om de onstane discusie in een ander draadje even een plek te geven....
De reden waarom we liever geen priklandingen wilden was om de kosten te drukken.
Het kan heel was motorasjes, spinners en zelfs neuzen kosten.
Persoonlijk vind ik een priklanding een teken van onkunde.
Het is veel knapper om een model netjes neer te zetten, rekening houden met de ondergrond, als gras nat is glij je een heel eind door, als het droog is lig je meteen stil.
Dat soort omstandigheden inschatten hoort ook bij de wedstrijd, vind ik.
Als ik bij F5B priklandingen gedaan zou hebben dan had het me tientallen motoren gekost maar had ik wel steeds 30 punten gehad en niet per ongeluk 50cm doorgeschoten omdat het gras wat natter was dan ik dacht.
GJ
Persoonlijk vind ik een priklanding een teken van onkunde.onkunde??? dat weet ik nog zo niet , anders maar het vergt ook veel oefening denk ik.
de reden dat het succesvol is is dat je enkele factoren uitschakeld zoals doorglijden op nat gras , als je uiteindelijk voor de knikkers meedoet zoek je een modus operandi die het meest kans op succes geeft en daar train je dan op .
Het is veel knapper om een model netjes neer te zetten da's persoonlijk smaak natuurlijk .
ik ben akkoord dat het de vereisten die een kist moet hebben om succesvol mee te doen verhoogt worden als priklandingen zijn toegestaan en dat dat de sectie minder toegankelijk maakt maar het blijft een wedstrijd en een deel van de piloten gaat voor zo hoog mogelijk te eindigen en dus zal het onvermijdelijk zijn dat de evolutie naar priklandingen gemaakt gaat worden denk ik ...
het is gewoon niet te regelen via een eenduidige regel die discussie uitsluit en als je een wedstrijd hebt met 10 piloten die meedingen voor de overwinning dan zullen er onvermijdelijk bijzijn die als ze te hard komen aanvliegen toch duwen ....wie gaat hierover oordelen ? hoe hard mag je komen aanvliegen ? en hoe hard mag je duwen? mond uiteindelijk uit in discusie en er is maar 1 oplossing voor alle landingen toestaan.
je zou nationaal in 2 categorien kunnen vliegen , de experts die met kisten vliegen die een priklanding aankan en alle piloten die voor de knikkers vliegen doen hieraan mee , en dan nog een sportsman klasse die makkelijker toegankelijk is en gevlogen word door mensen die meer voor andere redenen komen meevliegen hierin kan een gentlemens agreement wel werken en blijven werken volgens mij , mocht hierin iemand niet meer passen moet hij maar naar expert....
beide klasses kunnen door elkaar gevlogen worden met een gelijkmatig aantal deelnemers in alle groepen verdeeld , zo blijft de wedstrijdduur hetzelfde , er word gewoon een apart klassement opgemaakt .
lijkt me zelf zeer intressant , zo kunnen beginners in een goeie dag ook eens hoog eindigen , en dat bevorderd de toegankelijk van een sectie zeer! progressie zien bij zichzelf door nieuwelingen is een sterke motivator om door te gaan !
De reden waarom we liever geen priklandingen wilden was om de kosten te drukken.
Het kan heel was motorasjes, spinners en zelfs neuzen kosten.
Persoonlijk vind ik een priklanding een teken van onkunde.
Het is veel knapper om een model netjes neer te zetten, rekening houden met de ondergrond, als gras nat is glij je een heel eind door, als het droog is lig je meteen stil.
Dat soort omstandigheden inschatten hoort ook bij de wedstrijd, vind ik.
Als ik bij F5B priklandingen gedaan zou hebben dan had het me tientallen motoren gekost maar had ik wel steeds 30 punten gehad en niet per ongeluk 50cm doorgeschoten omdat het gras wat natter was dan ik dacht.
GJ
Persoonlijk vind ik een priklanding een teken van onkunde.onkunde??? dat weet ik nog zo niet , anders maar het vergt ook veel oefening denk ik.
de reden dat het succesvol is is dat je enkele factoren uitschakeld zoals doorglijden op nat gras , als je uiteindelijk voor de knikkers meedoet zoek je een modus operandi die het meest kans op succes geeft en daar train je dan op .
Het is veel knapper om een model netjes neer te zetten da's persoonlijk smaak natuurlijk .
ik ben akkoord dat het de vereisten die een kist moet hebben om succesvol mee te doen verhoogt worden als priklandingen zijn toegestaan en dat dat de sectie minder toegankelijk maakt maar het blijft een wedstrijd en een deel van de piloten gaat voor zo hoog mogelijk te eindigen en dus zal het onvermijdelijk zijn dat de evolutie naar priklandingen gemaakt gaat worden denk ik ...
het is gewoon niet te regelen via een eenduidige regel die discussie uitsluit en als je een wedstrijd hebt met 10 piloten die meedingen voor de overwinning dan zullen er onvermijdelijk bijzijn die als ze te hard komen aanvliegen toch duwen ....wie gaat hierover oordelen ? hoe hard mag je komen aanvliegen ? en hoe hard mag je duwen? mond uiteindelijk uit in discusie en er is maar 1 oplossing voor alle landingen toestaan.
je zou nationaal in 2 categorien kunnen vliegen , de experts die met kisten vliegen die een priklanding aankan en alle piloten die voor de knikkers vliegen doen hieraan mee , en dan nog een sportsman klasse die makkelijker toegankelijk is en gevlogen word door mensen die meer voor andere redenen komen meevliegen hierin kan een gentlemens agreement wel werken en blijven werken volgens mij , mocht hierin iemand niet meer passen moet hij maar naar expert....
beide klasses kunnen door elkaar gevlogen worden met een gelijkmatig aantal deelnemers in alle groepen verdeeld , zo blijft de wedstrijdduur hetzelfde , er word gewoon een apart klassement opgemaakt .
lijkt me zelf zeer intressant , zo kunnen beginners in een goeie dag ook eens hoog eindigen , en dat bevorderd de toegankelijk van een sectie zeer! progressie zien bij zichzelf door nieuwelingen is een sterke motivator om door te gaan !