F5B competitie 2014

Vanmiddag nog even een vlucht gemaakt met de B10. Vloog uitstekend.

De afstelling voor de landing was inmiddels ook naar volle tevredenheid. Keurig voor mijn voeten neergezet. Een landing volgens het boekje. Toch jammer dat de staart brak. Het spul zat nog aan elkaar dus het is inmiddels al weer gerepareerd. Enkel de hars moet nog goed uitharden. (Gelukkig hebben ze elektrische dekens.) En dan schuren.

Uit nader onderzoek bleek dat de bovenste naad niet goed aan elkaar zit/zat. Geeft te denken.

Voor de zekerheid zal ik de 2e romp als back-up meenemen. Vanavond daar nog even de ontvanger en schakelaar inbouwen.
 
Vanmiddag nog even een vlucht gemaakt met de B10. Vloog uitstekend.

De afstelling voor de landing was inmiddels ook naar volle tevredenheid. Keurig voor mijn voeten neergezet. Een landing volgens het boekje. Toch jammer dat de staart brak. Het spul zat nog aan elkaar dus het is inmiddels al weer gerepareerd. Enkel de hars moet nog goed uitharden. (Gelukkig hebben ze elektrische dekens.) En dan schuren.

Uit nader onderzoek bleek dat de bovenste naad niet goed aan elkaar zit/zat. Geeft te denken.

Voor de zekerheid zal ik de 2e romp als back-up meenemen. Vanavond daar nog even de ontvanger en schakelaar inbouwen.


Hallo Pieter,
Ging het toestel dan nog netjes door de bochten en hield hij koers bij het ingaan van het rak want dan breekt hij meestal uit als de naad is gelost.
Dit gebeurd wel eens, wellicht als gevolg van (meestal dwarse) landing waarbij de t-staart sterk aan de romp torst.

Willy
 
Back
Top