Kyosho Offroad Elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Indoorvlieger, 21 feb 2013.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    hihi, bedoelde die andere raider vooral, omdat het wss een outlaw raider is. Maar idd, de jouwe staat er ook niet op in z'n geheel.
    Ik heb in de loop van de laatste jaren wel allerlei kleine dingen veranderd hoor. Idd de servosaver ook. De originele is crap. Servosaver was er gewoon ene uit de modelbouwwinkel. Zeer goeie, geen idee meer welk merk of zo.
    Wat heb je gedaan aan de gearbox? Gewoon schoonmaken, kogellagers, invetten?
    Nu, de jouwe ziet er nog bijna nieuw uit. De mijne heeft echt al veel meegemaakt. Maar blijft gaan, al is het soms met wat werk aan te hebben gehad.
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik hoop dat er dan nog foto's van die andere Raider worden geplaatst. En ik zal kijken of ik er nog van de onze heb.


    En deze servo-saver zat dan ook nog eens niet direct op de servo, want dat paste niet, maar was geschroefd op zo'n schijf:

    [​IMG]

    Niet echt ideaal dus...

    Heb je een plaatje van de servo saver van jouw Raider? Kimbrough heeft een speciaal logo, wat er in reliëf op gedrukt staat. Ze maken al servo savers voor competitie-auto's sinds 1988 of wellicht al eerder. In ieder geval staan er al advertenties voor het merk in oude tijdschriften van dat jaar.


    Schoonmaken, kogellagers van de wielen zijn vervangen, die liepen erg rauw. Op de 1 of andere manier zat 1 as in de gearbox een fractie scheef, waardoor het geheel niet zo licht liep als mogelijk. Na dat te hebben aangepast, liep het veel beter.

    Verder was het flink schoonmaken, de auto was erg "klef", maar onder het vuil wel vrij gaaf. En de kap is een vers geverfde repro.
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    En weer even naar het heden, zo zag de RB5 eruit voordat ik hem in handen kreeg:

    [​IMG]


    Hier en daar wat kromme tie-rods, en ook nog verschillende soorten links en rechts. Nu ziet de auto er zo uit, zonder kap:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Het soldeerwerk aan de motor kan misschien wat netter, maar de prestaties lijken er niet onder te lijden, en er wordt niets heet, wat met echt slechte solderingen meestal wel het geval is, als er grotere stromen gaan lopen. Dus wellicht ziet het er alleen maar uit als een mindere soldering, maar is het contact wel erg goed.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Een brushless motor?! ;)

    Die is er wel van op geknapt!
    Hebt u wel eens goede straatbandjes geprobeerd, of dat veel beter rijd?
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Is dat een brushless motor? Ik vroeg me al af waar ik de nieuwe koolborstels in moest stoppen. :D


    Op zich heb ik er niet echt heel veel werk aan gehad, de meeste tijd is gaan zitten in het vervangen van de turnbuckles, aanpassen van de afstelling, en het verleggen van de kabels zodat de kap er beter op wilde.

    De huidige achterbanden heb ik expres laten zitten om kaal te rijden. 1 van de velgen slingert nogal en lijkt vastgelijmd aan de meenemer. Dus die gaat niet meer worden hergebruikt. Wat er daarna op gaat komen, misschien de bekende "ragbanden" omdat die lekker allround zijn, en redelijk slijtvast.
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    mooi natuurlijk. Mss moet ik eens eerder naar zoiets kijken voor erbij ipv de oudjes rijdende te houden. Beetje meer prestatiegericht ook dan.
    Ik probeer komende week of zo nog paar fotootjes te maken.
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Wat vooral een sterk punt is van de moderne Ultima zijn de erg goede dempers. Erg soepel, maar ze vangen de eerste klap toch ook weer goed op, zonder direct door te slaan. De "gouden" dempers van de Optima Mid zijn op zich ook wel al beter dan gemiddeld, de moderne "velvet" coated dempers van de Ultima en Lazer ZX-5 serie en hoger voelen toch weer een stap beter.

