Wat is volgens jouw het fijnste nitro-motor merk?

Wat is jouw favoriete nitro motor


  • Total voters
    85
Ik ben, en aan de zoekactie te zien meerdere mensen benieuwd welk merk nirto motor het fijnst is in: afstelling, snelheid, en duurzaamheid.
 
naar mijn menig hebben de Alpha Plus motoren een onovertroffen prijs/kwaliteit verhouding. Vooral de 'Club Racer' en F850/Z852/A852/S852 modellen.
Deze gaan lang mee, zijn makkelijk af te stellen en zijn snel genoeg voor de doorsnee wedstrijdrijders...
 
@Jaap, Is dit een gevalletje "Wij van WC eend adviseren WC eend.. :)"


Ik heb alleen ervaring met LRP, STS, Force, Nitro Bull... Geen wedstrijdmaterialen maar toch erg goed..

Vooral de Nitro Bull had voor mij als recreant rijder een erg goede prijs/kwaliteit verhouding vond ik..
 
Nee hoor, Jim, ik heb niks (meer) met Alpha Plus te maken... Al ruim een jaar of 2 niet meer.
Maar ik rij nog steeds met de Alpha motoren omdat ze me prima bevallen! Toevallig net weer een nieuwe Dragon aan de collectie toegevoegd..

Ik vergeet trouwens te melden dat ik de Basic serie van NovaRossi ook een geweldige prijs/kwaliteit verhouding vind hebben.

Ik heb het trouwens alleen over offroad motoren, met onroad motoren heb ik gewoon té weinig ervaring...
 
Novarossi mag misschien de duurste zijn in het rijtje maar ik rij al een tijdje NK's met toch wel 1 van de goedkopere modellen in zowel standaard als gekietelt tot soms verbazing van anderen.
 
Ik denk dat je daarin wel weer onderscheid moet maken tussen on-road en off-road motoren.
Ik rij meeste onroad motoren en daarin vind ik Novarossi het beste. Rij met 2 motoren (de standaard motor NT12 en de plus 12-3T) en beide lopen zeer goed en de plus 12-3T gaat al meer dan 5 jaar mee.

M.v.g. Mark
 
Tja, dit is natuurlijk weer een leuk topic waar je aan het eind niks wijzer van bent geworden.
dergelijke topics en polls zijn er genoeg te vinden op het www.

Er is gewoon niet 1 motor die er met kop en schouders bovenuit steekt.
En ik kan nu al bijna voorspellen wie er gaan reageren en welk merk er aangeraden wordt.

Op dit forum zul je voornamelijk voorstanders van Alpha en OS vinden, omdat daar de Nederlandse markt mee verzadigd is. (dan heb ik het over 1:8 offroad motoren).
In andere landen wordt bijvoorbeeld weer meer met RB en novarossi gereden.

Waar het eigenlijk op neerkomt is dat elke fabrikant gewoon kwalitatief goede motoren maakt.
Waarbij de alpha motoren zo rond de 200 euro beginnen en de OS motoren het dubbele kosten.
Maar dan is het niet gezegd dat een OS ook 2x zo snel, betrouwbaar of duurzaam is.
Tussen deze bedragen heb je een heel scala aan kwalitatief goede motoren.

Ik zelf heb nu een OS speed en een picco boost en ben over beide erg tevreden, maar als het weer tijd wordt voor een nieuw motortje zal ik waarschijnlijk in plaats van een OS twee alpha motoren kopen.
 
En laten we het maar niet over de keuze mogelijkheden in het lijsje hebben.

RB = Novarossi
JQ = OS
LRP = Picco of SH (afhankelijk welk model)
Ninja = OS of de oudere versie GRP
Werks = LM (=Sirio)
Arrow was geloof ik ook OS
 
Alpha Plus = Argus

Arrow is geen OS, heeft wel exact dezelfde maten en timing, maar wordt in Taiwan geproduceerd, niet in Japan (OS)
 
Ik heb toch best wat litertjes met de novarossi toro-nero gereden maar geen problemen met afstelling hoor. Afhankelijk van het weer zul je altijd een klein beetje moeten afstellen, maar dat is voor elke motor gelijk.

