Thunder Tiger E700

Meestal als je gain boven de 100% uitkomt kan je een langere servoarm gebruiken.
Wel even de endpoints opnieuw instellen.

succes,
Frans
 
Laatst bewerkt:
De GAIN komt boven de 100% uit, niet de end-points Frans.
Een langere arm wordt alleen maar de resolutie lager.
Ik ga ook vast een setje 115mm ergens bestellen.

Misschien ook 690 omdat ik nu 710 Railblades er op heb zitten die ik nog spare had.
gezien het gewicht van de heli kan hij misschien wat "floaty" worden.
 
110mm is misschien dan de gulden middenweg... Want met 115mm moet je wel een beetje opletten hoe je de heli wegzet, al is de tailfin wel net wat langer.
 
Tja, dat dacht ik ook al.
Tom-Erik Rolfson gebruikt de Radix 110mm en knalt daar ook hard mee rond. Ik zie bij hem de staart niet uitbreken in video's tot nu toe met de E700.

Ik had nu nog 107mm liggen die wat breder zijn. Eerst eens kijken hoe die het doen.
Ook kijken of mijn 710mm Railblades de heli niet te "floaty" maken.
ik wil eerst wat eigen hand statistics hebben voordat ik weer geld investeer.
Maar dan zou ik ineens een nieuwe set bestellen:
Wishlist tot nu toe:
110mm Radix tail blades
690mm Radix Main blades

De hobby is al duur genoeg ;)
 
Nick Maxwell Edition 4235 is inmiddels onderweg.
De stockmotor is een Delta wikkeling (520Kv) maar daar ga ik een YY van maken. Ik moet dan wel een wat hogere (~540) of juist lagere (~490) Kv waarde kiezen. Ik neig naar lager omdat de pinion dan wat meer tanden in ingrijping heeft (minder stripgevaar). Max headspeed wat ik voor ogen heb is 2100rpm.

@Walter: jij gebruikt dus 530Kv en max 2100rpm? Is dat met 13t pinion?

Bert
 
Net even de specs bekeken, maar deze heli heeft een smalle rotorkop.
158 mm vergeleken met een X7 (190 mm) of TRex 700 (182 mm).
Niet echt positief voor de disc loading... Ik hoop dat z'n gewicht het een beetje goed maakt.
 
Niet echt positief voor de disc loading... Ik hoop dat z'n gewicht het een beetje goed maakt.
LOL, dat is juist het beste aan de E700, hij weegt net zoveel als een 600 size heli.
In mijn geval dus 4.7kg incl 1.5kg aan lipo dus 3.2kg zonder. Als je weet dat de meeste andere 700size helis tussen de 3.5 en 4kg zitten :)
 
Dus eigenlijk is het een heli met een rotorkop die net zo breed is als een 600 size heli (Logo 600 is zelfs 164 mm:) ) een frame waar eerder 600 size motoren in passen dan 700 size motoren, maar die wel 700 mm bladen kan hebben?
Kan ie wel Edge 713's hebben? :P
Klinkt meer als een gestretchte 600. (no offense)
 
Dus eigenlijk is het een heli met een rotorkop die net zo breed is als een 600 size heli (Logo 600 is zelfs 164 mm:) ) een frame waar eerder 600 size motoren in passen dan 700 size motoren, maar die wel 700 mm bladen kan hebben?
Kan ie wel Edge 713's hebben? :P
Klinkt meer als een gestretchte 600. (no offense)

Hij is helemaal niet gestretched, er is toch helemaal geen 600 size variant van.
Verder klopt het wel :)
Trouwens de 750mx past er ook in.
 
Weet niet of er 713's op passen. Maar hoe dan ook heet deze heli de E700 en de andere niet voor niks E720, deze is kleiner en lichter.
Maar het is zeker geen gestretchde 600 want de aandrijving en kop zijn wel degelijk gemaakt voor het vermogen van een 700size heli en hebben dezelfde lagers als de E720 (unlike logo 600SE)
 
Hij is helemaal niet gestretched, er is toch helemaal geen 600 size variant van.
Verder klopt het wel :)

Ik weet dat er geen 600 variant is (e620 miss), maar qua specificaties zou het een stretch variant kunnen zijn (zoiets als de logo 600se of de voodoo 600 stretch).
Wat duidelijk is, is dat hij veel toeren kan hebben en flink belast kan worden qua manoeuvres (Nick M.)
 
Hij heeft de afmetingen van de meeste gestretchte heli's, maar de krachten waarvoor hij op gebouwd is is toch echt voor 700/90er formaat. De Logo 600SE en andere gestretchte heli's gaan dat nooit aankunnen.
 
