ombouw traxxas XO-1

Ik wil niet teveel aan "draadkaap" te doen, maar...

Hersenspinsel:

Zonder een al te ingewikkelde aansturing te hoeven maken kun je misschien iets als volgt maken:
-registratie schokdemperbeweging d.m.v. piëzo aan draagarm/ophanging: snelle/grote vervorming --> hogere spanning
- simpele schakeling welke bij hogere geregistreerde spanning een hogere uitgangsspanning levert aan een spoeltje bij/om de schokdemper welke de viscositeit van de (magnetische) vloeistof vergroot.

Voila, simpele actieve vering!
Geen idee of dit in competitie toegestaan is. Staat er iets in regels over het soort demping, gebruikte olie en/of actieve vering?
 
oke, voor de mensen die wel interesse tonen. We hebben zeer veel gewerkt alle dagen. nieuwe veringen, volle banden anti rol bar. nieuwe spoiler gemaakt, een stabilisatievin gemaakt. de neus hebben we verlengd. we hebben dus ook zo'n nieuwe regelaar gekocht (xl2) we hebben dezelfde castle 1717 gebruikt en daar extra koelventilatoren op gemonteerd omdat deze warm komt omdat dat normaal maar voor 6s gemaakt is. verder hebben we al eens een test uitgevoerd met deze auto en de auto van mijn leraar hij heeft de standaard wagen zonder aanpassingen en wij hebben duidelijk veeeeeeel meer power dan hem.

Normaal gingen wij vandaag de auto gaan testen maar het regent hier helaas zeer hard dus dit zal niet doorgaan vandaag

Als ik even mag inpikken op het onderwerp zelf.
Mag ik vragen waar je deze auto dan test? Op straat (wat eigenlijk niet mag) of op circuit of parking of zo?

Ik zie trouwens dat je van Roeselare bent. Het is misschien een idee om eens contact op te nemen met de mensen van Racing Club Roeselare. Zij hebben daar een mooie onroad piste liggen waar je misschien wel eens mag gaan testen. Je zal er vermoedelijk wel niet de volle snelheid uit je auto krijgen om de piste te kort is maar je zal dan in ieder geval wel al een idee hebben van de wegligging op een echte piste. Er zal hier ook wel iemand van die club op het forum zitten.
 
Even benieuwd: zijn er al resultaten? (Heb/wil geen Facebook)


Hier staat een filmpje dat hij 130 gaat, te bekijken zonder Facebook: https://www.facebook.com/pages/Verbreek-200kmh-traxxas-xo-1-RC-auto/598054026947272

Dat zou langzamer zijn dan standaard, want unlocked zou de auto in stock uitvoering 100 mph moeten halen, wat neerkomt op bijna 160. Dat zou betekenen dat de auto langzamer gaat door het upgraden, maar er staat wel bij dat ze niet voluit konden rijden omdat de weg niet vlak genoeg was, dus misschien is er nog hoop... :rolleyes:
 
Hmmm.... heb mijn 1:8 al eens losgelaten op zo'n soort stukje weg en geen problemen om vol gas met een 120+ op en neer te scheuren. Ik denk dat het meer een angst is om harder te gaan.
 
Of de auto is ondanks de verbeteringen minder strak gaan rijden, waardoor de weg meer oneffen lijkt. Zou me niets verbazen gezien dat een aantal adviezen in de wind werd geslagen.
 
130 is nou ook niet echt om naar huis te schrijven inderdaad...
De 1/16 Revo die ik had ging tegen de 100 (ok, tikkie doodsverachting) en mijn Trooper 4x4 (gekietelde Chinese brol ;-) zit ook ruim over de 80.

Nog een lange weg te gaan, niettemin toch interessant.
 
Ik denk dat zij té veel hooi op hun vork genomen hebben. Traxxas heeft die auto goed ontwikkeld, met 'team van knappe koppen', een R&D afdeling met een groot budget voor ontwikkeling en testen. De auto was/is optimaal voor waarvoor hij ontwikkeld is.
Een groepje van 6 studenten die dachten het beter te kunnen heeft van iets goeds iets minder goeds gemaakt, waardoor zij eigenlijk de boel minder goed gemaakt hebben....
 
Ik denk dat zij té veel hooi op hun vork genomen hebben. Traxxas heeft die auto goed ontwikkeld, met 'team van knappe koppen', een R&D afdeling met een groot budget voor ontwikkeling en testen. De auto was/is optimaal voor waarvoor hij ontwikkeld is.
Een groepje van 6 studenten die dachten het beter te kunnen heeft van iets goeds iets minder goeds gemaakt, waardoor zij eigenlijk de boel minder goed gemaakt hebben....

Ruimte voor verbetering is er altijd, maar ik denk wel dat meer ervaring gewenst was.
Al is het van diegene die de leiding had die oa. aluminium draagarmen en een aluminium bodemplaat wou.

Ook las ik op de pagina dat ze eind februari hun test hadden, die is dus niet gehaald.
Gezien de 130 die ze daar haalden, en als ik het zo bekijk lijkt het mij geen 130 die ze daar rijden.
 
Net effe filmpje bekeken,130km/h lijkt mij ook wat veel maar het kan.
Als ik advies mag geven,probeer eerst rustig de auto goed onder de knie te krijgen,lijkt mij inderdaad ook een kwestie van niet echt gas durven geven en precies ook wat schrik om verder te gaan.
Daar is niets mis mee maar dan merk je wel de ervaring die je mist.
Iedereen is hier zonder ervaring ooit begonnen en ik raad je aan de snelheden rustig op te bouwen.
Mijn eerste brushless wagen haalde 45km/h,was toen al snel genoeg voor mij.
Nu na 3 jaar heb ik ook wagens die niet vies zijn van 100+ km/h.
In die tijd heb ik zoveel beter leren sturen en dat merk je.
Je leert je wagen ook veel beter kennen dan gelijk van 0 een mega speedrun te willen doen.Veel van mijn ervaring heb ik opgedaan door op circuits te rijden,je leert je auto 1000 keer beter kennen dan dat je gewoon wat op een parking staat te oefenen of op een recht stuk een snelheidsrecord wilt breken.En als ik nog 1 tip mag geven,luister echt naar de ervaren mensen onder ons,die ervaring is er gekomen door te doen en de gegeven info is dus 100 procent correct.
 
Back
Top