Mijn motor wil niet lopen, hulp gezocht

Hallo, ik ben Damon en ik heb een protech promax rs
1/6. Ik heb er een nieuw motortje opgezet ( een graupner gm
Nitro bull 21 3.5cc ). Maar ik krijg hem maar niet goed afgesteld.
Steeds als ik op toeren ben en als ik dan volgas geef dan prutteld hij maar wat
En dan valt hij uit. Ik heb al vaker geprobeerd om hem goed af te stellen maar het lukt gewoon niet. Dus heeft iemand mischien de goede afstelling
van het motor? Of kan iemand mij helpen? Ik hoor het graag.
MVG Damon
 
Is de motor ingelopen?
Een niet (goed) ingelopen motor is moeilijk af te stellen.
Standaard afstelling volgens het.boekje moet je mee kunnen rijden. Na het inlopen de hoofdsproeier een beetje indraaien, let op de motor moet goed roken anders sta je te arm en gaat je motor kapot.
 
Standaard komen de motoren met een rijke afstelling omdat je hem eerst moet inlopen. Voor het inlopen moet je zeker een liter uittrekken voordat je hem op scherp kunt afstellen maar je zult ook merken dat gedurende de inloop de motor beter en betrouwbaarder gaat lopen.

Geef even in je profiel aan waar je woont dan kan iemand even kijken of het in de buurt is. Uiteraard kan je ook even terug naar de winkel waar je de motor gekocht hebt.
 
Ik heb de motor al een tijdje en hij is goed ingelopen, maar het
Probleem is: dat als ik wil optrekken dat dan de motor
Niet wilt. Hij blijft in de lage toeren en als hij in de hoge toeren komt
Dan slaat hij uit, ik heb al van alles geprobeerd maar ik weet geen oplossing.
Misschien dat iemand dezelfde motor heeft en mij de
afstelling zou kunnen doorgeven???
Ik hoor het graag
 
de plug is een goeie indd, deze kan kapot zijn. en/of de balans tussen de hoge toeren naald en de stationaire toeren naald is niet goed. te rijk onderin en te arm bovenin.
 
Want wat je zij is te rijk onderin en te arm bovenin, dat klopt
Precies want dat heeft het motortje. Weet iemand daar
Een oplossing voor??? Om dat goed te krijgen???
 
Want wat je zij is te rijk onderin en te arm bovenin, dat klopt
Precies want dat heeft het motortje. Weet iemand daar
Een oplossing voor??? Om dat goed te krijgen???

Nou, de ene armer zetten en de ander rijker?

Maar met pluggen moet je niet denken, gewoon vervangen.
 
Ik denk zelf dat de gloeiplug goed is omdat ik die maar nog 3 weken heb. Maar bedankt hij loopt goed

Dit snap ik niet.
Je zegt hij loopt goed en nu vraag je welke naald?
Een plug kan met een halve tank al kapot. Drie weken zegt niets,hoeveel liter heb je gereden in deze drie weken?
 
Laatst bewerkt:
Wat mis ik ?????

Je hebt nog niet geschroefd en hij loopt nu goed??????????????????

Dat je plug "nog maar" 3 weken oud is zegt helemaal niets. Ik heb pluggen al bij de 1e start kapot zien gaan. Als de gloeidraad van de plug mooi zilverkleurig is kan je gelijk hebben, is deze dof grijs, bruin of zwart is die niet goed meer ondanks dat die dan nog wel gloeit.

Voordat wij verkeerde adviezen gaan geven omdat jij erg onduidelijk bent met het aangeven van de symptomen lijkt het mij verstandig dat je er gewoon een filmpje van maakt en deze hier plaatst (uploaden op FTP, Youtube, Vimeo etc)
 
Hoe had je het de eerste keer afgesteld dan? Gezien de manier hoe je vragen stelt, lijkt het net alsof je die auto net hebt en dat het je eerste auto is, omdat je totaal geen verstand van hebt. Alleen ik lees wel dat jij zelf al onderdelen hebt vervangen en ook zelf die motor had ingereden?

Tijdens het inrijden moet je ook constant afstellen. Ik ben nu mijn eerste 2-takt aan het inrijden en met een beetje vallen en opstaan is het heel snel opgelost.
Ik heb ook geen idee wat de verschijnselen zijn van te rijk of te arm. Maar door een beetje te spelen met de hoog en laag naalden kom ik toch aardig in de buurt en begint die 27.5cc op mijn rovan 5ive-t aardig los te komen.

Dus mijn advies voor jou, niet zoveel vragen stellen, maar eerst zelf proberen. Als je dan nog niet uitkomt, vraag dan om hulp met duidelijke beschrijving.
 
Het is met nitro wel belangrijk vragen te stellen, een fout kost je een motor binnen 1 tank.
Wel duidelijk de symptonen aangeven, wat je al hebt geprobeerd en een filmpje plaatsen.

Geef ook even de voledige historie van deze motor.
Hoe oud is ie (hoeveel tankjes/liters gedraaid)
Hoeveel pluggen je al gebruikt hebt.
Hoe heb je m ingereden, of 2e hands gekocht.
Start de motor makkelijk of moeilijk.

En een filmpje van je huidige probleem

Mvg
P.s.
Met een beetje moeite en aandacht voor de vragen en antwoorden die hier komen heb jij het snelst resultaat en kan je weer lekker rijden :thumbup::D
 
Back
Top