Hij is net zo groot als mijn trex700
Dit is een volwaardige 700
Deze zondag ga ik hem echt op zijn flikker geven.
Misschien probeer ik dit te filmen.
 
Ze noemen het een 700
Het lijkt op een 700
Het vliegt ook als een 700
:p :p :p

Gisteren voor het eerst volledig gevlogen met de E700.
Dankzij Laurens (thanx) heb ik er nu Edge115mm tailblades op zitten.

De eerste keer gevlogen met een gok van de Gyro gain met dergelijke tailblades op 95%.
Bijna perfect....
een klein beetje hunting in full speed backwards hurricane.
De 115mm tailblades zijn toch wel nodig.
En bij continuous flips ging hij een tikkie grommen.
Dus tailgain terug naar 90% en de Agility Slider een tikkie terug zodat ik minder full uitslag heb.

Dan de 2e vlucht los gaan.
Heerlijk machientje !!!
Licht, agressief, precies.
Hij is een tikkie gevoelig op Pitch rond het centerpoint voor mijn gevoel maar dat kan ook wennen zijn.

De diskloading.....
Het was mij niet eens opgevallen dat de center-hub korter was dan normaal. Met dit soort zaken denk ik vaak:
"Ze zullen er wel over hebben nagedacht"
En "Als Nick Maxwell dit ding niet kapot krijgt dan lukt mij dat ook niet".
In ieder geval heb ik hier tijdens het vliegen NIETS van gemerkt van de korte hub.

Hij was ook niet te "floaty"met "710"blades
Na het vliegen merkte Ruud op dat HEEL groot op mijn blades stond 696 Railblades.
Dit terwijl ik overtuigt was dat dit 710 blades waren die op de kast lagen.
Per ongeluk dus de juiste blades er op :cool:

Upgrades onderweg:
RC-Booya canopy mount clips
2e Battery tray
 
De drivetrain is erg stil, wat je ook zou verwachten van die schuine vertanding en visgraat.
je hoort vooral de bladen zoemen in een hover.

Maar het is niet voor niets een 700 dus je kunt hem hard laten FARTEN !!!!
 
E700 Bell cranks

Ik was toch wel benieuwd naar hoeveel vervorming er nou in die bellcrank constructie zit.
Met behulp van de manual heb ik de hefboomconstructie even in CAD gezet, er staat nl een mooi zij-aanzicht in om de maten te bepalen:



De E700 Bell crank links hebben een vaste lengte van 70,95mm.
De lengte van de bovenste link in CAD is onveranderlijk, maar de onderste verandert van lengte om weer passend te zijn.
Als de servo netjes in het midden staat zie je dat ze beide dezelfde lengte hebben, wat logisch is omdat dit een symmetrische constructie is:


Als de servo 45graden verdraait, wat ong max uitslag is, zie je dat de onderste link 0,13mm korter is geworden:


Dit kan in het echt natuurlijk niet en daarom zullen beide links op druk komen te staan. Het materiaal tussen de beide centrale draaipunten wordt juist opgerekt.
Ik denk dat dit allemaal makkelijk wegvalt in de speling en elasticiteit van de onderdelen.
Zo beschouwd is het wegdrukken van de speling helemaal zo slecht nog niet, maar het werkt wel beter naarmate je meer uitslag hebt.
 
Mooi man, als je nu de rest er nog even bij tekent :) Ben zelf nog altijd benieuwd hoeveel interactie er nu daadwerkelijk is in totaal en hoeveel het scheelt tussen bepaalde concepten.
 
Mooi man, als je nu de rest er nog even bij tekent :) Ben zelf nog altijd benieuwd hoeveel interactie er nu daadwerkelijk is in totaal en hoeveel het scheelt tussen bepaalde concepten.

Ja dat dacht ik zelf ook al. Ben vooral benieuwd naar het verschil met directe servo-aansturing.
Ik zou dus nog door kunnen tekenen richting bladhouder maar dat kan ik beter doen als ik de heli zelf heb.
 
Ben ff bezig geweest :)
Heb in CAD de mechanieken schematisch getekend en van 0 tot 60graden servo uitslag laten lopen. Hieruit volgt een grafiek met op de horizontale as de servo hoek en op de verticale as de bladhoek (pitch dus).
Het is duidelijk dat voor beide heli's de interactie tussen servo en bladhoek behoorlijk lineair is, tot ong 45graden servo uitslag. Bij de X7 wordt beter gebruik gemaakt van de beschikbare servo resolutie: dezelfde servohoek geeft nl minder pitch.
De E700 kan weer veel meer pitch aan de bladen aanbieden, en dat kan juist erg leuk zijn.


Maar misschien dat ik dit beter in een nieuw topic vervolg.
EDIT: topic aangemaakt:
[post1]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top