Smit Lloyd 14 (A klasse)

Ik heb je nooit beticht van negativiteit.
Jij niet Sjoerd, maar sommige mensen vinden dat je alleen maar "positive" kreten mag plaatsen, en als je dan niet post "zo dat is mooi" wordt je al snel als "negatief" versleten....
Ik denk juist dat je als bouwer juist beter kan worden van de "negatief commentaar" postings :D
 
Hij wordt mooi Sjoerd, hij wordt écht mooi.


Mooi strak werk, op een heerlijk supplier'tje.

Vind dit type persoonlijk mooier dan de 109 klasse.
Mooi gelijnde romp.



Succes verder, blijf je volgen.




Jan
 
Stephan en Adam,
Het genoegen was geheel aan mijn kant. Was inderdaad gezellig en heel leerzaam.
 
@Jan,

Bedankt man. En ja, wat ik gehoord heb in Goes van mannen die er op hebben gevaren was dit destijds een heerlijk schip. Beter en comfortabeler ( om te varen ) dan de latere types. Hoop alleen dat ik nog wat info kan krijgen van dit mooie schip. Juist de details maken haar net even spannender.
 
Up-Date 12

Hallo allemaal,

Heb me bezig gehouden met het achterdek. De kaapstaanders en de vaste bolders gemaakt op de fundatieplaten. Uiteraard hoort bij de kaapstaander ook een bedieningsunit. Die staan in een omkasting tegen het dwarsschot van de cargowand, aan iedere kant één. Verder nog twee tanks aan de buitenkanten gemaakt met ontluchter en mangat. De beugel midden op het dek om tijdens de sleep de sleepdraad in toom te houden, de sleepboog op 2 fundatieplaten gemonteerd aan de zijkanten en tenslotte 2 ondersteuningen voor de sleepboog. Deze moeten nog wel worden vast gemaakt aan de sleepboog. Al met al weer een paar dagen zoet geweest.
In Goes kwam ik Henk van Millingen nog tegen die voor mij een aantal foto's had van de A-klasse. Dankzij één van de foto's kon ik deze details op het achterdek aanbrengen. Weet ik in ieder geval zeker dat ik de werkelijkheid weer heel dicht ben genaderd. BEDANKT HENK. De foto's laten de diverse veranderingen goed zien.

full


full


Tot de volgende keer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erg mooi Sjoerd, zijn die dekjes waar je kaapstanders aan zitten nu afneembaar om bij de roeren te kunnen komen?

En hoe heb je die naad in je houten plank zo netjes aansluitend gekregen. Eerst gelegd en toen voorzichtig gesneden zeker?
 
@Pim,

Bedankt. Vlak voor het einde van het valse dek zitten de roerkoningen. Als ik het valse dek en het onderliggende perspex dek verwijder kan ik bij de roeren. Achterste houten dek inderdaad gemaakt zoals je zegt.
 
Prachtig Sjoerd.
Schilder jij op het plastic zonder te gronden of grond jij alles wel van tevoren.
Verder ben ik benieuwd of je al het messing werk zelf draait
 
Bedankt Stefan,

Ik gebruik altijd een primer op zowel het kunststof als op het messing. Het meeste messing straal ik ook nog voordat de primer er op gaat. En ja, alles wat aan messing wordt gebruikt maak ik van staf/plaat of profielen. Heb niet voor niets een draaibank en een freesbank. Kan ik je aanraden, is erg leuk om te doen.
 
Bedankt voor de info Sjoerd, was benieuwd. Een draaibank is voor mij geen optie, heb er gewoon de ruimte niet voor
 
Up-Date 13

Hallo allemaal,

Deze week voornamelijk bezig geweest met het vervaardigen van de patrijspoorten met glaasjes en het plaatsen hiervan. Tevens de cargowanden in de kleur gezet. Ook het achterdek verder voorzien van de nodige details en de romp verder afgewerkt. Deze wil ik volgende week in de primer zetten en mogelijk in de kleuren.

Onderstaand de manier waarop ik de patrijspoorten heb gemaakt. In eerste instantie het doorstekende deel te lang gehouden. Het brede deel komt uiteraard aan de binnenkant. Door de bredere rand kan ik deze perfekt aan de binnenkant vastlijmen ( met epoxy). De glaasjes worden na het spuiten aangebracht. Deze worden in het uitgedraaide kamertje gelijmd. Na het boren van de gaten voor de patrijspoorten iedere patrijspoort apart gepast en het doorstekende deel op maat gedraaid. de patrijspoorten steken 0,3 mm door de romp. Doordat de romp van epoxy is gemaakt en niet overal exact dezelfde dikte heeft heb ik dit zo opgelost. Hierbij de foto's.

De patrijspoorten en de glaasjes.

full


Zo zijn ze zichtbaar aan de buitenkant.

full


En zo zitten ze gemonteerd aan de binnenkant.

full


Het achterdek met de diverse aangebrachte details. Hier is ook te zien dat de cargowanden alvast zijn gespoten. Alles moet nog definitief worden verlijmd. Dit kan echter pas als de romp is gespoten. Ik hoop daar volgende week mee te kunnen beginnen.

full


En als laatste een overzichtsfoto met diverse delen Dry Fit gemonteerd.

full


Tot de volgende keer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo Sjoerd ziet er weer prachtig uit. Het schilderwerk maakt het direct af. Ben af en toe best jaloers wat jullie allemaal kunnen maken met een draaibank.
 
Up-Date 14

Hallo allemaal,

Geen bijzondere deze keer wat bouwen betreft, des te meer werkzaamheden om haar in de uiteindelijke kleur te krijgen. Na de eerste laag primer nog heel wat plekjes gevonden die extra aandacht nodig hadden. Dus weer met polyesterplamuur en lakplamuur aan de gang. Hoe meer aandacht je hier aan besteedt hoe beter het eindresultaat. Dit zal velen bekend in de oren klinken.
Geschuurd na de eerste primerlaag.
full


full


2e laag primer, net gespoten.

full


En gereed om te schuren, om als eerste de rode onderkant te maken.

full


Nu heb ik nog wat gele verf over van de Happy Hunter. Mogelijk in plaats van dat zwarte???:confused::rolling:.

Tot de volgende keer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij wordt mooi sjoerd.

Wat een plaatje, Mwa geel...
Dan wordt het de voorloper van de World type suplieres hahaha.

2zt8uiw.jpg




Heeft ook wel wat,





Jan
 
Verschrikkelijk Jan, over lelijke schepen gesproken....

Maar goed, Sjoerd, zijn nou met je ijverige plamuurwerk niet alle lasnaden verdwenen?:o
 
@Jan,

Bedankt. Doe mijn best. Wat een afschuwelijke boot is dat zeg. Zit geen lijn in. Kleur is wel aardig:rolling::rolling:

@Pim,

Ohhh, waren dat lasnaden? Ik dacht krassen:rolleyes:. :p
 
In zo'n schip zit inderdaad niet echt een lijn, meer een doos met een neus erop
Uw werk ziet er wel erg mooi uit hoor, ik ben benieuwd hoe ze zal worden
 
Back
Top