    En dat je dan, door deze Ultima 2e hands te kopen, er nog bijna een 2e auto in onderdelen bij hebt, geeft ook wel een lekker gevoel met rijden. Ik voel me prettig met wat "oudjes" voor iets meer focus op de looks en charme en net iets minder top prestatie, en daarbij moderne ex-wedstrijd wagens voor het ruwere werk. Ik ben benieuwd wat je uit gaat zoeken als moderne "crosswagen". En kom maar op met die foto's. ;-)
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2015
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    nog niet voor direct. Focus me zowiezo op 1/8 meer. Ben nu stilletjes aan bezig aan een brushless protech enigma, maar das geen kyosho, mag hier dus niet staan :). Wel naar voorbeeld van mijn infernoDX die ik brushless gemaakt heb. En das dan wel weer een kyosho.
    kyosho-inferno-dx-brushless
    Ik hoef er niet meteen meer bij, maar als er eentje in mijn schoot valt, ja dan..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2015
  9. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Bij de bekende RC dealer in Uden is de Inferno VE Race Spec afgeprijst naar € 339,=... Dikke 1:8 voor de prijs van een fatsoenlijke brushless 1:10... Begint wel te kriebelen zo'n ding te kopen. Iemand enig idee waarom hij afgeprijst is, is er al een opvolger aangekondigd?
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik blijf voorlopig wel bij 1/10 en kleiner, zoals de 1/14 LC Racing. Red ik me prima mee en het rijdt goed.
     
  12. philippe

    philippe

    Lid geworden:
    29 jun 2012
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Oostende
    Zit deze te bekijken , twijfel beetje tussen dit en een axial yeti. Iemand ervaring met die ketting aandrijving??
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Welke ketting aandrijving?

    Toch maar een fannetje op de ESC van de Ultima RB5 gezet. Bij 5 graden buiten bleef de ESC wel onder de 50 graden, maar in de zomer kan dat wel eens te hoog worden. De fan die erop zat leek wel een tornado,veel toeren en herrie, en was zo dik (10mm) dat de kap omhoog werd geduwd. Nu een stille 7mm dikke fan erop, met een paar schroeven met minder bolle kop. Gisteren bij een buitentemperatuur van 10 graden bleef de ESC rond de 30 graden. Laat de zomer maar komen. ;-)
     
  14. philippe

    philippe

    Lid geworden:
    29 jun 2012
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Oostende
    Blijkbaar gebruiken ze de kettingaandrijving van de mad forceren.
    owners of the FO-XX VE will be impressed with the fine attention to detail throughout, not to mentioned the proven front-rear rigid axle + chain & shaft driven 4WD from the Kyosho Mad Force
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
  16. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Wordt de auto wel zwaar van lijkt me...
     
  17. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    heb u wel gezien hoe groot die auto is?
    doe mij maar de ketting aandrijving, die sloopt elk steentje, dat scheelt me een hoop tandwielen :D
     
  18. Zephyr_372

    Zephyr_372

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Beuningen (GLD)
    Hallo,

    Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen.

    Ik volg dit forum al een tijdje omdat ik een Kyosho optima heb gekocht in de US via ebay.
    Ik heb hier ook al veel nuttige info gevonden maar nu loop ik tegen een probleem aan wat me boven mijn pet gaat.

    Ik was gister met hem aan het scheuren door mijn straat en opeens deed hij niks meer.
    De auto is uitgerust met een team novac t4 regelaar, Kyosho kt 201 radio en kr200 ontvanger en een twister brushed motor.
    Als ik de schakelaar op de auto aan zet draaien de wielen even een 0.2 seconde dus motor is goed.
    Als ik de wielen dan schuin zet en de zender aanzet gaan ze naar het midden punt dus stuur servo is ook goed.
    Maar nu komt het, als ik gas wil geven of wil sturen doet hij niets.
    Als ik de trim van mijn sturing instel reageert de servo wel.
    Iemand enig idee wat er stuk kan zijn?
     
  19. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Plugje van de regelaar ook in ch1 geplaatst?
    Soms zitten er 2 ch1 op een ontvanger, om 2 servo's aan te sluiten. Maar de regelaar moet altijd in ch2
     
  20. Zephyr_372

    Zephyr_372

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Beuningen (GLD)
    Nee de regelaar zit in B/C. stuur servo in ch1 Het heeft ook prima gewerkt. Ik denk dat er iets stuk is maar wat? de regelaar de zender of de ontvanger.
     

Deel Deze Pagina