Wltoys v912 & v911 .... jamara alutec 2 gyro

Ik heb een tijdje lopen spelen met indoor helikopters van een tientje.
Dit heb ik met veel plezier gedaan.

Ik kocht daardoor een vliegtuigje (20 euro) voor op de boerderij bij mijn schoonfamilie
SE85657-X-Twin-Jet-Main-600x500.png

Het moet echter wind stil zijn als ik er überhaupt een beetje mee kan vliegen.

Nu heb ik toch erop gewaagt om een helikopter te kopen voor outdoor.
Echter bij een beetje wind stort ie neer of vliegt hij weg niet waar ik heen wil???
Binnen vlieg ik als een pro maar buiten valt toch wel tegen?
Iemand tips
13708685145.jpg
 
klopt 100%.

De techniek in die heli (hoe de rotor is opgebouwd, en de manier waarop wordt gestuurd) is zodanig, dat die heli altijd stil gaat hangen als je de sticks los laat.
Maar.
dat is stil ten opzichte van de lucht er om heen.
en binnen hangt die lucht stil.
buiten hangt de lucht niet stil, het waait.
dus waait die heli vrolijk mee.

door die techniek kan die heli ook maar zeer beperkt snelheid maken, dus komt hij al vrij vlot niet meer tegen de wind in.

Tips?
binnen blijven met die heli, of alleen naar buiten als het zo goed als windstil is.
Voor dat vliegtuig hetzelfde. het zijn beide (absoluut niet denigrerend of vervelend bedoelt) intertoys dingen..
dat moet veilig zijn voor de jeugd. kortweg, erg weinig vermogen en het mag alleen langzaam vliegen. dus met een beetje wind gaat dat meteen mis.

Wil je kunnen vliegen met wat wind, zul je naar andere toestellen toe moeten gaan.
en een losse zender aanschaffen, zodat je al je toestellen met 1 zender kunt gaan bedienen.
kijk bij futaba en spectrum, beiden hebben zenders voor +/- 100 eur die heli's en vliegtuigen aan kunnen.
minder dan 6 kanaals moet je niet gaan, als je ook een heli er bij wilt ooit.

qua vliegtuigen, zoek eens op easystar of bixler. erg veel gebruikt voor de beginnende zelflerende hobbyist ;-)

helicopters is dan wel ff een ander verhaal.
daar gaat vrij vlot veel geld in zitten.
Zowieso moet je naar een CP (collective pitch) heli toe om met wat wind te kunnen vliegen.
dat is voor jou weer 100% opnieuw leren vliegen, dat heeft nl heeeeeeel andere vliegeigenschappen. niet te vergelijken met wat je nu hebt.
en een cp is meestal beschadigt na een crash..
klein: mcpx bl. kleine cp heli, veel vermogen. kan een stootje hebben (in verhouding tot de meeste grotere heli's)
middenmaat: align trex 450 serie. alleen is een vinger in de rotor bijna gegarandeerd een vinger minder. en in de handen van een over enthousiaste beginner is dat vrij gevaarlijk ;-)

simulator, dit kost 1 keer iets, maar scheelt je vele euro's als je verder komt met vliegen.
bijna iedere crash die je jezelf bespaart, is al een keer de prijs van die sim..

je kan het zo gek maken als je wilt. maar als je voor een 450 heli of groter gaat, is het wel raadzaam om even hulp te zoeken bij een gevorderd vlieger (of even bij een club te spieken)
een cp heli vliegen doen sommigen 1 maand over (maar dat is extreem zeldzaam), gemiddeld 0,5 tot 1 jaar. en dan vliegen velen nog steeds alleen met de staart naar zich toe, of hooveren alleen.
er zijn ook zat mensen die er nog langer over doen, en er zijn er zelfs die het nooit zal lukken.

dus eerst even bij jezelf te rade gaan wat je voor de hobby aan budget vrij wilt maken ;-)
 
Bedankt voor de tips en ik begrijp dat mijn speelgoed niet kan vergelijken met het echte werk :oops:

Ik had de Jamara helikopter bij een modelbouwzaak gekocht maar het is inderdaad speelgoed en is helaas al kapot.
De rotorblad achter brak 2x af en spare parts zijn nagenoeg niet te vinden. :(

Toch heb ik ervoor gekozen om alsnog een FP heli aan te schaffen dit ivm het budget en de vele positieve reacties die ik vond.
Ik wilde dit keer wel een single rotor hebben en mijn keuze is gevallen op low budget WLToys V912 (komt morgen binnen)
wltoys-v912-2-4g-4ch-rc-helicopter-single.jpg

De helikopter is goedkoop in onderdelen en praktisch onverwoestbaar.:rolleyes:
Enige nadeel wat ik kan vinden is dat de main brushed motor snel de geest geeft.
Mocht het zover zijn dan wil ik er een brushless upgrade erop toepassen.
images


Het blijft dus voorlopig wel bij speelgoed "Intertoys" dingen

In de toekomst kan ik nog altijd kijken na een CP copter.
De T-REX 450 lijkt me wel wat :cool:
 
Laatst bewerkt:
Met die V912 gaat het al een stuk beter lukken, het probleem wat je hebt met die coax heli's is:
1: de rotorbladen tikken tegen elkaar bij de minste wind, gevolg - stort meteen neer;
2. dat kleine prope;llertje achterop is hetgeen hem vooruit laat gaan... da's niks...

Voor die V912 kan je genoeg onderdelen vinden, en is inderdaad ook "op te voeren".
Ik heb een Esky Honeybee, net zoiets. Vliegt goed tot matige wind.

Het blijft wel een beetje "half speelgoed" maar je kan er een hoop lol mee hebben.
 
Ik heb zelf afgelopen vrijdag een v977 gekocht. Heb er nu 21 vluchten op zitten en ik moet zeggen dat dit model nauwelijks nog als speelgoed aanvoelt. Vooral het 6axes systeem is zeer stabiel, stukken stabieler dan me FP heli en zelfs meer dan me coax heli. In normal CP mode is hij nog lastig te vliegen tegenover de 130x maar dat zal wel micro eigen zijn. Als leer model lijkt me dit wel een goed model, als je natuurlijk 6axes aan laat staan.

Daarnaast kan je met 1 lipo 9.5 tot 10minuten vliegen. En dat is met de standaard lipo, niet met de zwaardere.
 
Holy maccaroni...!! 9,5 tot 10 minuten, da's best ERG veel, voor een CP.
Met de Nine Eagles FP's vlieg ik ook meer dan 7 minuten, maar zoveel?
Let wel dat zijn een Bravo SX en een Bell 207, dus met "schaal" rompjes.

Wat zijn de exacte afmetingen daarvan, bij mij moet namelijk alles een schaalrompje hebben.
Dan kan ik vast op zoek wat gaat passen... ;)
 
Afmetingen weet ik even niet.

Die tijd is wel met rustig vliegen. Beetje hover in de woonkamer dus niet erg hoog. Met een een beetje op-en-neer vliegen. Deze tijd heeft de heli in 6g en 3d mode(idleup off). Nu nog een setje lipo`s bestellen in China en dan kan ik zomaar even 2 uurtjes gaan vliegen buiten. Had ik niet verwacht van een micro!
 
Langer vliegen kan, ik heb een Bravo SX (net een Hughes 500 van 25cm..) en 10 lipootjes.
Daar kan je ook erg lang lol mee hebben. De lader kan twee lipo's tegelijk opladen.

Maar zo'n zeskanaals kan gewoon iets meer, en nog flybarless ook. Mooi zeg.
 
