Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
??????, heb je wat te vieren Arno?
Grappig, ik vlieg met dezelfde motor/prop/regelaar en volgens mij zelfs ook accu (SLS1000). Ik heb die hoogte nog gewoon nodig om over thermiek te struikelen dus vertrek ik vanaf de 1ste seconde volle bak omhoog en ga na 20seconden naar 50%. (Ik heb wel gas op de schuif maar die geeft een mooi piepje als ik op 50% sta)
Op 1 uitschieter na, waar ik zelf te lang volle bak bleef draaien kwam ik op 183, 186, 186, 237, 199 en 186mtr. Met een iets andere taktiek op vrijwel dezelfde hoogtes gestart.
Met het meer voorlijke zwp, is het geheel wat stabieler en wanneer je er dan nog wat ballast bij inpakt, veroorzaakt ook wat wind en turbulentie geen echte problemen.
Heb je wat subtielere condities ... dan is het werkelijk een heel andere kist wanneer je, je zwp 5 mm naar achteren schuift.
Wat nou "optimale afstelling". Je spreekt jezelf tegen. :shock:
Je gaat toch ook niet zeggen: bij licht weer 0 ballast, vanaf 4 Bfrt 300 gr ballast. Dus vliegen we altijd met 150 gram ballast.
Ergo: je moet gewoon een snel verwiijderbaar/plaatsbaar stukje lood hebben dat precies die 5 mm verschil uitmaakt. en effe onthouden hoeveel trimklikjes verschil bij die ZW-punten past.
Ik lees hier typisch het verschijnsel waar ik naar op zoek ben.
Ook jou vleugel heeft min of meer een pijlstelling Arno. Met een koorde van 270 mm en een CG van 130 zit je bijna op de helft van die wortelcoorde en dat komt als cijfers toch vreemd over. Dit stimuleerd in ieder geval mijn proefnemingen. Ook de omschrijving is interessant om te lezen.
Ik lees hier typisch het verschijnsel waar ik naar op zoek ben.
Ook jou vleugel heeft min of meer een pijlstelling Arno. Met een koorde van 270 mm en een CG van 130 zit je bijna op de helft van die wortelcoorde en dat komt als cijfers toch vreemd over. Dit stimuleerd in ieder geval mijn proefnemingen. Ook de omschrijving is interessant om te lezen.
de 125 en 130 mm zwp-ligging levert echt twee verschillende kisten op, met elk hun eigen capaciteiten. Dat gaan uitmiddelen vind ik (nu nog) geen optie .