Tankje

Hallo,

Kan iemand mij uitleggen, of een duidelijke Nederlandse gebruiksaanwijzing geven hoe ik eens slant style 6 in elkaar moet zetten?
4a3ydeba.jpg


u4ynuzub.jpg


Alvast bedankt,
Jasper
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jasper,
Even een vraag van orde... waarom je emailadres in je avatar?
Wordt je gebombardeerd met nonsens!

Tankjes. Tips van Ron, verder is Google altijd je vriend.
Probeer het eens in het Engels. Het helpt... of in het Duits...

Zoekterm...
"RC fuel tank"

Resultaat:
https://www.google.nl/search?q=RC+f...siMO_XZgaAE&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1493&bih=1135


Relevante illustraties...

RC-fuel-tank.jpg


TankImageC.JPG



Hier zit je met dubbele klunks, en die willen wel eens in de knoop raken. Speek uit ervaring...

a1964594-220-1%20copy.jpg



Daarom is dit dan beter... beetje schudden met de kist en je krijgt de tank altijd leeg genoeg... Het verlengbuisje tussen tankdoorvoer en klunk druk ik altijd door de slang. Kan het ook niet losschieten. Met een beetje WD40 lukt dat zo.
Het buisje zorgt er voor dat de klunk niet voorin de tank komt te liggen, in de knoop raakt...


Yw68762.jpg


In principe kan je volstaan met 2 doorvoeren.
Een voor de tankdruk via de uitlaat.
Een voor de brandstof naar de carburateur.

Ik trek deze meestal los. Prik ik deze aan een messing of koperen buisje die aan de vulslang zit. Tank vol, dan weer terug aan de motor...

En ja... het geldt ook voor de 'slanted tank' ofwel met schuine kant!

Wil je de messing buisjes buigen, dan kan je daarvoor een buigapparaatje aanschaffen bij de modelbouwhandel. Daarmee buig je mooi rond zonder dat het messing breekt.
Ga je dat met de hand doen, pielen met tangetjes... gaat het in 95% van de gevallen mis... Met zo een buigertje gaat het direct netjes!

Succes!

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
-edit- auto dubbelpost! Grrrrrr :evilbat:

Het kan ook wel handig wezen om al je vragen in 1 draadje te houden.

Titel aan te passen in "Opknapverslag Robbe Charter", want daar gaat het toch wel naar uit zien. Heb je alles mooi bijeen, houdt het overzichtelijk, voorkomt dubbelposten! Je kan het even aan de Moderator vragen.

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Ontbraam de buisjes. Ik zie regelmaatig braampjes zitten aan de buisjes. Krijg je die in de carburateur dan heb je meteen prijs, en kan je motor daardoor slecht lopen/beschadigen.
 
Exact! Bramentijd!

Als je nog netter dan net wilt werken... heb je bij de bouwmarkt ook miniatuur pijpensnijdertjes. Daarmee snij je mooi recht en zorgvuldig een pijpje door.
Ultieme netheid.
Ook dan is het zinvol met een boortje de snijrand op te ruimen, ontbramen, de doorvoor te verbeteren, zoals Blauwen opmerkt! :D
 
gewoon met een afbreekmes inkerven,met je mes t pijpje over je werktafel rollen, tot er een groefje ontstaat, dan breek je t zo doormidden, zonder bramen.
 
gewoon met een afbreekmes inkerven,met je mes t pijpje over je werktafel rollen, tot er een groefje ontstaat, dan breek je t zo doormidden, zonder bramen.

Prima methode.
Het vraagt even een beetje oefening maar als je het trucje eenmaal door hebt krijg je altijd prima rechte, braamvrije pijpjes.
 
Back
Top