Bouw 450 SE

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door AHoogendijk, 22 sep 2014.

  1. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    @Chopstick,

    voor het loslopen, of voor het uitbreken? We hebben ze in ieder geval met seconden lijm vastgezet

    Het is M2 ja

    @Sven,
    Mijn vader gaat niet zo hard :pc: die werkt te veel ;)

    Maar ben ondertussen wel met de Fischertechniek en de Lego bezig.

    En af en toe alvast oefenen op de simulator.

    Groeten
    Bas
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Ja, belangrijk,
    en jij krijgt wat gevoel voor het sturen,
    geen garantie, dat je perfect leert vliegen en niet crasht,
    maar die chance niet te crashen is veel groter !

    mij heeft hij veel geld bespaart !

    Groet
    Uwe
     
  3. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    We zullen di draadje eens afstoffen.

    Er hangt al even een romp aan het plafond
    [​IMG]

    En er is eens een andere 450 langs komen waaien
    [​IMG]
    Eens kijken wat we hiervan kunnen maken.

    Groeten,

    Arie
     
  4. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Aan de romp is nog wel wat op te knappen, begint al met de dradenbos van de verlichting
    [​IMG]
    Daar zitten wel wat metertjes teveel in,
    De licht controller zat met een t-rap door de romp heen vast, dat is geen manier

    En ook bij de staart is er wel eea op te knappen
    [​IMG]

    [​IMG]
    Groeten,

    Arie
     
  5. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Eerst maar eens alles uit elkaar halen
    [​IMG]
    Heb er nog een paar
    [​IMG]
    [​IMG]
    Daar moet wel wat van te maken zijn.

    Al zie ik wel dat weer niet alles uitwisselbaar is.

    We zullen eens kijken of de aluminium versie wat gaat worden
    [​IMG]
    Dit is overigens een Jamara 450 e-rix.

    Groeten,

    Arie
     
  6. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    Let wel dat dit niet dezelfde frames lijken te zijn.

    Het alu frame lijkt me zeker geen Align, maar lijkt wel op het originele 450 SE frame design.
    Het 2e frame lijkt hier een carbon versie van te zijn ook een SE design.
    Het 3e frame lijkt het "sport" frame te zijn, die is net wat anders als de SE.

    Sommige delen passen onderling, maar niet alle.
    PS, ik heb in dit geval voorkeur voor een carbon frame, de alu frame delen (ten miste die van HK) buigen makkelijk, dit valt niet altijd op maar je frame is dan niet meer recht.
    Carbon is goed, of het scheurt, is digital, goed of fout, dat is wat zekerder.
     
  7. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Stttt :hammer:
    Was ik al achter, maar zover is het verhaal nog niet.

    Die blauwe is een Jamara 450 e-rix.
    en die 3e is zelfs smaller

    Groeten,

    Arie
     
  8. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    :) ik heb voor mijn beurt gesproken, zal ik niet meer doen
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    die 3e, de smalle, dat is een sport.

    ik heb zelf een 450 se v2 waarvan ik ooit de bodemplaat heb moeten vervangen voor de bodemplaat van een sport.
    alles zit op dezelfde plek. is alleen smaller.
    daar heb ik ook wat extra dingen voor moeten doen om dat te laten passen..
     
  10. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Geeft niet, gewoon reageren, maar als ik alles er tegelijk op zet is het weer een hele poos stil ;)

    We gaan het zien.

    Groeten,

    Arie
     
  11. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Begin van de bouw, gelijk passen in de romp, want die is krap bovenin
    [​IMG]
    [​IMG]
    En die servo wordt een uitdaging
    [​IMG]
    [​IMG]
    En zo is die dan ongeveer opgebouwd
    [​IMG]
    Groeten,

    Arie
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  12. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Daar kwam ik dus achter, dan kan je het wel vijlen, maar dan past het weer niet in de andere delen

    En dat was de reden om alles er weer uit te gooien.

    Vooral toen ik onderstaande foto zag, op een plaats waar dit ding werd aangeboden
    [​IMG]

    Dat is niet goed voor je verkoopcijfers denk ik ;(

    Groeten,

    Arie
     
    Tbird2 vindt dit leuk.
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :eek: bedoel je dat die foto van een verkoop-site komt????
     
  14. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
  15. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    En dus beginnen we weer helemaal opnieuw:
    [​IMG]

    Even opletten, want ook hier zijn verschillende versies van
    [​IMG]

    De achterste serve een beetje schuin, dan past ie net in de romp
    [​IMG]

    Groeten,

    Arie
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  16. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Alles zit er in

    [​IMG]

    Even passen
    [​IMG]

    Lukt net zo te zien
    [​IMG]

    Groeten,

    Arie
     
    E.hof vindt dit leuk.
  17. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Er zat ook nog een PRO mechaniek in de doos
    [​IMG]

    Die moet dan maar gelijk in dit rompje
    [​IMG]

    Is al gebruikt, bevestigings constructie is er bij
    [​IMG]

    Staart is er bij
    [​IMG]

    Horizontale deel niet, dat komt nog wel eens

    En dan een 2 blads kop er op zonder flybar
    [​IMG]

    Dan heb ik genoeg varianten van de 450 om mee te vliegen.

    Groeten,

    Arie
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    schaaltechnisch, je hebt daar een keiharde kop. (laatste foto's)
    die techniek heeft "rubbers" in de bladhouders van knalhard kunststof.
    oftewel, weinig zelfoplossend vermogen, en het houd in dat het toerental hoger moet dan wanneer je een " standaard" fbl kop gebruikt
    als dit niet uitmaakt, ga ervoor :D

    Maar zeker bij schaal, waarschijnlijk een stabilisatie, kan het lastig afstellen zijn
    ga je nog voor a symmetrische bladen?
    dat scheelt ook nog een stevige reeks toeren..
     
  19. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Dit is voor mij helemaal nieuw, bedankt voor de aanvulling

    Deze hoorde er bij:
    [​IMG]
    Dus die zal er dan op moeten zeker

    Groeten,

    Arie
     
  20. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    De eerste kop is een DFC kop, de blade grip links nemen ook direct de swash mee.
    Wat student zegt is daar een gevolg van, deze koppen hebben meestal harde dampers en draaien graag een hoog toerental.
    De tweede kop is een normale FBL kop, de swash word aangedreven door een swash meenemer (het middelste linkje) deze kunnen met zachtere blade dampers toe, kunnen over het algemeen lagere toeren hebben en schijnen "rustiger" te vliegen.

    Ik vlieg geen schaal dus spreek niet uit ervaring, maar dit is wat over het algemeen geschreven word.
    Als ik moest kiezen zou ik de tweede kiezen voor een romp, en de eerste op een kale heli.

    Eigenlijk hetzelfde verhaal als student zegt dus.....,
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina