Pures V2 (RES) zwever

Vanmiddag even met deze zwever mogen vliegen (ondanks dat ik mode 1 vlieg,gas rechts).Het is een heerlijk vliegertje ,voor een tweeasser zeer wendbaar en niet traag op de roeren ,zelfs niet zoals je gewend bent met een vstaart .

Terence mocht je toevallig de tekening nog hebben liggen..............

Dit was echt een fijn vliegertje om aan te voelen .
 
Vanmiddag even met deze zwever mogen vliegen (ondanks dat ik mode 1 vlieg,gas rechts).Het is een heerlijk vliegertje ,voor een tweeasser zeer wendbaar en niet traag op de roeren ,zelfs niet zoals je gewend bent met een vstaart .

Terence mocht je toevallig de tekening nog hebben liggen..............

Dit was echt een fijn vliegertje om aan te voelen .




Hij vliegt echt heerlijk en steeg in record tempo naar grote hoogte's en wilde niet meer naar beneden.

Terence
 
Laatst bewerkt:
Koste veel moeite en lang met de remklep open vliegen, maar is weer thuis hoor;)

Bij tijd en wijle bulk thermiek op de Ginkelse Hei.

Terence
 
Yep, Pures vliegt als een zonnetje. Is een aanrader. :thumbsup:
En inderdaad, het was vandaag weer een straf om op de hei te vliegen! :rolleyes:
 
Die van Herman en mij zijn ook binnen


Mooi :p

Ik heb van de week nog heerlijk 's-avonds gevlogen met de Pures(e) in de dikke avondlucht, wat een een rustgevende zwever.

Ik neem hem mee naar Oostenrijk, met licht weer in de heuvels ook leuk denk ik

succes met bouwen Eric en Herman

Terence
 
Ok, twee maanden levertijd!

Zijn er nog andere MBF-leden die de Pures V2 willen bestellen?
Ik word zelf ook wel enthousiast over dit kistje, wellicht kunnen we een gezamenlijke bestelling doen?

Groet,
Willem
 
Ok, twee maanden levertijd!

Zijn er nog andere MBF-leden die de Pures V2 willen bestellen?
Ik word zelf ook wel enthousiast over dit kistje, wellicht kunnen we een gezamenlijke bestelling doen?

Groet,
Willem

Ik heb wel interesse. Alhoewel ik de Just Friendly ook aantrekkelijk vind.
 
Ok, twee maanden levertijd!

Zijn er nog andere MBF-leden die de Pures V2 willen bestellen?
Ik word zelf ook wel enthousiast over dit kistje, wellicht kunnen we een gezamenlijke bestelling doen?

Groet,
Willem

De Pures zou zeker op mijn verlanglijstje staan ware het niet dat ik hier over een cumulus 2000 beschik.
Een 2m toestel van Graupner waarmee je net als met de Pures op kleine heuveltjes hier in de omgeving kunt stoeien.
Naar wat ik gezien heb op dit draadje kan ik best geloven dat de Pures wel ietsje performanter is voor wat betreft zuiver thermiek.
Daarintegen beschikt de Cumulus 2000 over rolroeren wat ook niet altijd een nadeel is.

Mvg,
Aurectar
 
Voor geïnteresseerde ik heb nog een pures v2 over. Kompleet met 2e romp en electro motor regelaar prop zelfde als Terence. Ongebouwde kit. Pb voor interesse.
 
Oostenrijk

Deze week in OOstenrijk, en ook de Pures mee.

OOk hier bewijst deze kist zijn stijgkwaliteiten.

Geweldig thermieker, en elk zuchtje zet hij om in hoogte.

Foto is gemaakt in de Kitzbüher Alpen.

full


Ik zal toch eens kontakt opnemen met Josef Gergez over de tipjes met rolroeren.

Tip: vervang de pennetjes voor de v-staart niet door carbon, dit is echt te kwetsbaar ben ik achtergekomen:confused:, er zitten nu 2 mm verenstaal pennetjes in.

groet


Terence
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maar dat is geen wet van Meden en Perzen toch.

Als het mij uitkomt zou ik er zeker eens met rolroeren mee willen vliegen, als het geen wedstrijd is.

Res wedstrijden zijn er nog niet volgens mij in Nederland.

groet


Terence
 
maar dat is geen wet van Meden en Perzen toch.

Als het mij uitkomt zou ik er zeker eens met rolroeren mee willen vliegen, als het geen wedstrijd is.

Waarom niet.
Er zal wel een gewichtstoename zijn.
Maar of hij dan minder goed vliegt is een andere kwestie?
Persoonlijk zou ik rolroeren handig vinden.

Mvg,
J-J
 
Rolroeren op de buitenste of één-na buitenste panelen hebben bij zoveel V-stelling erg weinig effect. Ik denk dat het je zal tegenvallen.

Enne ... 'auto' komt van automobiel (auto=zelf, mobiel= bewegen). Zou jij een Renault of Opel met trapaandrijving een auto noemen?
Oké, dus een RES heeft geen rolroeren, en als ie ze wel heeft is het geen RES (maar nog wel een vliegtuig). :rolleyes: ;)
 
Heeft iemand een detail foto/informatie van de V staart aansturing. Welke servo's behalve de D60 , zijn er gebruikt in de Pures.

groet
Erik
 
Rolroeren op de buitenste of één-na buitenste panelen hebben bij zoveel V-stelling erg weinig effect. Ik denk dat het je zal tegenvallen.

Enne ... 'auto' komt van automobiel (auto=zelf, mobiel= bewegen). Zou jij een Renault of Opel met trapaandrijving een auto noemen?
Oké, dus een RES heeft geen rolroeren, en als ie ze wel heeft is het geen RES (maar nog wel een vliegtuig). :rolleyes: ;)


Dat klopt Dirk,

Maar ik heb ook een rompje met een motortje erin en dat is ook geen Res.

Het is voor mij een lichtgewicht thermiek zwever, die ook nog leuk vliegt aan de helling, en hier zou ik een paar rolroertjes soms erg leuk/makkelijk vinden.

Als ik de tipjes met rolroeren ga maken krijgen ze een veel kleinere hoek en geen dubbele knik.

groet


Terence
 
Heeft iemand een detail foto/informatie van de V staart aansturing. Welke servo's behalve de D60 , zijn er gebruikt in de Pures.

groet
Erik


Hallo Erik,

Het regent hier in OOstenrijk, dus maar even foto's voor je gemaakt.

In de Res(zweef) romp gebruik ik D60 en in de E-romp gebruik ik Graupner c1081.

De graupner C1081 zijn niet zo sterk maar voldoen erg goed. Voor Res starts aan het stiek, zou ik toch D60 gebruiken ivm grotere krachten tijdens de start.
full


Aansturing van de V staart is met 0,8 mm staal draadjes, ik heb van die koppelingetjes met imbusboutje gebruikt om de staart er makkelijk af te kunnen halen.

full


full


Ik hoop dat je hier verder mee kan.

groet


Terence
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top