Mijn naam is René ( Isola 2 ) ben al jaren actief in de RC zeilafdeling op dit forum.
Mijn laatste poging om te vliegen, meer als 50 j geleden, balsa zwever met de hand werpen en motor vliegtuig met rubber motor.
Als ik lees wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is ! daar konden we vroeger alleen maar van dromen.
Alle raad is welkom, maar waar ik niet wil van horen is koop een bouwdoos
daar is voor mij geen lol aan.
Dus zelf tekenen en ontwerpen , zoals ik ook altijd met mijn zeiljachten heb gedaan.
Epoxy , glasweefsel , carbon en fineer heb ik veel toegepast op mijn zeilschepen.
Depron is nieuw voor mij.
Ben gestart met de bouw van een zwever , span 2000 mm romp lengte 850 mm.
Om het eenvoudig te houden heb ik voor een eenvoudig evenwijdig vleugel profiel gekozen.
Koorde 180 mm dikte 21 mm.
De depron kern 2 X 10 mm op elkaar gekleefd, ga ik bekleden met glas weefsel 50 gr/m².
De depron kern is op het ogenblik ruw gevormd, daar heb ik nu de gleuven voor vleugel verbinder en de rolroer bediening in gefreesd, zie foto.
Mijn laatste poging om te vliegen, meer als 50 j geleden, balsa zwever met de hand werpen en motor vliegtuig met rubber motor.
Als ik lees wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is ! daar konden we vroeger alleen maar van dromen.
Alle raad is welkom, maar waar ik niet wil van horen is koop een bouwdoos

Dus zelf tekenen en ontwerpen , zoals ik ook altijd met mijn zeiljachten heb gedaan.

Epoxy , glasweefsel , carbon en fineer heb ik veel toegepast op mijn zeilschepen.
Depron is nieuw voor mij.
Ben gestart met de bouw van een zwever , span 2000 mm romp lengte 850 mm.
Om het eenvoudig te houden heb ik voor een eenvoudig evenwijdig vleugel profiel gekozen.
Koorde 180 mm dikte 21 mm.
De depron kern 2 X 10 mm op elkaar gekleefd, ga ik bekleden met glas weefsel 50 gr/m².
De depron kern is op het ogenblik ruw gevormd, daar heb ik nu de gleuven voor vleugel verbinder en de rolroer bediening in gefreesd, zie foto.