Het ging bij mij niet zo heel goed de eerste vluchten.
Bij mij in de tuin gingen de hortensia's eraan toen was de vrouw boos :oops:
Toen bij mijn schoonouders op de boerderij vloog ie eerst op dak en erna muurvast in de boom :mad:
Ik heb om te oefenen maar een V911 erbij gekocht :rolleyes:
De V911 vliegt veel nauwkeuriger en kan binnen, ideaal om eerst ff flink te oefenen.
Het gaat mij al goed af totdat de vrouw begon te gillen :confused:
Ff een plaatje van mijn mooie speelgoed :cool:
image_zpsmjpsxmo5.jpg
 
veel oefenen is altijd goed,
maar let op, als je in plaats van planten maar mensen ...
dus voorzichtig, voor al binnen,
suc6 man, komt goed !
Uwe
 
veel oefenen is altijd goed,
maar let op, als je in plaats van planten maar mensen ...
dus voorzichtig, voor al binnen,
suc6 man, komt goed !
Uwe

Dank je :) Uiteraard pas ik op.
De kleine V911 vliegt perfect en kan ik evt binnen mee vliegen.
Ik gebruik daarvoor mijn V912 afstandsbediening (de V911 vind ik te klein) en dat werkt perfect :)
De V912 vlieg ik alleen in de weiland op de boerderij :cool:
 
Aangezien ik voor mijn werk in hotel zit, had ik mooi ff de tijd om mijn birds te repareren.
Het was leuk om aan de V912 te werken en was goed te doen.
De V911 kwam ook niet met de kleerscheuren vrij want mijn collega's hadden hem ook ff geprobeerd.
Resultaat vleugeltje gescheurd :(
Maar ze willen nu allen ook een V911 aanschaffen :cool:

Vervangen aan de V912:
- Innershaft
- Flybar
- Swashplate

Vervangen aan de V911:
- 1 vleugeltje

Het was ff allemaal uitvogelen maar het is prima gelukt!
Ik kan weer hoveren met de V912 :D
 
Bij mijn schoonouders hebben ze net het gras gemaaid in de weilanden.
Ik heb mooi mijn V912 kunnen uitproberen ondanks de wind.
Wauw wat is dat vet gaaf vooral dat ik mijn eerste U turn maakte :cool:
Hoop vandaag nog een keer te kunnen vliegen en dat de vrouw een mooi filmpje kan maken zodat ik hier kan posten.

Ik had ook de V911 geprobeerd die ging zo hoog (mede door de wind) en ver dat ik niet meer kon zien wat de voor of achterkant was :oops:
Resultaat ik was hem kwijt :( na meer dan een kwartier het complete weiland uit te spitten had ik hem gelukkig weer gevonden.:rolleyes:

Bij mij thuis ff hoveren met de V912 was geen succes ik had mijn been open gehaald :eek:
11802762_1010384762319371_2136054638394161106_o.jpg

Zo klein is mijn tuin ook weer niet
1969255_746850925339424_1568066164_n.jpg

Helaas is in mijn tuin dus alleen geschikt voor de V911.

Conclussie V911 & V912
Beide geweldig om ermee buiten te vliegen (niet te vergelijken met COAX!) echter de V911 had er wel moeite mee met de wind.
De V912 heeft als nadeel dat je vooral als beginner erg veel ruimte nodig hebt :D
 
De size maakt niet altijd wat uit merk ik. Natuurlijk is een 450 model gevaarlijk maar me 130x komt echt minder hard aan dan de v977. Al heeft de v977 dunne bladen dus die snijden lekker. Merk je soms wel eens als je binnen je hover oefend haha.
 
Waar haal jij de onderdelen, ik heb me voor een twee tientjes een V911 aangeschaft, met een defecte staartrotor (motor zit keivast)..
Overigens hebben we ons deze vakantie lekker uitgeleefd, een stel heli's meegenomen naar de camping.
- Campinggast: "is dat een drone"?
- Mijn zoontje" drones zijn voor sukkels"... (maakt dikke duikvlucht met de kleine Hughes 500E) LOL!
 
Back
Top