ASH 31 Mi achterstallig onderhoud
In afwachting van de Lipo's en de regelaar (Hobbycity) heb ik besloten maar enig achterstallig c.q. noodzakelijk onderhoud uit te voeren
Om te beginnen is daar natuurlijk het stabilo wat intussen op het bespannen na (oracover scale white) helemaal klaar is. Ook de montage op de romp (EWD 1.15 Gr.) en de aansturing is af. Wat nog ontbreekt is dus een uurtje folien
Om aan de achterkant te blijven; het kielvlak is gestript en diverse hoeken en kanten zijn bijgewerkt. Nog ff schuren en dan weer folien, dan ziet dat er ook weer toonbaar uit.
Ook aan de vleugels moest het een en ander gebeuren. De aansluiting op de romp beviel mij niet helemaal. Daarom de romp, daar waar de vleugels aansluiten op de romp, goed in de was gezet. Dan de vleugels erop en vervolgens alle kieren gevuld met een portie epoxie/glassnippers/microballoons.
Nu nog eens flink sturen en een stripje folie erover
Ook het rechter buitenpaneelvertoonde een paar plekken die mij niet helemaal bevielen. Kennelijk in eerste instantie wat lui geweest met het schuren van de abachi indekking
Dat schuurwerk nu dus alsnog gedaan. Opnieuw folien en dan kan dit ook weer.
Het voorste gedeelte van de romp is ook flink gereorganiseerd en dat niet alleen vanwege de aandrijving.
Ik heb al vaker gesteld dat de optimale plek voor het aangrijppunt voor de sleekoppeling onder de romp is. Dit heb ik dus ook bij deze kist gedaan, alleen had ik de indruk dat ik deze keer te ver naar achteren gegaan was. Het toestel kwam bij het slepen erg vroeg los van de grond en had daarbij de neiging om meteen een metertje of wat omhoog te jumpen. Daarom nu meteen dan ook maar de sleepkoppeling een centimeterje of 9 ! naar voor gezet.
De oude plek was daar waar die streep in de romp staat.
Ook de kleppen bij het intrekbare wiel waren weer eens aan vervanging toe

Lang geleden heb ik hiertoe eens een afdrukje gemaakt van de toen nog helemaal intakt zijnde romp waardoor het nu relatief eenvoudig is nieuwe kleppen te maken
Alleen nog maar op de juiste maat maken
En hier moet nog wat meer geschuurd en geplamuurd worden
Maar ook het intrekbare wiel zelf was aan wat onderhoud toe. Niets schokkends maar toch ....
En er moet nog een nieuwe cockpit kap op komen. Alles ligt klaar maar, word bewaard tot op het laatst
Al met al nog wel een paar uurtjes werk dus
Ben er nog niet helemaal zeker van waar ik de aandrijvings akku's kan gaan plaatsen, dit ivm het zwaartepunt. Als alles een beetje goed uitkom plaats ik deze akku's in het "wielgedeelte" van de romp. Lekker kort bij het zwp dus zodat ik bij gelegenheid ook "licht" kan vliegen.