Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

de zinnia is 2.04 meter lang en de romp is 4 mm dik
er zitten geen spanten in maar door een ingenieus systeem is de romp wel stevig
ergens moet je stevigte vandaan halen want anders plooit inderdaad de romp over een bepaalde lengte dicht
er zitten twee spanten in die mee structuele stevigte geven maar de romp kan ook zonder deze spanten evengoed varen
een spant draagt de motor en spant twee een servo en de motor van de boeg schroef
meer zit er in de romp niet in buiten een ingenieus randje wat 60% van de stevigte geeft
de zinnia is een slank schip en dus ook de romp vorm is bepalent bij de stevigte als ook de ronding van de romp
onder door het vlak is de romp zo wie zo stevig blijft alleen de bovenkant waar er dus dat randje zit

gr raf
 
ik zal morgen eens proberen de dikte te meten
het is reeds 20 jaar geleden dat ik deze romp gebouwd heb
en ik dacht dat het toe 4 mm was wat ik als romp dikte had
NU bouw ik met 45 tot 100 gr dikke glasdoek
vroeger was het alleen maar glasvezeldoek maar ik weet de dikte niet meer
alzimer licht mijn gedacht
morgen eens proberen te meten hoe dik de romp is
gr raf
 
ik zal morgen eens proberen de dikte te meten

Net als bij het meten van dikte van het asfalt, gat in boren en dan meten. :mrgreen:


Op een Engels forum probeer ik iemand duidelijk te maken dat een accu geen stroom door een motor duwt, maar de motor een bepaalde stroom vraagt. Gaat waarschijnlijk niet lukken, het is een Hollander, en dat zijn nu eenmaal stijfkoppen, nietwaar? ;)
 
hallo

waarom een gat boren ?????
gewoon met een van dikte passer meten hoe dik de wand is
161649236-vandikte-passers.jpg

het is dat kromme ding links op de foto
maar alleen heb ik dit in geen tich jaar meer gebruikt dus waar gaat het weer liggen

gr raf
 
Zo, weer terug komen drijven van mijn Hoekse Waard safari. Ik had daarnet een bui toen ik terug kwam, ongelofelijk. Het leek wel een kanaal waar ik in planeerde. Als ik naar de buienradar kijk was het even meer oostelijker nog heviger, wat ik me nauwelijks kan voorstellen.
 
Kinderbedtijd nadert weer, dus maar weer eens gaan dromen wat morgen weer brengen gaat.

Ik moet in elk geval eerst weer even aan de bak in mijn oude hoedanigheid. Ik dacht er even vanaf te zijn, maar ze snappen mijn uitleg niet waarom iets kapot gaat. Ik voel me net Louis van Gaal: Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom. Nog maar eens verzinnen over een "executive summary":mrgreen:, waardoor elke dombo het begrijpt.

De rust allen!!!!
 
@Ad: "Kijk, je kan iets goed maken, of je kan iets niet goed maken. In het eerste geval blijft het heel, in het tweede geval gaat het stuk. Maar das logisch."

Zoiets? :D

@Harm: Wat ik bedoelde met gewicht "over" hebben, is dat het in jouw geval verstandiger is om met wat zwaarder spul te werken en misschien een extra laagje te zetten "voor de zekerheid", dan met van dat dunne doek te werken.
En ik geloof - net als vele anderen - niet dat het verkooppraat van Polyservice is, want zij verkopen ook dat dunnere doek en dat is relatief duurder (dus meer omzet).
Maar ik denk dat je er wel uit gaat komen, aan het materiaal en je kunde zal het niet liggen in ieder geval :thumbsup:

@Brecht: Van dat soort hydroplanes zijn er ook RTF te koop, maar een zelfgemaakt dinkie dat vervolgens nog best heel aardig vliegt..., lachen.
En nee, dat is niet echt iets voor mij, ik kan niet landen ;)
 
GMA,
Stand van het Darten gisteren 4-4 , dat viel dus tegen!
7°C. en licht bewolkt

Verse pot koffie op de bar, dus nu eerst een GZK :morning:
 
Maar mocht je die tangen niet meer kunnen vinden

Industrieel erfgoed barbaar !

Dat zijn "krompassers" geen tangen.

"executive summary" waardoor elke dombo het begrijpt.

Komt vast goed als je al zulke termen gaat gebruiken. :( Jij hoeft toch niet meer te doen alsof je belangrijk bent? ;)



gewicht "over" hebben
Weet ik, ik denk dat er zelfs ballast in mag.
Romp is straks van zichzelf al lichter (dan de houten versie) en ik heb hem 4 cm hoger gemaakt.
 
GMA

Grijs, Z 3 bij 7.5°C. Gisteren 35.7 mm in de emmer.

@BuienRadarNL: Goedemorgen! Vanochtend nog enkele buien in het noorden, maar in loop van de ochtend komt uit het westen meer regen het land binnen, 8-10gr

@MeteoVoorne: In de regen wordt het vanmiddag niet warmer dan 9 of 10C. Vanavond is er tevens kans op ZWARE WINDSTOTEN! De regen is langdurig met 10-15mm.

@MeteoHellevoet: Goedemorgen... Vanmorgen gaat het eerst regenen vanuit het ZW, daarna volgen buien. Waterkoud met 9°C. Goedemorgen... #Hellevoetsluis
 
hallo

de romp is ongeveer een 2 mm dik
niet op alle plaatsen is ze even dik maar dat kan komen doordat ik nog na geplamuurd heb
omdat niet overal de romp (toen zolang geleden) even juist van vorm was

gr raf
 
Moge. Klojo's begonnen hier om 7 uur al bladeren te blowen en op te vegen. Pokkeherrie!!!
Gelijk maar nieuwe uitleg voor breuk verzonnen. Als het nu nog niet duidelijk is moeten ze terug naar de lagere school (sorry, basisschool) of in het uiterste geval InHolland.

Komt vast goed als je al zulke termen gaat gebruiken.

Dit is één van die gevallen die heel moeilijk te vertalen is, dat zit in het Engels ingeweven. Zoiets als "cockpit" waar ik het al eens eerder over gehad heb.
Ik heb het wel eens voor de grap "lekensamenvatting" genoemd, daar werd de humor niet van ingezien:(.

@Ad: "Kijk, je kan iets goed maken, of je kan iets niet goed maken. In het eerste geval blijft het heel, in het tweede geval gaat het stuk. Maar das logisch."

Zoiets? :D

Inderdaad, zoiets was het ook: als het breekt is het niet heel meer:D. Nu toch iets meer uitleg erbij gegeven.
 
Gisteren 35.7 mm in de emmer.

Nou, de dag is wat dat betreft weer goed begonnen, Arie. Ik werd vannacht een paar keer wakker van de herrie, zo hoosde het af en toe. Als ik lekker in m'n warme bedje lig vind ik het best nog prettig ook:D.
Nu dan kennelijk weer stilte voor de storm? Weinig wind en zowaar droog.

Nog maar eens voorzichtig informeren of er nog boodschappen moeten komen. Eerlijk gezegd weinig zin.....:(
 
Ad: Managers-samenvatting is de iets vernederlandste term, of in het geheel nederlands: De samenvatting voor leidinggevenden. Maar ik moet zeggen dat ik ook vaker "Executives Brief" gebruik... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top