Nieuwe jas voor een Trex700e

Oeps, draadje een beetje in de vergetelheid geraakt :).
De heli vliegt intussen, na een iets mindere start, bijna perfect.
Tijdens de eerste vluchten had ik nogal last van vrij veel trillingen op de staart. Na enkele aanpassingen aan de driebladskop, door de swashdriver ontstond er onbalans, waren de trillingen verdwenen.
Tweede probleem had ik met de beastX. Het type kop dat ik geïnstalleerd heb vraagt maar kleine uitslagen van de servo's en hierdoor kreeg ik de beastX maar niet in de "blauwe" zone. Dit heeft me zelfs bijna m'n heli gekost. Na veel geëxperimenteer en gevloek heb ik toen besloten de beastX te vervangen door een Bavarian Demon 3SX. Awel..............ik herkende mijn eigen heli niet meer. Vanaf de eerste vlucht met dit nieuwe systeem was het vlieggedrag al met 200% verbeterd. Sindsdien vliegt de heli zaaaaalig !!!!

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie heli geworden Corsaik......

Ik ben ook bezig een schaal romp te bouwen met een Trex 700E mechaniek en ik heb toevallig ook zo'n zelfde kop (maar dan een 4 blads) besteld......ziet er schitterend uit.(moet hem nog binnen krijgen)
De romp is een TT Agusta A109 geworden
Het Mechaniek moet aangepast worden omdat de romp eigelijk bedoeld is voor een TT Raptor90 SE Nitro
Nu wil ben ik deze aan het ombouwen/aanpassen zodat het Trex 700E mechniek er in past en dat is reeds al gelukt (dit ook heeft ook te maken met de Retracs)

Ik ga van de week of binnenkort ook met de ramen beginnen maar dat raam rubber zat dat bij jou in de "kit" of heb je dit ergens los besteld (waar??) want zo wil ik het ook graag wel willen maken ziet er een stuk strakker uit....
Het is voor mij de eerste schaal heli (als opstap voor een later te maken EC 135 turbine) en zie dit als een oefen project..dus alle adviezen zijn mooi mee genomen.
Hoe had je het trouwens opgelost met de rotorbladen? 4 of 5 mm (Spinblads Matt Black gemonteerd??) de standaard maat van de bladhouder boutjes zijn 5mm en van de meeste bladen die ik gezien heb is het boorgat in de bladen maar meestal 4 mm dus ben heeel benieuwd hoe Jij dit opgelost heb

Groet
Jeroen
 
Hoi Jeroen,

De rubbers zaten bij mijn kit maar zijn te verkrijgen bij Vario of bij Knupfer : Profile: Gummi-H-Profil Hier heb ik er al van besteld, service is oké.

Ik heb in m'n spinblades nieuwe busjes met binnen Ø 5mm geplaatst. Heb eerst de oude busjes verwijderd en de gaten uitgeboord tot de buiten Ø van de nieuwe busjes.

Suc6 met je Agusta,

Ronny

P.S. Heb je hier ergens een draadje van lopen ?
 
Hallo Ronny,

Bedankt voor je uitleg.

Ik heb idd nog geen draadje lopen hier op MBF maar zal dat binnenkort wel even aanmaken.(en natuurlijk fotos plaatsen)

Ik heb ook even contact gehad met Spinblades en ze kunnen ook MattBlack leveren met een 5mm boorgat...
Dit word dan wel een speciale bestelling en zal dit dan ook doen want zomaar boren in een paar pererdure bladen daar hou ik niet zo van en heb daar ook niet het juiste gereedschap voor (Boor standaard)

Ik zal ook even wat raam rubber gaan bestellen,maar zag ik in je draadje dat je dit met CA lijm er in heb gelijmd en niet met 2 comp.epoxy hars??

Bedankt,

Jeroen
 
Hoi Jeroen,

Ik heb de secondenlijm vooral gebruikt omdat deze secondensnel lijmt. Wel zeker secondenlijm voor polystyreen gebruiken anders krijg je witte vlekken !!!!! En heel schaars toedienen.

Suc6,
Ronny
 
Och, wat een plaatje.....echt mooi geworden.
Hoe worden eigenlijk de akku's gewisseld? Of blijven die in het model?
 
Het is een mooie heli,

mooi gebouwd, en een betrouwbaar T Rex
super rotor kop 3 blad,

voor mij zo ook super,
alleen kom ik nog niet uit met elektro,
wil toch wat met een echte motor !!

