Die tweetakt rechtsstreeks met de originele RcExl tachometer (een pulsenteller) vanaf de tacho-uitgang van de ontstekingsunit....
De Viertakt had ik ooit eens met een optische tach aan de hekrotor gemeten, toen de viertakt zonder hoofdbladen stond te pruttelen. die hekrotor draaide toen 2150 RPM en ik heb een 23/54 set tussen motor en hekrotor. De motor kon dus niet langzamer lopen dan 5000 RPM
Inderdaad lopen vliegtuigmotoren veel langzamer, maar die missen ook veel minder ontstekingen....
Die unit kan niet liegen, want komen er verkeerde pulsen uit, dan loopt de motor niet....
Ben momenteel niet thuis, maar zal kijken of ik na het weekend even een filmpje kan schieten waarop het display te zien is.
Groet, Bert
De Viertakt had ik ooit eens met een optische tach aan de hekrotor gemeten, toen de viertakt zonder hoofdbladen stond te pruttelen. die hekrotor draaide toen 2150 RPM en ik heb een 23/54 set tussen motor en hekrotor. De motor kon dus niet langzamer lopen dan 5000 RPM
Inderdaad lopen vliegtuigmotoren veel langzamer, maar die missen ook veel minder ontstekingen....
Die unit kan niet liegen, want komen er verkeerde pulsen uit, dan loopt de motor niet....
Ben momenteel niet thuis, maar zal kijken of ik na het weekend even een filmpje kan schieten waarop het display te zien is.
Groet, Bert
Laatst bewerkt: