E flite Apprentice S15e met SAFE technologie

Inderdaad.
Een Apprentise ( zonder die electronica ) land zichzelf bij windstil weer.
Hoogte goed, afstand tot het veld oke, gas er af en steek ondertussen maar al een sigaretje op, daartegen staat hij wel op de grond.
Niet letterlijk nemen natuurlijk, het is alleen maar om weer te geven hoe gemoedelijk met het toestel te landen valt.

Johan.
 
@jack3: het is een fijn toestel om de eerste paar keer mee te vliegen en te leren hoe je moet sturen enzo maar ik haal binnenkort alle beveiligingen eraf zodat ik meer leer. Nu is het allemaal erg gemakkelijk aan het worden.
 
beter goed bezig man ik had de voorloper daar zit helemaal geen
beveiliging op dus moest gelijk leren vliegen.
En dat ging heel makkelijk.
 
Hallo allemaal, even een klein verslag van mijn ervaringen met de Apprentice 15. Wat een kist, ja wat ze beloven maken ze waar, ik heb zelf heel veel vlieguren en de techniek die in het toestel zit was 20 jaar geleden, highly classified in mijn F-16. Ongelofelijk dat het nu in een toestel zit waar je lekker mee rond kan vliegen. Na 30 jaar weer met model vliegen begonnen, heerlijk relaxed met de Apprentice de lucht in. Een groot plezier en met de 3 modus genoeg uitdaging om met full authority te vliegen. Toppertje naar mijn smaak. Allemaal heel veel plezier met deze kist!!! QUOTE=vlammy;3023156]En Heli freak al gevlogen met de apprentice ?
Ben erg benieuwd wat je er van vindt ha[/QUOTE]
 
Nee ben vandaag niet wezen vliegen druk druk haha.
Ik wou eigelijk morgen gaan maar ik zag dat ze 30 graden op gaven
Dus dat wordt naar het strand gaan:D
Ben er volgende week weer.
 
Ik heb dit draadje even gevolgt, en ik heb vrijdag ook een E-Flite Apprentice S :D kan niet wachten(ben ook een beginner) wat ik juist fijn vind ervan is dat je een PANIC switch hebt, dus mocht je gevorderd willen vliegen en je duikt ongecontroleerd naar beneden dan is het een kwestie van PANIC SWITCH, en de Apprentice S zal zich heel snel corrigeren!!
 
Hou nog wel rekening met 10 meter bodemspeling om bij paniek te laten corrigeren. Anders wordt het alsnog plakken. :mrgreen:
 
Haha ja klopt.. maar ik zag een youtube filmpje waarbij die aardig hard richting de aardbodem ging en op het laatste moment die panic switch gebruikte. Verder heb je eigenlijk al die verschillende modes niet nodig (misschien voor het landen/opstijgen) maar tijdens het vliegen zelf kun jij jezelf gewoon altijd corriceren door middel van die panic switch en je leert dus ook van je fouten wat imo goed is. Ik kan niet wachten op vrijdag :)
 
Moet ik (hobbyisten) eraan geloven om deze bijgeleverde Spektrum DX5e te gaan vervangen voor bijvoorbeeld Futaba? Omdat ik nogal wat horror verhalen hoor betreft de Spektrum zenders of geld dit alleen voor de vierwielers etc?
 
Nou op de baan hoor ik nog welleens vaak dat hun spektrum niet zijn werk doet (verlies van ontvangst) en op amerikaanse forums kwam ik dit ook nogal vaak tegen. Dat Spektrum gewoon niet aan de eisen voldoet. En is puur van wat ik lees en hoor van andere gebruikers ik zelf heb er geen ervaring mee. In een speciaalzaak werd me ook geadviseerd geen Spektrum te kiezen maar goed dat advies neem ik niet altijd even serieus omdat het hun(niet altijd) om de omzet gaat.

Maar volgens mij heb jij geen negatieve ervaringen met het Spektrum (is wel een beetje offtopic maargoed)
 
Maar volgens mij heb jij geen negatieve ervaringen met het Spektrum (is wel een beetje offtopic maargoed)
Er is een serie van een aantal modellen geweest waar door een fout in de software het zendvermogen op 10mW i.p.v. 100mW stond. Dus het verhaal klopt wel. Maar de probleemzenders kon je opsturen voor gratis herprogrammering (voor Europa naar Horizon Hobby in Duitsland).

Veel ontvangstproblemen zijn te herleiden naar een verkeerde plaatsing in het model. Dat geldt niet alleen voor auto's maar ook voor vliegtuigen en boten. Het oos zeker een punt van aandacht en soms een beetje experimenteren. :yes:
 
Kijk mijn gevoel gaf wel aan van dat Spektrum toch niet zo slecht kon zijn als dat werd verteld etc.. maar nu snap ik waar dit vandaan komt, in ieder geval bedankt voor je info!
 
Ik heb al een tijdje de dx6i maar heb er helemaal geen problemen mee gehad.
Tot nu toe doet die wat ik wil.
Maar bij een maatje van mij doet de trainer switch raar,de timer doet af en toe optellen in plaats van aftellen??? vreemd
 
Ik heb al een tijdje de dx6i maar heb er helemaal geen problemen mee gehad.
Tot nu toe doet die wat ik wil.
Maar bij een maatje van mij doet de trainer switch raar,de timer doet af en toe optellen in plaats van aftellen??? vreemd
Een beetje Google leert al snel waarom:
If I didn't re-set the timer on model 1 before selecting model 2, when I re-select model 1 later it remains in count "Up" mode from the model's last use, even though the time re-sets to the original amount. So instead of counting down from 10:00 as programmed, it starts counting up from 10:00. No alarm will sound at 20:00, of course, so it's a problem when I've become dependent on it for the battery warning.

Sommigen noemen het een bug, anderen een feature. ;)
 
Veel ontvangstproblemen zijn te herleiden naar een verkeerde plaatsing in het model. Dat geldt niet alleen voor auto's maar ook voor vliegtuigen en boten. Het oos zeker een punt van aandacht en soms een beetje experimenteren. :yes:

De laatste versie van de AR600 ontvanger, AR600C, heeft een zgn hold LED. Die geeft het aantal holds aan sinds de laatste keer dat de ontvanger in werking werd gezet. Als er holds optreden moet de ontvanger op een andere plaats in het model.

Ik vlieg al een hele tijd met Spektrum (in shocks, elektro outdoor en een 450 heli) zonder ooit problemen gehad te hebben, althans toch niet merkbaar.
 
Back
Top