Groet, Uwe
 
Wow,

Ziet er super uit, beetje jammer van de beast, maar ik moet toegeven dat ik er ook niet helemaal 100% tevreden mee ben, maar dat heeft andere redenen. Hoe zit het met de vliegtijden?

groeten,

Didier
 
Dit word dan wel een speciale bestelling en zal dit dan ook doen want zomaar boren in een paar pererdure bladen daar hou ik niet zo van en heb daar ook niet het juiste gereedschap voor (Boor standaard)

Ik kan ze wel even onder de cnc uitboren;)
 
ik ben ook dezelfde AS350 aan het bouwen (maar wel in een andere kleurstelling) en ga deze vliegen met de starflexkop in combinatie met deze blades: 3 Helitec scale blades 680mm grey airfoil S
Deze blades hebben verwisselbare koperen bussen geschikt voor zowel 4 als 5mm.
Met de starflexkop heb ik wel heel wat werk gehad om deze goed te krijgen maar zaterdag heb ik een geslaagde maiden gevlogen... dus we kunnen nu weer verder met de bouw zodat deze in het voorjaar meteen kan gaan vliegen.

mvg Xavier
 
Ik kan ze wel even onder de cnc uitboren;)

Bedankt Anko voor het aanbod......
Ik heb vandaag contact gehad met Spinblade's en ik kan ze gewoon bestellen met een 5mm boring zonder meer kosten:yes:alleen duurt een weekje langer met levertijd...... maarja ik heb er toch geen haast mee dus de keuze is snel gemaakt..


Greetz

Jeroen
 
Fijn dat jullie hem mooi vinden :D,

@ didier, ik vlieg meestal een achttal minuten dan zijn mijn batterijen (12S-5100mAh) nog voor 30% vol. De beastX is vlgs mij niet echt geschikt voor schaalvliegen hé, lijkt me meer iets voor het 3D gebeuren.
@ eelco, zoals xb-belt-cp V2 reeds vernoemde kan de hele voorkant eraf. De mijne heb ik gemonteerd met 2 snelschroeven en magneten, werkt supergoed en is toch zeer stabiel. Schroeven zitten aan de deuren, zijn dus makkelijk bereikbaar.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.. voor schaal-heli (b.v. mijn Bell 47 G) gebruik ik die HC3,
werkt betrouwbaar en kan je makkie instellen aan de PC / Laptop

Groet, Uwe
 
Een 8 tal minuten is prima hé :-)

Bij mij ligt het ni zo meteen aan de beast, maar meer aan het feit dat de rotorbladen aan de lichte kant zijn, en dus alles op de nek van de beast terechtkomt. Trouwens, ik zweer nog steeds bij het vliegen zonder stabilisatie, met goede bladen in combinatie met een goede rotorkop... zoals mijn Kiowa... zaaaalig :-)

groeten,

Didier
 
Een 8 tal minuten is prima hé :-)

Bij mij ligt het ni zo meteen aan de beast, maar meer aan het feit dat de rotorbladen aan de lichte kant zijn, en dus alles op de nek van de beast terechtkomt. Trouwens, ik zweer nog steeds bij het vliegen zonder stabilisatie, met goede bladen in combinatie met een goede rotorkop... zoals mijn Kiowa... zaaaalig :-)

groeten,

Didier

Ik vlog die Bell van mij aan de begin ook zonder stabi,
maar was voor mij toch nog wat onveilig, daarom.

groetjes, Uwe
 
Ik vlog die Bell van mij aan de begin ook zonder stabi,
maar was voor mij toch nog wat onveilig, daarom.

groetjes, Uwe

;) da's een kwestie van wennen, Uwe....

Ik heb daar ook een paar maanden over gedaan, en ik neem aan dat Didier en anderen er ook niet vanaf de eerste minuut mee wegvlogen....

Groet, Bert
 
;) da's een kwestie van wennen, Uwe....

Ik heb daar ook een paar maanden over gedaan, en ik neem aan dat Didier en anderen er ook niet vanaf de eerste minuut mee wegvlogen....

Groet, Bert

Mja,

Mijn eerste flybarless ervaring was gewoon mijn skyfox waar ik ter plekke op't veld de flybar heb verwijderd, andere linkjes gezet, ff afstellen en met de gewone jawo s slag vario bladen begon te vliegen.. was idd spannend soms, maar na 5 minuutjes gingen we toch rondvliegen hoor :p
Het is zoals je zegt een kwestie van wennen en doen..

mvg,

didier
 
Ik heb m'n stabilisatie op m'n zender ingesteld op een draaiknop waardoor ik de intensiteit tijdens het vliegen kan aanpassen.
Ikzelf ben begonnen met een beginwaarde van 50% met de mogelijkheid 20% in plus of in min te gaan, meer wil de zender (Futaba T14SG) niet geven. (kan dus van 30% tot 70% gaan) Tijdens het vliegen kan je dus, naargelang het gedrag van de heli, dit aanpassen totdat je er zelf een goed gevoel bij hebt en het ding lekker en veilig vliegt. Eénmaal dit op punt staat kan je de knop deactiveren om onnodig veschuiven te voorkomen.

P.S. Ik gebruik de Bavarian Demon, ik weet dus niet of men bij alle stabi's de intensiteit kan regelen via de zender.

grts,
Ronny
 
Back
Top