Tamjets F16 1/8

Na enig navraag bij een aantal jetvliegers hier op het forum ( mijn dank hiervoor) en veel interesse in het turbine vliegen heb ik vorige maand een bod gedaan op een Tamjets F16 1/8 , met zweet op mn voorhoofd nam ik kennis van mn hoogste bod. Ik bleek de hoogste bieder.

Model is z.g.a.n en heeft een aantal keer gevlogen met turbine dus geen EDF, stond te koop zonder turbine maar verder redelijk compleet en in goede staat.

Nu wordt het zoeken naar een passende turbine, fabrikant geeft P60-70 aan maar had eigenlijk gehoopt dat de P80SE zou passen maar hiervoor is de ruimte te klein en waarschijnlijk te veel vermogen.




full
full


full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full
Afgelopen week bij Melvin langs geweest en de P80se mogen bewonderen en passen, hieruit bleek al snel dat de P80 te groot is voor deze kist.

Max diameter binnenkant 100mm

Melvin en Berto bedankt voor alle info en leuke avond!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja leuk! Je hebt een draadje gestart!

Goede zaak want er zijn hier nog veeeel meer mensen met kennis van zaken die je op weg kunnen helpen.

Het is echt een hele nette kist, en vwb het passen; graag gedaan, De P-80 was toch nog niet ingebouwd.

Nu maar op zoek naar een geschikte motor!
Heb je al wat gehoord van de vorige eigenaar? Welke motor hij er in had?

Veel succes en ik blijf het volgen!

Grtz, Mel
 
Is de Wren 80i niks voor je?
89mm turbine.
Ik heb er 1 besteld en verwacht hem binnen 3 weken hier, dan mag je hem eventueel passen.
En de prijs is ook nog eens aantrekkelijk.

GJ
 
Leuk Arjan, ben benieuwd naar je vorderingen.
Snap nu ook wel dat je wilt verhuizen met al die grote kisten ;)
 
Die F-16 zag er zeker goed uit, echt een publiekstrekkertje :-)

Veel plezier met het (uit)zoekwerk ;-)
 
Hmmm 1,28 meter span.

Zal geen allemans vriendje worden................ opletten dat je alles zo licht mogelijk houd, zeker onder de 6 kilo getankt, mooi zou 5 kilo zijn.
Zou er een Wren 44er of max een P 60 Jetcat in zetten, de 44er duwt zeker 4.5 kilo maar de gehele periferie is lekker licht, de P 60 is totaal alles incluus 400 gram zwaarder maar iets meer trust.

Je woont in Dordt lees ik? lid Red Eagles?

Bouw ze.
 
Hoi Ger , ik heb jou gezien op Pampa Belgie daar moet ik het virus hebben opgelopen:).

Heb leren vliegen met een PC-21 Escale , niet echt een allemans vriendje maar Tohad een goeie instructeur Ton van Munsteren :)

Hoogstwaarschijnlijk komt er toch eerst een turbine trainer, F16 doet het static ook al goed

Lid van Red Eagles

Hmmm 1,28 meter span.

Zal geen allemans vriendje worden................ opletten dat je alles zo licht mogelijk houd, zeker onder de 6 kilo getankt, mooi zou 5 kilo zijn.
Zou er een Wren 44er of max een P 60 Jetcat in zetten, de 44er duwt zeker 4.5 kilo maar de gehele periferie is lekker licht, de P 60 is totaal alles incluus 400 gram zwaarder maar iets meer trust.

Je woont in Dordt lees ik? lid Red Eagles?

Bouw ze.
 
Laatst bewerkt:
89mm zou zeker moeten passen , volgens de fabrikant zou zelfs de P100rx nog kunnen maar dan wordt het meer een raket aandrijving.

De Wren of VT zijn ook leuke opties maar is een Jetcat geen veiligere optie qua betrouwbaarheid?




Is de Wren 80i niks voor je?
89mm turbine.
Ik heb er 1 besteld en verwacht hem binnen 3 weken hier, dan mag je hem eventueel passen.
En de prijs is ook nog eens aantrekkelijk.

