Nitro RC auto of toch electra?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Ik ben Robin en ik ben opzoek naar een RC auto. Hoe langer ik zoek hoe moeilijker het wordt :p Nu ben ik heel erg aan het twijfelen tussen een Nitro en elektro RC auto.

Het grote voordeel van de nitro vind ik: het geluid :D en dat er langer mee gereden kan worden dan met een elektro auto.

Ik heb 2 vragen:
hoelang gaat een accu ongeveer mee van een elektro? en kan ik voor rond de 200 euro een leuke nitro rc auto kopen?

Ik zoek een: off road auto (jeep model) of een semi off road.
 
Ligt aan de auto en accu.
Als je een 1/10 buggy 2wd ofzo hebt, dan kan je bijna 3 kwartier rijden op een 5000mah accu.
Een 1/8 4wd dan wordt dat ong 15-20 min. met 5000mah.
 
Hmmmmm
RC-Junkies.com

Ook welkom op dit forum!
De rijtijd van een elektro is sterk afhankelijk van de accu, motor en de omgeving waarin je rijdt en dat kan 5 minuten tot 20 minuten zijn.
 
Nitro vergt meer onderhoud en kost veel met die brandstof..

Wat ik de allerbelangrijkste reden vind, dat nitro mensen stoort, en dat je dus een beperkte regio hebt om te rijden.

Tja, wat je in een nitro gooit ben je nadat het verbrand is kwijt. Een accu kun je vele malen langer gebruiken.

Dus:
Voordelen nitro:
Langer rijden
Geluid

Nadelen:
Onderhoud
Brandstof
Geluidsoverlast

Electro:
Voordelen:
Accu erin, rijden
Geen geluidsoverlast
Goedkoop om weer te rijden
Minder onderhoud

Nadelen:
Weinig geluid
Accu leeg, niet meer rijden
Accu kopen, lader kopen
 
Dit is precies hetgeen waar ik ook mee zat. Het geluid van een nitro maakt het leuker/echter. Maar verder doet een elektra auto tegenwoordig niets onder voor een nitro auto.

Toch heb ik besloten voor een electra auto.

Redenen voor mij waren voornamelijk:
Kosten voor het rijdbaar houden van de auto.
Benodigde onderhoud, ten opzichte van elektra auto
De brandstof kosten. Euro of 30 voor 2 tot 4 liter. (zullen vast goedkopere zijn)
Beperkte plaatsen waar je kan rijden ivm geproduceerde geluid

Dit is uiteraard persoonlijk weer anders voor iedereen.
 
Lol.... Dat ligt er maar net aan tegen welke auto je rijd...

Weet zeker dat mn MBX5 buggy en truggy niet onder doen voor elektro , de laatste is zelfs bewezen sneller dan een E-revo ;)
 
Thnx voor de duidelijke antwoorden!



Bij een off road zal geluid voor mij geen echt probleem opleveren, De kosten zijn wel hoog zo te zien. Hoelang kan je op 4 liter rijden?
Ik heb zelf wel enkele (beperkte) kennis op auto gebied ( echte autos) maar van rc autos heb ik geen kaas gegeten :p

En wat evt. voor een elektro auto zou kunnen is een 2e accu denk ik? Om de rij tijd te verlengen.

Als ik zo rond kijk lijken elektro auto's goedkoper in aanschaf.
Is het altijd zo dat er los een accu en oplader bijgekocht moet worden? Ik ben ook enkele ready to run sets tegengekomen, deze zijn wel helemaal compleet lijkt mij?
 
Hoe lang je et 4 liter doet hangt af van waar en waarmee je rijd...
Reken op tussen de 5 en 10 minuten per 75ml tankje voor een onroad zoals een HPI RS4 en rond de 8 minuten per 125ml tankje voor een 1/8 offroad.

Rtr betekend inderdaad compleet , alleen penlites voor de zender en in het geval van een brandstofmodel brandstof en vaak startspullen ontbreken.

