Jato 3.3 nitro slaat steeds af en loopt slecht

De 2 maanden oude traxxas jato 3.3 van mijn zoontje loopt slecht! Draait niet stationair... en als hij dat wel soms doet slaat hij af met gas geven! Heb voor zover het kon de fabrieksinstellingen terug gezet.... maar ook dit geeft geen resultaat... spuugt soms druppels nitro de uitlaat uit.
Zijn van 16% naar 25% gegaan.... kan dit een oorzaak zijn? Hij heeft er even goed op gelopen!
Wie weet wat ik kan doen? Stelschroef bovenop 4 slagen van 360 grd open..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begin eerst met een nieuwe gloeiplug.

De TRX3.3 loopt prima op 25% en is er zelfs voor gespecificeerd dus daar kan het niet aan liggen.
 
Gloeiplug is splinternieuw...soms loopt hij heel even als je gas geeft.. maar slaat meteen weer af... als je gas geeft is het net of hij stikt... terwijl alles op fabrieks instellingen staat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fabrieksinstellingen is natuurlijk niet altijd een garantie dat de auto hierop goed rijdt, dit kan komen door omgevingstemperatuur of luchtvochtigheid maar ook aan de brandstof elke merk brandstof is toch iets anders. Meestal kan je met fabrieksinstellingen de auto starten, maar daarna dient deze alsnog goed afgesteld te worden.

Heb je de "sticky's" al gelezen hier in het brandstof gedeelte? Hierin word erg duidelijk uitgelegd hoe je de motor moet afstellen. Ik bedoel deze: http://www.modelbouwforum.nl/thread...en-carburateur-van-een-model-race-auto.15402/
 
Brandstof uit de uitlaat betekend dat de motor te rijk draaid.
Ga indd de sticky's ff doorlezen staat een hoop leerzaams in.
 
Ben al bezig .. brandstof type geef ik zo door.. laat ik ff opzoeken.. jerrycan staat op de camping
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En zet ff in je profiel waar je huis woont, misschien is er iemand in de buurt die je op weg kan helpen.

Via het forum advies geven over afstellen is moeilijk.
 
Je geeft aan dat je al een nieuwe gloeiplug hebt gemonteerd, maar welke gradatie heeft die plug? Is het een warme, gemiddelde, of koude plug?

M.v.g. Mark
 
4 volle slagen open? Ik weet dat er verschillen tussen motoren onderling zijn, maar ik begon eigenlijk altijd bij 2,5, maximaal 3 slagen. Brandstof uit de uitlaat en geluid "alsof de motor stikt", zouden een bevestiging kunnen zijn dat de motor veel te rijk staat.
 
Hij blijft soms stationair lopen.. maar als je gas geeft hikt hij en slaat af! Start wel snel weer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
4 volle slagen open? Ik weet dat er verschillen tussen motoren onderling zijn, maar ik begon eigenlijk altijd bij 2,5, maximaal 3 slagen. Brandstof uit de uitlaat en geluid "alsof de motor stikt", zouden een bevestiging kunnen zijn dat de motor veel te rijk staat.
Ik zal morgen eens jou advies opvolgen! En de low speed needle? Daar heeft hij ook aan zitten draaien. Is daar nog een vuistregel voor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Brandstof is niets mis mee, maar wat is een gemiddelde plug? Aangezien je pluggen van een R2 t/m een R9 kunt vinden is een gemiddelde daarvan nog steeds te koud voor die motor.
 
Brandstof is niets mis mee, maar wat is een gemiddelde plug? Aangezien je pluggen van een R2 t/m een R9 kunt vinden is een gemiddelde daarvan nog steeds te kpoud voor die motor.
Wat is een goede plug? Slaat hij dan ook af als hij al loopt of als je gas geeft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de plug te koud is wel. Ik gok dat je ongeveer op een R3 of R4 moet gaan zitten. Beide naalden zou ik zelf ca. 2,5/3 slagen open zetten, stationair moet de carburateur ca. 1-1,5mm open blijven staan.
 
Ik zelf reed altijd met een R3 of R4, althans ik meen een R3 voor een 3cc en een R4 voor een 3,5 cc. Is een R5 niet een beetje veel voor een 3.3cc?
 
Als je de accu erin laat zitten zodat de gloeiplug blijft gloeien en dan wel beter blijft lopen weet je dat de plug te koud is maar als die te rijk staat krijg je hetzelfde effect.

Idd iets wat op een R3 of R4 lijkt moet werken met die motor.
 
Back
Top