motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

ik heb een 540 motor ligen (een borstel motor) zou ik daar een simpel propeller vliegtuigje van kunnen maken?

alvast bedankt

groet thijs
 
Zou moeten kunnen.

Ga maar eens op zoek naar tekeningen van een trainer (langzaam vliegende hoogdekker) van 1meter tot 1m20 span.

Maar vergeet niet dat bij vliegtuigen het gewicht een hele grote rol speelt!
Gaat dus hele andere bouwmethode nodig hebben als je springer tug ;)
 
NIMH zou moeten kunnen als je alles perfect bouwt, maar dan houd je er nog een redelijk zwaar toestel aan over.

LIPO is the way to go!

Als servo's eens naar HXT900 kijken ;)
 
Die servo's idd

Bij HK hebben ze een 30A brushed ESC voor weinig, die zou moeten werken met deze motor.

Aantal servo's ligt een beetje aan je toestel. Minimaal 2 servo's (elevator en rudder) maar als je ailerons op je toestel wil heb je er al weer 1 a 2 extra nodig.
 
heb ik nog een speciale zender nodig? met een bepaald aantal channels. als ik 2 servo's gebruik en 1 motor heb ik denk ik 3 channel nodig?
 
pizap.com10.37363501964136961389643483398.jpg


moet ik de flaps met de rode rondjes er omheen alleen kunnen laten bewegen?
 
Ik zou tegenwoordig echt niet meer beginnen met een 540 motor.

Zijn voor weinig geld veel leukere borstelloze motoren en regelaars te koop.
Ik heb in het verleden veel gevlogen met speed 400 motoren en speed 600 motoren.
Nadeel veel gewicht weinig power.
Als je leuk wil gaan vliegen dan heb je op een 540 al een vertraging nodig. Die zijn ook niet al te goedkoop.
 
moet ik de flaps met de rode rondjes er omheen alleen kunnen laten bewegen?
Als je alleen over de grond wilt rijden kan dat, al heb je dan de ailerons (aan de vleugels) niet nodig.
Als je er ook mee wilt vliegen zou ik er zeker ook een hoogteroer op maken, dat is een stuk makkelijker (eigenlijk wel essentieel) met stijgen en dalen.......Het hoogteroer zit aan het stabilo, dat is het horizontale vlak achteraan.

infopage_benaming.gif


Zonder rolroeren kun je prima vliegen als de vleugel voldoende v-stelling heeft; zonder hoogteroer wordt het een stuk moeilijker.
 
Thijs
Micropuller heeft 100% gelijk.

Als je niet eens begrijpt waarvoor elevators of ailerons dienen, als je bouwkunde nog niet verder dan het met hele grote klodders lijm en een overmaat aan blunders een Springer Tug in elkaar proberen te frunniken, waarom wil je dan in hemelsnaam een vliegtuig proberen te bouwen?:confused:

Maak eerst eens iets af, leer daarvan en ga dan pas over naar een (klein beetje) moeilijker "project".
Wat jij doet is van de hak op de tak springen.
Als jij met je huidige kennis een vliegtuig wilt bouwen is dat geldverspilling, zonde van je tijd en levert alleen maar één ding op: frustratie voor jezelf en frustratie voor de mede-forumgebruikers omdat je de hele wereld weer bestookt met vragen die je gewoon op Internet kunt vinden. Zonder iets te vragen, je moet alleen even zoeken.

En om een rechtstreeks antwoord op je vraag te geven:
Nee, je kunt van een 540 motor géén vliegtuig maken.
 
Thijs, je kunt niet verwachten dat mensen hier in de pen klimmen om je basisbegrippen uit te leggen die makkelijk op interenet en in FAQs te vinden zijn, en doorgaans beter uitgelegd ook :mrgreen: met plaatjes erbij (A picture is worth a thousand words). Zonde van hun tijd, dubbel werk. Een goed startpunt, met name door de links in en onderaan de tekst:
Vliegtuig - Wikipedia
Rolroer - Wikipedia
Vleugel (vliegtuig) - Wikipedia
Richtingsroer - Wikipedia
Hoogteroer - Wikipedia
enz.enz.

En behalve Wikipedia is er ook www.ixquick.nl.

Probeer meer informatie in de titel te geven, voor meer lezers, bijvoorbeeld welk vliegtuig voor 540motor? Titel kun je aanpassen door openingsbericht te wijzigen -> meer opties. Berichten/titels wijzigen kan gedurende vier weken, daarna bevroren. Na die tijd kun je wijzigingen doorgeven aan moderatoren d.m.v. klik op het
report.gif
waarschuwingsbordje naast het betreffende (openings)bericht.


 
Laatst bewerkt door een moderator:
roel

het klopt inderdaad dat ik van de hak op de tak ga. ik moet echt eens 1 ding afmaken. en dan pas beginnen met nadenken over een volgend project. ik weet zelf niet eens waarom ik van de hak op de tak ga..

dus voor nu. ik ga eerst beter nadenken. ook of dit mij wel gaat lukken enz
 
Goed plan!

Ik schreef mijn vorige post ook niet om je af te z**ken, maar wel om je de spiegel voor te houden.
Ken je grenzen en ga die elke keer stukje voor stukje verleggen. Maar niet in één keer vanaf een fiets met zijwieltjes proberen op een Honda Goldwing te rijden, want dan ga je heel hard op je snoet.

Het is geen schande dat je weinig bouw-ervaring hebt, zo zijn we allemaal begonnen. Ik ook. Mijn eerste varende schip zag er niet uit, voer voor geen meter en ik heb in de loop der tijd aardig wat elektronica in rook op zien gaan. En nu? Ik bouw best wel aardige scheepjes, al zeg ik het zelf...

Dit hele forum staat vol met tips, tools, aanwijzingen en trucs om goed te kunnen modelbouwen. Gebruik dat, maar ga geen onnodige vragen-naar-de-bekende-weg stellen.
Niemand gaat meer je uitleggen hoe je de roeras van je Springer Tug aan je servo koppelt. (Om maar een voorbeeld te noemen) Dat staat al minimaal 25.508 keer op het Internet. Nóg een keer uitleg is nutteloos.

Misschien niet leuk om te lezen, wel duidelijk. En daar houd ik wel van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top