Bij een electro rtr zitten vaak wel een accu en een lader , maar verwacht daar niet veel van...
Het eerste wat 99% van de mensen uiteindelijk doet is een andere accu enmlader kopen ;)
 
Op hobbyking lipos kopen. Heb je er 2 voor de prijs van 1 in nederland.
En daar ook een lader. Dan ben je eigenlijk al klaar ;)
 
nog een minpuntje voor de nitro: Je hebt ook te maken met ontvangeraccu's, dus dan zit je uiteindelijk nog met een lege accu. En natuurlijk dat je ook niet overal mag rijden om milieu redenen. Bij een lokale vliegclub mochten ze ook niet meer met brandstof vliegen omdat het milieu eronder te lijden had, (brandstof in de grond o.d.)
 
Dat duurt alleen een uur of langer.... Afhankelijk van de gebruikte servo's en accu.
Met simpele servo's is het waarschijnlijk eerder nog 2 uur ;)
 
Goh.... en ook je zender kan leeg raken....
Een extra ontvanger accu kost je een 15 euro. Met de huidige 1700 pakketten kan je zeker anderhalf uur continu rijden
 
Bedenkt ook de extra kost bij nitro voorde vervangen van je motor.
Brandstof motoren gaan vele malen korter mee dan elektro motoren bij normaal gebruik.
Goeie nitro motor zit je ook rond de 300 euro. Zelfde prijs als een goeie brushless set die veel langer mee gaat.

Elektro is duurder in initiele aanschaf, maar na 1-2 jaar rijden ben je goedkoper uit.
 
Milieu redenen vind ik zulke bullshit.

Staan ze op het veld met een benzine generator de accu's te laden, goh wat milieu bewust.
Om nog maar niet over de zware metalen te spreken uit de moderne accu's, waar gaan die heen na een jaar rijden.

Doe mij maar nitro is Veel milieu vriendelijker
 
Bij het woordje milieu denken velen aan uitstoot en smerigheid in de grond. Geluid is ook een milieu item.
 
Milieu redenen vind ik zulke bullshit.

Staan ze op het veld met een benzine generator de accu's te laden, goh wat milieu bewust.
Om nog maar niet over de zware metalen te spreken uit de moderne accu's, waar gaan die heen na een jaar rijden.

Doe mij maar nitro is Veel milieu vriendelijker
Benzinegenerators(tegenwoordig diesels(veel zuiniger)) zijn een geheel andere klasse dan nitro auto's. Generatoren moeten ook vaak aan bepaalde eisen voldoen (katalysators in de uitlaat bijv.) waaraan nitro niet hoeft te voldoen.

Zware metalen? Lipo, ookwel afkorting voor lithium polymeer. lithium is een alkalimetaal en polymeer in dit geval de elektrode. Geen zware metalen zoals lood, koper of dergelijke te bekennen. Volgende keer voordat je weer onzin gaat lopen rondspuwen over accu's en zware metalen is een (opfris)cursus scheikunde misschien wel wat voor je.

En gebruiken nitro wagens niet ook ontvanger accu's en accu's voor in de startbox? *sarcasme aan* Ohja, maar dat zijn natuurlijk kernfusie accu's... *sarcasme uit*

mvg Tom
 
Dus een lipo mag zo bij het afval is dus geen chemisch afval?

Een ontvanger accu doe ik jaren mee. Een lipo 1 jaar.

Moderne diesels op het veld? Heb ze nog niet gezien.

Ook ff in sarcastische mode
Is volgens jou een Prius zeker ook een milieu bewuste auto. Echt niet dus
Sarcasme uit
 
Prius ... Milieu bewust.... :rolling: :rolling:
Bij de productie van die hoop schroot komen er meer schadelijke stoffen vrij dan bij de productie EN het gebruik van een normale benzine auto.

Dat is een zeepbel die allang geleden geplopt is maar waar de milieufanatici nog steeds heilig in geloven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top