro liggen.
Hij werkt ook op een Plettenberg, dus een echte vervanger voor de YGE.
2 a 3 weekjes wachten nog.
Bootje uit China vaart niet zo snel.

GJ
 
Voordeel van de GX200/HK200 is dat hij een ingebouwde ramping heeft. Handig voor beginners met een 'eenvoudige' zender waar je geen ramping in kunt zetten.
En met een prijs van +-40.-- euro ook nog de goedkoopste..

Voor het HV gebeuren neem ik gebruikte Castle Phoenix HV of ICE HV regelaars, met goed opletten heb je die voor 9-125 euro :). Pas nog een ICE120HV aangeschaft hier op t forum voor 100euri, schijnt voldoende te zijn voor 10S. Kan de 160HV mooi op een 8S aandrijving :). Perfect voor 2- en 4-polers, voor de Pletti's moet je je behelpen met een YGE of straks wellicht GJ z'n 125euri regelaar.
Bij Neu is de IVE160HV Lite trouwens in de aanbieding voor 160$. Met de huidige wisselkoers geen geld natuurlijk, alleen jammer van de BTW en invoerrechten die eroverheen komen..

Gerben
 
Nadeel van de geflashte GX200 is dat hij ramping heeft,
ramping is afhankelijk van motor, prop en model.
Met een normale regelaar regelaar kan je dat allemaal perfect instellen met de curve in de zender, bij de vastgezette ramping kan dat niet.
Ander nadeel is dat hij ook niet meer te programmeren is als je hem ooit in een ander soort model zou willen zetten.

GJ
 
Nadeel van de geflashte GX200 is dat hij ramping heeft,
ramping is afhankelijk van motor, prop en model.
Met een normale regelaar regelaar kan je dat allemaal perfect instellen met de curve in de zender, bij de vastgezette ramping kan dat niet.

Maar als je zender dat niet kan is het een ideale oplossing :)
Een ramping is tamelijk universeel, snel opstarten tot ongeveer half vermogen en dan in omgeveer een seconde naar volgas. Ik heb dezelfde ramping voor heel wat aandrijvingen gebruikt, 5,S, 6S, tam en hete motoren. Pas na een paar vluchtne ga ik de laatste details finetunen, de basis is steeds hetzelfde. Beter een standaard ramping dan een regelaar die er vol inramt. Een regelaar met een vaste ramping is de gemakkelijkste oplossing voor een beginner, zelfs voor de wat gevorderde vlieger. Op top-niveau gaan zoveel details spelen dat je inderdaad ook de ramping zelf in wilt kunnen stellen..

Ander nadeel is dat hij ook niet meer te programmeren is als je hem ooit in een ander soort model zou willen zetten.
Met de USB linker is hij ook weer terug te programmeren naar alle SimonK versies, die prima bruikbaar zijn voor allerlei toepassingen in andere modellen.

Gerben
 
Ik heb net een 100A Opto Red Brick binnen voor een 4 m 4 kg zwever op 6S en een ampère of 60.
Loont het de moeite om hier andere software in te flashen?

Rick
 
Heel kort..
Nee.
Het enige "voordeel" van de andere software is de rem en ramping.
In een normaal model heb je dat niet nodig en kan je beter kiezen voor de standaard software die je heel makkelijk met de progcard of zenden in kan stellen, wat bij de geflashte versie niet meer kan.

GJ
 
Heel kort..
Nee.
Het enige "voordeel" van de andere software is de rem en ramping.
In een normaal model heb je dat niet nodig en kan je beter kiezen voor de standaard software die je heel makkelijk met de progcard of zenden in kan stellen, wat bij de geflashte versie niet meer kan.

GJ

Dank.
Welke progcard werkt met de RedBrick?
Ik heb een 6 option ESC.

Rick
 
ohhh,,


dan moet je hem via de zender proggen.
Dus met het knuppeltje voor en achteruit.
Ik was in de war met de ICE regelaars.
Maar met het knuppeltje gaat het ook prima, wel eerst de prop van de motor halen, voor de zekerheid.

GJ

Dank.
Welke progcard werkt met de RedBrick?
Ik heb een 6 option ESC.

Rick
 
En op een 3s lipo programmeren, zeker op 5 a 6S wordt ie te heet bij het programmeren.

Gerben
 
Back
Top