hawker typhoon van guillow's

Zo, had nog n simpel kitje liggen, gezien het weer en de ''pappa''-dagen, een geschikt projectje voor deze week;) Het schiet lekker
full
full
full
full
op, die laser-cut kits zijn idd snel te bouwen, zoals jurgen zegt;''2x schudden met de doos en hij zit in elkaar''..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ditmaal heb ik het kitje exact zoals de fabrikant heeft bedoeld gebouwd, dus zelfs het originele hout. Gelukkig was de kwaliteit van het balsa redelijk goed en licht, zeker voor dit soort kits. Qua bespanning heb ik eigenlijk wat te dik zijde-papier gebruikt, maar omdat ik van plan ben deze buiten te vliegen leek me iets zwaarder spul niet zo'n probleem. om gewicht en reparaties te besparen laat ik het landingsgestel achterwege.
Inmiddels heb ik de 1e paar kleurtjes erop ge-aibrushed en komt t einde vd bouw in zicht;)
fotootje komt eraan;)
 
bedankt voor de coole foto's , deze had ik nog niet gezien;)
de typhoon is idd een apart model, maar afgezien van het korte neusje, volgens mij zeer geschikt. de dubbele knik id vleugel, het profiel, grote staart vlakken zijn allemaal kenmerken voor een goed vliegend model. enige wat toch ietsje anders is, het stabilo heeft n balkje minder en de luchtinlaat heb ik wat realistischer proberen te maken. Ben nu bezig met een piellootje voor in de cockpit;)
 
Staat inderdaad heel goed. Eén nadeel .... Zie die maar eens terug te vinden op de hei!

Die zeilmast was mij eerder nog niet opgevallen. Apart, zo door de kap heen.
 
zo, het nodige genevel is gedaan, nu de cockpit-kap mooi maken met een penseeltje, de transfers aanbrengen en als laatste de prop/spinner maken.
hoop dat t allemaal mooi lukt, dan heb ik weer wat leuks voor het clubweekend!
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanx, ben zelf ook benieuwd, zelden heb ik er 1tje goed aan het vliegen gekregen....licht meer aan mn eigen onkunde, maar ik leer;)
gewicht is nu, zonder prop, rubber en cq precies 23 gram....niet echt licht, maar ik heb dan ook weinig moeite gedaan om gewicht te besparen..Ik hoop op het clubkamp van de NLC wat vluchtjes te kunnen maken, ik houd jullie op de hoogte!
 
23 gram voor 45 cm spanwijdte, dat gaat echt wel vliegen! Met prop en neusgewicht zal dit wel op 30 gram uitkomen, maar ook dat is geen probleem. Hij ziet er ook geweldig uit! En wat jouw bouwtempo betreft, ongelooflijk.

Nu maar hopen dat het weer op het kamp beter is dan nu.
 
.
Erg mooi afgewerkt!
Het is een gaaf kistje geworden, succes met uittrimmen en vliegen

Groeten, Ramses
 
Op de bouwzolder van specialpainter vast wel!
VROAAAAMMM RAKKETAKKETAK!!!
Mooi Vincent!
En voor een volgende model raad ik aan het met de handen op de rug te doen.... samengebonden en geblindoekt!
Dan komt het tempo weer in de buurt van ons normale stervelingen ;)

Ik ben benieuwd! kan nie wachten tot volgende week.
Weersvoorspellingen zijn al beter dan voor dit weekend!
 
''Goed schudden met de doos'', Erik!;)

zo, projectje is klaar, enkel het vliegen staat nog op de planning.
Vliegklaar gewicht is 33 gram geworden, voelt goed...wachten op n mooi rustig momentje nu;)
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vincent, die ziet er echt geweldig uit! En nu maar hopen dat het zaterdag niet een beetje maar een boel beter is dan vandaag.

Even checken: heeft de vleugel aan beide kanten een beetje wash out?

Wat voor rubbermaat ga je gebruiken?
 
Vincent, die ziet er echt geweldig uit! En nu maar hopen dat het zaterdag niet een beetje maar een boel beter is dan vandaag.

Even checken: heeft de vleugel aan beide kanten een beetje wash out?

Wat voor rubbermaat ga je gebruiken?

idd, veel slechter kan het weer niet zijn;)
Ditmaal heb ik de tip verdraaing er netjes ingekregen, qua rubbermaat heb ik dezelfde combi als in de caudron, dus prop en string..ben niet op de hoogte vd gebruikte maatvoering, maar ik heb die combi toen op ,ik meen, aanraden van jou gebruikt. Moet dus wel ok zijn;)

Kan ni wachten op de maiden, hoop geleerd op de laatste IFFI, wil t graag allemaal uitproberen.
 
Back
Top