Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Je kan het doen maar de geometrie van de voorwiel ophanging word dan een beetje boel negatief beïnvloed voor circuit racen.
Voor driften kan ik het wel begrijpen;)
Plus de meesten Tamiya kappen zijn hier ook niet voor geschikt daar dan de voorbanden buiten de kap kunnen komen.

Mvg Roy

 
Als je met steekassen de swing shafts bedoeld dan zijn deze wel goed hoor, TT-01 gebruikt ook swing shafts van 39mm.
In dit geval zou je dus de oplossing gevonden hebben.
 
Staat ook in de beschrijving !

RC Assembly Universal Shaft - WR02
ITEM 54394

These Assembly Universal Shafts are designed for use with WR-02 chassis to minimize friction loss and ensure smooth power transfer to the wheels.

Drive Shaft x 2
Wheel Axle x 2
Cross Joint x 2
Grub screws, joint shafts, and hex wrench included.
Compatible with WR-02 chassis. (VW Wheelie, Wild Wheelie 2 and Suzuki Jimny)
>> Note: Also compatible with TT-01 chassis with wide tread specs. <<

Andre
 
Ik heb nog even verder gezocht naar hoe ik het hebben wil:
Dit setje 54394 is de assenset.
Setje 53506 vervangt de stalen assen door alu.
Setje 53790 maakt het passend op het kegeldif.

Totaal via de goedkoopste Chinezen of Japanners nog € 50,-. Ik bedank even, ik denk dat ik meer ga winnen door minder van de baan te raken dan door deze investering. Maar bij deze compleet voor wie er interesse in heeft.

Hugo
 
Die mogen niet in de Tamiay Cup. Ik heb ze ook maar gaan bij mij weer de verkoop in omdat ik Tamiya Cup ga rijden en daarbij moet dus alles origineel Tamiya zijn.
 
Even kijken of ik hier meer publiek trek: ik wil binnenkort met de TT-01 in Tamiya Cup Top Stock trim (redelijk standaard, Cup Machine brushed motor) gaan rijden op de binnenbaan van MRC te Vianen. Kan iemand een FDR, of direct pinion / spur combi aanraden? Ik heb een heel doosje vol tandwielen, maar een getal uit ervaring zou erg helpen...

Dank,

Hugo
 
Waarom niet gewoon op TC Top Stock specificaties rijden? Dus met de aangeven spur en pinion die in het reglement staan? Ik wil dit zelfde ook gaan doen met de TT-02.
 
Er is een maximum opgegeven in het reglement, maar je mag ook met een hogere fdr rijden. We reden vorig jaar overal met 25/55, alleen op Eindhoven (uit mijn hoofd) met 25/58. Dat is een kort baantje met veel bochten. Eigenlijk heel gek dat ze het een maximum noemen in het reglement, het gaat over de minimale reductie, FDR waarde.

Hugo
 
Ok, dan word het interessant. ik dacht dat het een verplichte kost was. Ik heb nu een 29/64 combi in mijn TT-02 zitten maar ben dan ook wel erg benieuwd wat we bij MRC moeten gaan gebruiken. In jouw geval een nummer voor de TT-01 en in mijn geval voor de TT-02 zou wel prettig zijn.
 
Als we de totale FDR weten is het voor beide te berekenen, als we de pinion / spur van de 01 weten is die van de 02 zo berekend. Maar ja, eerst een waarde...

Hugo
 
Ja hoor is een bekende hier onder de modelbouwers! Heb net vandaag een nieuwe body ontvangen voor mijn TT01 van RCMart.
 
Er is een maximum opgegeven in het reglement, maar je mag ook met een hogere fdr rijden. We reden vorig jaar overal met 25/55, alleen op Eindhoven (uit mijn hoofd) met 25/58. Dat is een kort baantje met veel bochten. Eigenlijk heel gek dat ze het een maximum noemen in het reglement, het gaat over de minimale reductie, FDR waarde.

Hugo

Is dit een groot indoor circuit dat vloeiend of zeer technisch is?
Mss een linkje van de club of een fotootje dan kan ik mss van betekenis zijn.;)
 
Vanuit wat ik kan inschatten vermoed ik dat het circuit rond een 25m lang is, het technisch gedeelte is niet al te technisch dus ik vermoed dat je op dit circuit voor de TT-01 een 58T spur op een 23 (FDR 6.56) a 24T (FDR 6.28) pinion moet steken (mijn voorkeur zou de 24T zijn)
Voor de TT-02 zou dit neerkomen op een spur van 64T op een 26T (FDR 6.40) of een 27T (FDR 6.16) pinion. (mijn voorkeur zou de 27T zijn)
 
Back
Top