Snapflap =
ipv. alleen het hoogteroer op up/down te laten reagere, kun je ook de flaps en rolroeren dat signaal aanbieden.
Dat werkt als volgt: bij up geven laat je de flaps een paar mm (4-6) zakken, bij down 1-2 mm omhoog.
Daarmee creeer je een meer verwelfd profiel bij up geven (kan meer lift genereren), resp. een minder verwelfd profiel (minder lift en minder weerstand) bij down geven.
De uitslagen van het hoogte-roer kunnen dan gereduceerd worden.
Hallo Dirk& Arno ,
Bedankt voor jullie uitleg.
Als ik het goed begrijpt is het een Mix in je zender van je Hoogtroer =>met je vleugel kleppen (flaps&ail.)
Die je al of niet bedient met Switch of Slider op je zender ?
Of handmatig tegelijk met Stick Hoogte en vleugel kleppen of wordt dat te ingewikkeld ?
Ik heb toevallig afgelopen weekend in Tynaarlo Eurotour/ NK / DLG een piloot Robert Jan B. zien vliegen , met eigenlijk vrij veel wind ,
die dit Snapflap gebeuren met de linker Slider op de zijkant van zijn Zender bediende.
Vond het wel erg spectaculair uitzien , was net of die loodrecht omhoog schoot (als in de Lift), met een heel korte draai , in sterke thermiek.