Holiday 280 en motorkeuze bepalen?

  • Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Ik heb hier nog een holiday 280 liggen die al een tijdje niet meer gebruikt word. Er staat momenteel een speed 280 race motor op, maar helaas is deze wat te zwak, gaat amper in de lucht op volgas :(

Nu wil ik deze terug vliegende krijgen en had enkele motoren in men gedachte.

Ik denk te gaan bestellen bij rctechnics, namelijk een EMM-150PW Outrunner motor als dit gaat. Nu hebben ze daar ook 3 versies van de 1100, 1450 en de 1750kv. Ten eerste lukt dit motortje op een holiday, en welke versie is het meeste geschikt? Ik dacht persoonlijk aan de zwaarste versie, dus de 1750 kv. Ik zou vliegen op 2 cellen tussen de 700 en 1500 mha, ofwel 3 cellen tussen dezelfde mha.

Als controller dacht ik aan de 17 Amps Brushless Speed Controller van 23.50 €, hier staat ook een liposafe of die verstelbaar is met een jumper van 2 naar 3 cellen, lijkt me wel handig en goedkoop ook.

Deze setup zou komen op een 38 € en dit lijkt me niet zo slecht. Maar wat gaat dit geven op een holiday 280? En hoe kan die hierop bevestigd worden?

Graag jullie mening hierover, of andere sugesties zijn ook welkom, zolang het maar niet te duur word zoals een astro 10.
 
wat bedoel je hiermee, letterlijk zwaar, of gewoon te overpowered?
 
letterlijk ;) het mooiste is een 30g motor (cd-rom oid) met cc10 en dan 3s1p 700 celletjes oid. Super licht waardoor hij erg leuk klimt.
 
ik had ook deze motor in mijn gedachte, maar die staat daar al een tijdje out of stock, dus niet leverbaar (meer).

http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=1994

Zelf wikkelen zie ik zo niet zitten en deze was al voorgewikkeld en klaar om te monteren. De prijs was ook zeer gunstig. Is er een alternatief hiervoor of misschien weet er iemand een goede motor en wel verkrijgbaar, liefst in belgië of nederland?
 
Deze motor bedoeld Herman, en die heb ik er zelf ook in zitten ;)
Als je niet wilt wikkelen kan je nog deze combo pakken:
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2673

Deze heeft alleen 28 wikkelingen, ipv de 32. En draait dan dus wat sneller :D
Maar dit is dus alleen de losse stator....
Ik weet niet of je er dan nog iets aan hebt, maar je hoeft niet meer te wikkelen :wink:

Je kan ook een kleine AXI pakken, of een 6/3D van HET-RC ofzo.
Wel wat duurder, maar dan hoef je er niks meer aan te doen.
 
Ikzelf vlieg met een speed300 7.2 volt op 3 cellen 720mAh.
Totaal gewicht is 220 gram. Wel vlot maar niet snel genoeg zoal met een brushless.
 
Ik denk dat ik beter dan die typhoon 6/3D neem, omdat deze klaar is om te gebruiken. Maar zit er nu veel verschil tussen een setup met een speed 300 7,2 en die typhoon 6/3D met dezelfde batterij van 3 cellen?

Ook ben ik recent volgende tegengekomen, een speed 300 PLUS 7,2V, maar men duits is niet zo goed; hier de uitleg:

Produktinformation
SPEED 300 PLUS 7,2 V Elektromotor mit integriertem Drehzahlregler. Anschlussbuchse BEC. Bei 6 Zellen mit ca. 500 mAh Luftschraube Best.-Nr. 2940.12,5.11 verwenden. Da der Regler neben dem BEC-System auch eine EMK-Bremse besitzt, kann auch eine Klappluftschraube Best.-Nr. 1335.12.6 montiert werden. Hierfür wird eine Batterie mit 7 oder 8 Zellen, z.B. Best.-Nr. 7511 bzw. 7512, benötigt.
 
Herman zei:
http://www.ercmarket.com/eshop/product.php?productid=14499&cat=76&page=2

Moet deze motor nog zelf gewikkeld worden of is die al klaar. Lijkt me wel intressant want het is een belgische firma en is nog niet zover weg van men deur.
 
Bij o.a. RCTechniks (sponsor van dit forum) zijn er al brushless regelaartjes van € 23,95 ....
 
Dirk zei:
Bij o.a. RCTechniks (sponsor van dit forum) zijn er al brushless regelaartjes van € 23,95 ....

oke bedankt, dan is mijn keuze gemaakt, een outrunner motor 1500kv met die brushless regelaar van rctechnics en een 3cellen lipo van ongeveer 1000 mha.

Biij deze ga ik dit vandaag nog bestellen.

EDIT: Een 1000 mha 15 C lipo bij rctechnics weegt 88 gram, is een lange versie, dus geschikt vlgens de afmetingen. Ze hebben ook een 1100 mha 10 C van hetzelfde gewicht, is dit niet wat zwaar voor men hoiday? Zoniet, welke zou ik het beste nemen?
 
Die combi gaat goed werken.
Vergelijkbaar met de typhoon 6/3D die ik gebruik.
Neem een 7x6 prop. Werkt op de holiday beter dan een 8x4.

Ik gebruik 3s kokam 1500. Alles wat lichter is zal goed werken.

Ik heb wel de vleugel versterkt met een carbon vliegerstokje.
 
Harold zei:
Die combi gaat goed werken.
Vergelijkbaar met de typhoon 6/3D die ik gebruik.
Neem een 7x6 prop. Werkt op de holiday beter dan een 8x4.

Ik gebruik 3s kokam 1500. Alles wat lichter is zal goed werken.

Ik heb wel de vleugel versterkt met een carbon vliegerstokje.

Klopt het dat die accu 100 gram weegt?

En nog over die motor, bij ercmarket is het minimum bestel bedrag 35€, is die nergens anders voorgewikkeld nog te koop?
 
Ja. 100g. de helft van het totaal gewicht.
Stijgt vertikaal met 20 m/s en kan dat 10 minuten volhouden (totale hoogte 12km :P ).
Omdat je niet constant volgas hebt vlieg ik een half uur met didiote prestaties.
 
Dit is het uiteindelijk geworden:

- Typhoon 6/3D motor 34 gram
- Brushless regelaar van rctechnics 17 Amp. 18 gram
- 11,1v lipo 1000 mha 15C cont, piek 20C 88 gram
- Jeti ontvanger 5 kanaals 8 gram
- 2 servos GWS 9 gram/stuk

Is dit de setup om vertikaal omhoog te gaan? Is reeds besteld en nu nog wachten tot het toekomt.
 
Back
Top