moter valt uit bij volgas

hoi, ik heb een paar vragen wat betreft zender instellingen voor eeen vliegtuig / jet

vliegen jullie met expo en/of hebben jullie dual rates ingesteld

ik heb een rc jet gekocht en wil graag de maiden gaan doen

zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten

alle reacties zijn welkom :p

m.v.g Nick
 
Laatst bewerkt:
Ik vlieg met zowel DR als expo.
Op mijn zender programmeer ik drie standen, Ik neem zo een beetje de hi en low settings uit de handleiding over. En bedenk zelf de middenstand. Per toestel pas ik het aan aan het vlieggedrag.
Zelf gebruik ik flink wat expo 50%+, omdat ik trage dikke duimen heb.
 
oke bij mij staat er niks in de handleiding :confused:
met welke DR vlieg je dan ongeveer?

ik ga eens beginnen met 30% expo
het is deze jet

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rates, aileron en elevator meestal iets van DR 50-75-100% en 60% expo.
Voor een stunter DR 40-60-80 en 60% expo
Rudder laat ik vrijwel altijd op 100% en 25% expo.

Meestal vlieg ik mijn rondjes op DR 50% beetje stunten op 75%.
100% alleen op hoogte en bij lage snelheid. Bij elk type toestel is het anders b.v mij Yak wordt op 100% door mij iig onbestuurbaar. De Dynamic-S vliegt soepel op 100%.
Mijn ervaring is dat de uitslagen op 100% vaak erg groot zijn. Kans dat je vliegtuig opeens uit een looping of rol schiet is groot. Zeker zo'n schaalkistje kan wel eens een handvol worden met hoge rates.
 
hoi Frans
de maiden is gemaakt echter niet lang haha, was nog vergeten de DR in te stellen waardoor hij veel te scherp stuurde
hele vlucht duurde z'n 20 sec :schrik:
op een gegeven moment zag ik niet meer goed hoe hij in de lucht hing en stuurde te scherp (hing in een keer op de kop hahaha)
vol met de neus de grond in......
ver moeten lopen om hem te gaan halen over beekjes moeten springen:razz:

schade viel eigelijk nog wel mee, de scherpe punt op de neus was in elkaar verkreukeld en de neus gescheurt.
weer gelijmt en weer opnieuw proberen...
dit keer met DR haha

al was dit wel te verwachten een jet is geen beginner kistje...:D


Gr Nick
 
Ja, dat was te verwachten. Ik had het al gelezen in je andere draadje..... het is echt geen beginners toestel.
Soms moet je het maar even ondervinden ;-) been there,.... don that,....

Scoor gewoon een Bixler2.
 
ja idd , maar wie niet waagt blijft maagd uuuhh wie niet wint haha

ach voor de fun was het wel lachen , koste ook geen vermogen is bij een heli wel anders...:mrgreen:

ga idd eerst eens een bixler 2 of o.i.d proberen

in ieder geval bedankt voor je reacties :thumbsup:

m.v.g Nick
 
Ach, vliegen met wat dan ook is en blijft leuk.
Vindt zelf een grotere heli doodeng, helemaal met die trage duimen van mij.

Mijn eerste vlucht met een easystar eindigde ook in een deuk. Mede doordat de ontvanger na 10 meter geen ontvangst meer had....
Later nog 2 UM's aan flenters gevlogen, maar het is allemaal goed gekomen.
 
nu zit ik met het volgende probleem
bij het opstarten / opstijgen valt als ik meer throttle geef de moter uit , hij lijkt wel in een beveiliging te komen:confused:
alle servo's bewegen dan wel nog , alleen de moter werkt dan niet meer
dit gebeurt meestal als het vliegtuig net van de grond af komt...
als ik de lipo los / en weer vast koppel doet de moter het weer
mischien esc verkeerd???

weet iemand wat het probleem is?

Gr Nick
 
Nog belangrijker, meet de accustroom. Met korte meetkabels, niet met twee meetsnoeren van standaardlengte 1 meter. Bij lange meetsnoeren kunnen je ingangs-condensatoren heet worden, of nog vervelende, ploffen. Vervolgens komen er spanningspieken (8, 16, 32kHz) hoger dan accuspanning op elektronica waardoor rest van regelaar ook de geest geeft.
 
Laatst bewerkt:
Als je na het uitvalen van de motor het gas helemaal dicht zet en vervolgens weer wat gas geeft draait / start de motor dan wel weer ?
Dan is vrijwel zeker de accu het probleem
start hij niet meer todat de accu afgecopelt is geweest dan is er meschien wat anders aan de hand
toch maar even de accu meten want meten is weten
 
na het uitvallen moet ik de accu los koppelen anders doet ie niks meer , kwa gas dan , servo's blijven het wel gewoon doen ...


Nick
 
dan zouw het ook zomaar eens kunnen dat de motor meer stroom vraagt dan de esc leuk vind
dus gelijk ook maar even kijken of alles wel soepel loopt en er niks knelt of aanloopt
en toch ook even de accu controleren wat is de spaning voor het afkoppelen en wat er na
 
zo het is weer een hele tijd geleden :p , maar wilden het nog eens proberen met de rc jet

echter nog steeds hetzelfde probleem , na een aantal meter valt de motor uit :confused: servos blijven wel werken

het vreemde is ook als ik de jet in de hand houd en volgas geeft blijft de motor netjes draaien.
het lijkt toch een bereik probleem alleen dan vind ik het vreemd dat de servos wel blijven werken!!!

Nieuwe lipo's dus dat is niet het probleem

alle hulp welkom :D

dadelijk als het gestopt is met regen ga ik het nog een proberen

PS motor en esc is uit de orginele kit (jet is nog nieuw)

Nick
 
Dat is gewoon raar.
Sterker, het kan eigenlijk niet.

Een motor van een vliegtuig op de grond wordt zwaarder belast dan in de lucht.
Dat is dus het punt niet.

Wat is er dan wel anders in de lucht? De belasting van de servo's.
De roervlakken worden belast, dus de servo's gaan meer stroom trekken.
Je hebt een crash gehad, als een servo daar een tik van heeft gehad, kan hij flink meer stroom vragen dan normaal...

Dit kan zoveel vragen, dat de bec het opgeeft, en dus de ontvanger zonder stroom zet.
En dus de motor uitvalt. Waardoor na een paar tellen de servo's weer gaan bewegen...

Ik zou het in die hoek zoeken..
 
update

ik ben er achter wat er gebeurd echter weet ik niet de oorzaak

ik kan volgas geven , en motor blijft draaien zonder problemen
ik kan de servo's bewegen zonder problemen (motor uit)
ik kan gas geven 20% en servo's bewegen geen problemen

maar zodra ik 40% gas geef en beweeg dan bijv. de elev servo, pats motor stopt ermee

servo's los gekoppeld en 1 voor 1 geprobeerd , bij elke servo valt de motor stil bij 40% gas

ik kan ook niet bij de motor deze zit er in gelijmd/geperst...
ik kan de esc ook niet vervangen ik kom niet bij de motor draden...

beetje vreemd dit :confused:

dus geef ik alleen volgas geen probleem , maar beweeg ik er een servo bij dan is het einde verhaal.:(

iemand een idee ?

ps student ik kan de servo blijven bewegen deze vallen ook niet weg , ik gooi de jet de lucht in met 40% gas en zodra ik dan elev. geef valt ie uit maar kan wel rustig landen (servo's blijven het doen)

wel denk ik dat er een piek in de stroom word getrokken waardoor hij het opgeeft
maar waardoor ?????

Nick
 
misschien bec gefrituurt. capaciteit teruggelopen.
enigste optie die je hebt om te testen, is een losse voeding in de ontvanger steken, en de rode draad van de servostekker van de regelaar eruit te halen.
blijft hij het dan wel doen, is dat je probleem.

doet hij het dan nog niet, zou je naar een andere regelaar moeten kijken.
 
Back
Top