GJ
 
Ik heb veel nagevraagd wat nu de betere turbine is.
Technisch gezien schijnt de Wren beter te zijn dan de Jetcat.
En het is een kleiner bedrijfje, als ik nu een email stuur heb ik morgen bericht.
Dat is bij Jetcat anders.

Zoals ik al schreef, hij wordt nu gebouwd, over 3 weken staat ie hier, dan kan je hem wat mij betreft wel even passen.
En wat betreft vermogen, je kan het toerental altijd iets terugschroeven.

GJ
 
Hey Arjan,

mooi kist in ieder geval! Ik zou in ieder geval op't gewicht letten, dus kijk in ieder geval uit naar een lichte turbine. De VT80 lijkt me een ideale kandidaat, en ik lees en hoor er alleen maar positieve dingen over. P100 heb ik zelf gehad, en was ik zeker niet wild van. heb verder één Jetcat P120SX die loopt als een klokje, en 3 stuks G-Booster 130+/160+ , lopen ook perfect..... mijn inziens is de inbouw en vooral brandstoftoevoer belangrijker in de betrouwbaarheid, dan de turbine zelf......

Wim
 
Hoi Wim,

Ik heb een Evojet booster 90 kunnen kopen, soortgelijke motor evojet 90 heeft eerder deze jet gevlogen , volgens de vorige eigenaar nogal overpowered.
Evojet (945gr) weegt 100 gr meer dan een jetcat p60 maar wel 30N trust extra indien nodig.

Ik wacht met spanning wanneer hij binnenkomt, turbine zou minder dan 2 uur gedraaid hebben.

wordt vervolgd!!



Hey Arjan,

mooi kist in ieder geval! Ik zou in ieder geval op't gewicht letten, dus kijk in ieder geval uit naar een lichte turbine. De VT80 lijkt me een ideale kandidaat, en ik lees en hoor er alleen maar positieve dingen over. P100 heb ik zelf gehad, en was ik zeker niet wild van. heb verder één Jetcat P120SX die loopt als een klokje, en 3 stuks G-Booster 130+/160+ , lopen ook perfect..... mijn inziens is de inbouw en vooral brandstoftoevoer belangrijker in de betrouwbaarheid, dan de turbine zelf......

Wim
 
EVOJET Booster 90

full
Vorige week de Evojet binnen gekregen welke volgens zeggen minder dan 2 uur heeft gedraaid.

full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd,
Hij ziet er nog wel als nieuw uit.
Ben benieuwd.

Maar waarom voor de Evojet gekozen?
Je vroeg aan mij de intervaltijd voor onderhoud aan de Wren,
Dat is 50 uur.
De Evo is 25 uur.
Dat scheelt nogal.

GJ
 
Hoi GertJan,

Evojet had ook 50 uur interval, staat zo nog in de manual maar steeds meer fabrikanten bv Jetcat gaan terug naar 25 uur. Ik had ergens gelezen dat Wren en Evojet ook een samenwerking hadden in het verleden.

Kwam deze tegen op rc-network en heeft oorspronkelijk ook in de F16 gezeten , tevens zijn recenties ook goed.
Deze heeft 90N trust en weegt daarentegen maar 100gr zwaarder dan de aanbevolen P60 dus kan hem in meerdere modellen toepassen.

Ben benieuwd of ik de turbine is kan uittesten met een ervaringsdeskundige ?
 
Ervaringsdeskundige wil ik mezelf niet noemen maar ik wil je best een keer helpen.

Zolang je alles goed aansluit is t starten makkelijker als een nitromotor :-)

Ik heb destijds eerst t manual eens 2x grondig doorgelezen en daarna met t boekje erbij zelf alles aangesloten en gemonteerd op een houten plaat. Leer je wel t meeste van.

Opstarten heb ik wel met iemand dr bij gedaan die bekend is met turbines.

Belangrijkste is: plankie goed vastzetten op de workmate, niet dr achter gaan staan met je cocosnoten en een CO2 blusser binnen handbereik! [emoji12]
 
Back
Top