Met wat voor OS/novarossi motoren heb jij gereden dan heliboy?
 
Voor offroad..
RB...

Heb ze in allerlei soorten en maten , van een simpele S3 en S5's tot WS7's , C6'en en zelfs een 728.
Altijd ruim voldoende vermogen tot pure overkill bij de C6 of 728 b.v , makkelijk in afstellen en weinig verloop van de afstelling.
 
Gewoon een o.s na een kwartiertje al afgesteld ps:geen nova rossie die moet elke keer anders in gesteld worden


Mja... een hoop wijsheid voor iemand van 11.....
Het probleem van een verloop zit eerder in de plug dan in de motor en met Novarossi pluggen is dat zeker het geval.
 
De beste motor is de motor die je het goedkoopst kan krijgen? :rolleyes:

Offroad motoren zullen het vooral Alpha, OS en novarossi zijn die je ziet rijden.
 
Ik ga niet roepen Alpha omdat ik er zelf veel ervaring mee heb...maar voor mijn gevoel zijn het betrouwbare motoren tegen een leuke prijs. Ook ervaring met een Ninja (OS built), zeker niks mis mee...maar mag ook wel deze is 2 keer zo duur. Het is uiteindelijk net Kieskeurig, kosten moeten in verhouding staan tot de kwaliteit/verwachting van de kwaliteit.

Waar je denk ik naar moet kijken:
- Wat is je budget?
- Waar ga je de motor voor gebruiken?
- Zijn onderdelen voor jou makkelijk te krijgen?

Baseer hierop je keuze, 10 euro meer of minder is ondergeschikt aan ondersteuning, garantie en leverbaarheid van onderdelen. Geef aan of je offroad / onroad wilt gaan rijden en ook in welke klasse. Pas dan kunnen de mede MBF-ers je een goed antwoord geven.
 
Ik heb in principe maar 2 motoren gereden, die nog eens goed op elkaar lijken.
Buiten de RTR Ishima motor :)

Mijn eerste echte nitro was een Ninja JX21B01 en dat was een echt kanon :)
Vele liters met deze motor gereden en de eigenaar na mij heeft er nog plezier van gehad.

Erna met de Os motoren gereden, zowel de XZB als de XZB Spec II
Heel fijne motoren, verlopen amper op hun afstelling. Nadeel is natuurlijk hun prijs. Echter heb ik dit er wel voor over. Ik heb dit seizoen een XZB Spec II op mijn buggy en een op mijn truggy gehad. Dit is gewoon starten, iets bijregelen en hele dag zorgeloos rijden.

Er zijn natuurlijk wel andere merken beschikbaar en zeker zo goed. Het moet je ook allemaal een beetje liggen :)

Prijs kwaliteit kan je volgens mij ook niet onder Alpha uit. Je ziet ze ook veel rijden in de offroad wedstrijden.
 
Vond je zelfbouw Alpha niet slecht gaan te zondag Mario.

Ja ik hoop dat er nog iemand een filmpje heeft gemaakt van langs de baan, dit is op topsnelheid veruit de snelste Alpha die ik heb gehad. Wellicht dat gebruikte onderdelen net wat soepeler lopen, want deze loopt echt hard.

Voor degenen die het interessant vinden:
- Carter, carburateur, turbo plug kop van een Alpha S852
- Krukas en koelkop van een Alpha A352
- Drijfstang, zuiger en bus van een Alpha F850
- Ceramisch voorlager, normaal achterlager

De eerste keer starten dacht ik nog...hopen dat ie loopt. Maar nu weet ik het zeker, het is gewoon een kanon.
 
Back
Top