Waar koop ik een goede DLG

nog beter dan secondelijm, epoxy verdunnen met alcohol 1:15. er op smeren, droogdeppen, alcohol laten verdampen, plastic "mylar" er op duwen en uit laten harden. vrijwel geen gewicht erbij en glans blijft.

Die tweagles zijn wel mooi zeg. Twee man hebben die op de club in Losser. Slanke vleugel, korte rompjes.
 
IDD daar heb je gelijk in maar als je het omdraait, waarom geeft iemand die korting voor een beetje CA-lijm
Omdat die iemand zulke hoge standaarden aanhoudt dat hij een gerepareerde vleugel niet als topkwaliteit wil aanbieden. En dat is een groot compliment voor deze bouwer. Alex dus.
 
Omdat die iemand zulke hoge standaarden aanhoudt dat hij een gerepareerde vleugel niet als topkwaliteit wil aanbieden. En dat is een groot compliment voor deze bouwer. Alex dus.
Ik ken Alex niet. Zoals jij het stelt, zit wat in. Het is zeker niet de bedoeling om op tenen te trappen.
Maar ik mag een mening hierover hebben. Uiteindelijk moet ik betalen en repareren en als het mislukt heb ik het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Na reparatie blijft het altijd zichtbaar dat het gerepareerd is. Daar kan ik niet de nieuwprijs voor vragen en voor 5 euro minder raak ik 'm ook niet kwijt vandaar de hoge korting. De delaminatie zit aan de rechter vleugelhelft en voor rechtshandige werpers zou het model ook zonder reparatie kunnen vliegen aangezien de linker helft normaal gesproken de helft is waar de krachten op uit geoefend worden. Ik heb geprobeerd een foto te uploaden maar dit forum weigert zo'n beetje alles wat groter als 2 pixels is dus dat is niet gelukt. Met de Tweagel is afgelopen jaar het Nederlandskampioenschap behaald en op dit moment staat de Tweagel ook weer aan de leiding in het NK (in ieder geval tot zaterdag).
 
nog beter dan secondelijm, epoxy verdunnen met alcohol 1:15. er op smeren, droogdeppen, alcohol laten verdampen, plastic "mylar" er op duwen en uit laten harden. vrijwel geen gewicht erbij en glans blijft.

Die tweagles zijn wel mooi zeg. Twee man hebben die op de club in Losser. Slanke vleugel, korte rompjes.

Dat gaat niet werken aangezien de vleugel gelakt is en de delaminatie onder een witte baan zit. Beetje epoxy er onder spuiten, aandrukken en uit laten harden gaat wel werken.
 
Fijn om deze opties langs te zien komen. Ik had ook geen idee hoe ernstig delaminatie is. Ik zou zelf geen secondenlijm hebben gekozen omdat ik dacht dat dit het schuim oplost. Dat epoxy te verdunnen is is nieuw. Bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Secondenlijm lost geen rohacell op en is normaal de manier om delaminaties en knikken te repareren. Rohacell zuigt de dunne CA naar binnen en wordt er kei hard van. Epoxy verdunnen kan alleen als je het de tijd en ruimte geeft om te verdampen. Ingespoten door een 1mm gaatje zal dit moeilijk gaan en is dus in dit geval niet de manier. Voor vleugels die niet gelakt zijn en pinholes hebben werkt het misschien wel. Lamineer epoxy krijg je wel door een injectienaald en hoeft niet percé verdunt te worden.
 
Ik repareer op deze manier mn gekrakte tantalus vleugel.........paar plekjes delaminatie op de vleugel...spuitjes met naald (1mm) halen halen bij de apotheek (hiero zelfs gratis !) epoxy in't spuitje, en op delaminatieplekjes epoxy onder de huid spuiten...overtollige epoxy wegvegen......stukjes mylar op de delam plekjes, twee sponzen erop (boven en onderkant vleugel) en inklemmen met twee plankjes + lijmklemmen...platpersen.....half uurtje werk in totaal, 24 uur wachten....fixed !

Bijkomend voordeel; geplakte kisten vliegen altijd beter ;-)
 
Secondenlijm lost geen rohacell op en is normaal de manier om delaminaties en knikken te repareren. Rohacell zuigt de dunne CA naar binnen en wordt er kei hard van. Epoxy verdunnen kan alleen als je het de tijd en ruimte geeft om te verdampen. Ingespoten door een 1mm gaatje zal dit moeilijk gaan en is dus in dit geval niet de manier. Voor vleugels die niet gelakt zijn en pinholes hebben werkt het misschien wel. Lamineer epoxy krijg je wel door een injectienaald en hoeft niet percé verdunt te worden.
Alex bedankt voor je uitleg. Het gaat hem voor mij niet worden. Ik laat Mill aan mij voorbijgaan.
Maar zo te lezen lijkt het voor niemand een probleem om deze DLG te kopen.
Dus ik voel me niet bezwaard, deze ben je zo kwijt. De handigheid van de verschillende forumleden mis ik helaas.
 
Beetje knutselen hoort er gewoon bij. Je ontkomt toch niet aan het installeren van servo's en hoorntjes. Daarvoor moet je toch echt gaten snijden in je nieuwe model. Afhandelijk wat je koop zelfs de vleugeldelen aan elkaar lamineren, schroefgaten boren etc.
 
Ook als je er doorvoed uit ziet?
Hier in belgie ook gratis, en ik ben redelijk doorvoed. Zelfs voor me besteld.

Wel netjes zeggen dat je ze gebruikt om je kindje te opereren [emoji12] , dan helpen ze na je uitleg graag.

P.s. 1/2 mm is dik genoeg voor lamineerepoxy. Wel naaldje met plakbandje vastzetten op spuit, anders ploft die er af, en wordt het een kliederboel met de inhoud van de hele spuit op een plek.
 
Beetje knutselen hoort er gewoon bij. Je ontkomt toch niet aan het installeren van servo's en hoorntjes. Daarvoor moet je toch echt gaten snijden in je nieuwe model. Afhandelijk wat je koop zelfs de vleugeldelen aan elkaar lamineren, schroefgaten boren etc.
Sommige bedrijven doen dit ook voor je zie Airtech.
Ik denk autorijden is leuk maar die bouw je meestal ook niet zelf. Het is maar je wilt
 
Ik kan je ook een volledig ready to fly model bouwen inclusief accu en servo's.
Hoi Alex leuk aanbod.
Even een uitleg. Ik denk dat deze klasse voor mij te hoog is, temeer ook omdat ik voorlopig niet van plan ben om aan wedstrijden te gaan deelnemen.
Dus loop ik te denken aan een BrKo. Dit is naar mijn idee een betere keus voor mij, zeker om mee te beginnen.
 
Brko heeft een holle schalenvleugel en is daarmee een stuk kwetsbaarder dan de Tweagel (vol rohacell kern)+ volledig afgebouwd heb je een Tweagle voor 995 euro.
Buiten dat heeft de Brko 22.8 Dm 2 (vergelijkbaar aan de Twister3) en gooit waarschijnlijk 10 meter lager dan de Tweagle. Buiten dat moet hij met een beetje wind veel zwaarder gevlogen worden.
 
Back
Top