Myford hulpvraag

  • Topicstarter Topicstarter peter verhulst
  • Startdatum Startdatum
P

peter verhulst

Guest
Luitjes,

zoals jullie wellicht al gezien hebben - via Stoom "Stirling: heet, mooi & heel moeilijk" - heb ik een draadje gestart.

Nu ben ik in heb bezit geraakt van een Myford. Medeforummer Jef wil mij helpen een constructie te maken voor de schakelaar

ml7_K108772B_1_4.jpg


om deze aan de bank te kunnen monteren.
Hiertoe moet ik echter de maat weten van de volgende twee schroefdraden.

full


full


full


In de buitenste 2 zit een boutje, de binnenste 2 zijn vrij.

weet iemand wat voor schroefdraad hier in zit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn zit er M 6 x 1 in
Maar moet volgens mij toch Engelse draad in zitten
Hebben het bij mij misschien opnieuw getapt denk ik.
Want bovengenoemde draad past er zo in
mvg
Frederik
 
Hulpvraag

avond Luitjes,

@Frederik: die foto met de scheef zittende V-snaar is van een site en de foto is enkel bedoeld om aan te geven hoe de schakelaar komt.

In het handboek wordt in overzicht A aangegeven dat de 2 buitenste schroeven onderdeel A11 A2137 Thrust Screw zijn maar wat de gaten voor de twee binnenste schroeven zijn, wordt niet gegeven.

Het ziet er zo uit

Myford Ltd ER13. THRUST SCREW A2137

dat zou dan - alweer via het onvolprezen Google - 1 /4"BSF zijn.

Nu heb ik via Fabory een WSN meegehad om te passen, maar die was 6 mm doorsnee en dat ging dus niet.

Verder zoeken of heeft iemand een alternatief?zoals bijvoorbeeld Frederik aangeef t om een m6 x 1 te tappen, welk advies ik - als leek - kan uitvoeren?

Ik verneem graag
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Luitjes,

:D ik heb wat gevonden.

ik kreeg de tip dat het waarschijnlijk gaten waren voor de Norton Schakelbak. Daarvan heb ik ook een overzicht in het handboek.

Aangegeven wordt dat het of om een Socket Screw (1/2"BSF x 3/4") (Half Dog Point) gaat of om M6 x 1.

De eerst aangegeven maat doet mij verzuchten dat, wanneer Engeland niet overgaat op metrisch, het niet gauw wat gaat worden ..... wat is nu Half Dog Point voor een maat zeg8O

M6 x 1 gaf Frederik al aan, ga vandaag boutjes halen.
 
Zo te zien op de foto zijn de gaten te klein voor 1/2" BSF , = 12,7 mm dia. en 3/4" lang = 19 mm , dus zal het waarschijnlijk M6 x 1 zijn , is trouwens een "gewone" M6 , geen fijne draad

Groeten Jef
 
Zo te zien op de foto zijn de gaten te klein voor 1/2" BSF , = 12,7 mm dia. en 3/4" lang = 19 mm , dus zal het waarschijnlijk M6 x 1 zijn , is trouwens een "gewone" M6 , geen fijne draad

Groeten Jef


M6 x 1 is een gewone draad dacht ik
M6 x 0.75 is fijner
 
Bij mijn zit er M 6 x 1 in
Maar moet volgens mij toch Engelse draad in zitten
Hebben het bij mij misschien opnieuw getapt denk ik.
Want bovengenoemde draad past er zo in
mvg
Frederik

Een M6 boutje kan je gewoon in een BSF 1/4 tapgat draaien. dit past redelijk goed. Daarom lijkt het dat het gewoon M6 draad is. Hij zal iets ruimer zitten dan normaal.

Kijk maar naar het tapgaatje op de slee om je meelopende bril mee vast te zetten. Daar past ook een M6 boutje in.

Maar let op BSW/BSF is wel 55 graden draad en metrisch is 60 graden. Dus ik zal het niet aanbevelen.

Groeten, Mark
 
(......)

Aangegeven wordt dat het of om een Socket Screw (1/2"BSF x 3/4") (Half Dog Point) gaat of om M6 x 1.
(...... )

FOUTJE 8O

er staat - in hele kleine lettertjes 1/4" BSF x 3/4"

full


@mark: wat adviseer jij dan voor bouten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
¼BSF heeft een buiten diameter van 6.35

M 6x1 gaat dan wel erg slobberen.
Als je geen "tropische bouten" kan krijgen zou je M8 kunnen nemen, afhankelijk van of het gat waar je bout door moet zoveel geruimd kan worden.
 
M7 is vlot te verkrijgen in brommerzaken waar ze Vespa's verkopen.
Een tapeind voor een cilinder kost haast niets. Moeren hebben ze ook.
En die brommerzaken zijn er veel van in Groningen.

Maar het is natuurlijk beter dat je de originele kan vinden.
Maar er is absoluut 1 brommerzaak in Groningen die ook engelse maten heeft. Ik kan me deze niet meer herinneren,dat het een 8 jaar geleden geweest is dat ik nog in Groningen geweest ben.
 
Luitjes,

Fabory zegt deze niet op voorraad te hebben. Heb eergisteren een WSB meegekregen, die niet paste, was 1mm te groot qua doorsnede.

Net weer gebeld ........ moeten € 7 per stuk 8O 8O kosten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grobo/Fabory... ooit waren het daar andere tijden... Nu verkopen ze daar staal voor goudprijzen.

Je hebt ook nog Hugo schipper in Den Haag. Daar ging m'n vader voor specialistisch gereedschap heen. Maar verwacht ook daar fancy prijzen.

Anders toch even speuren op eBay-DE of eBay-UK?

Tja... brommers... Auto's! 'Engels draad' ... als voorbeeld...
http://www.mossmotors.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=44709
Zou Hofman in Leek niet wat losse boutjes hebben liggen?
 
Ik zie hier wel dat het een en ander door elkaar word gehaald. BSF is geen BSW!

Die link die Jeff geeft op het laatst zullen inderdaad de goede zijn.
Ook al is de man achter myfordsolutions niet bepaald mijn vriend. (verschrikkelijke onbeleefde H*fter). Sorry maar dat is mijn bescheidde mening .

Hier heb ik ook vandaan van dat M6 boutje Meelopende bril | Accessoires en toebehoren | myfordsolutions

Echter ik raad het absoluut niet aan. Wat al eerder gezegd is door baggeraar, een m6 boutje zit wat (te) ruim en de draadhoek is anders. Je vern**kt er je tapgat mee en dat is eeuwig zonde.

Maar je kan natuurlijk ook een stukje zeskant staf kopen (10mm sleutelbreedte) en zelf een paar boutjes draaien. Even zelf een mooi draadsnij beiteltje slijpen (55 graden).

Ook gelijk een leuk oefen projectje. leer je alleen maar van.
 
Back
Top