NK F5J 2015 ronde 4: zaterdag 5 september, Olst

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Doe mee met F5J op zaterdag 5 september in Olst, op het veld van de Deventer Luchtvaart Club.
De exacte locatie is te vinden op F5j.nl onder evenementen.

Op het veld is een toilet en 220V, evenals 12V laadaansluitingen aanwezig. Koffie, frisdrank en eenvoudige catering is er ook.

Indien men na afloop gezamenlijk wil gaan eten zullen we daarover in de middagpauze afspraken maken.

Aanvangstijdstip:
Vanaf 09:00 uur is er de mogelijkheid om in te vliegen.
10:00u briefing
10:30 start wedstrijd
Omstreeks 17.00u (een half uur na de laatste landing) gezamenlijke afsluiting

Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen. De groepsindeling ontvang je na sluiting van de inschrijving via de mail.

Let op: als er meer dan 40 deelnemers zijn zal het tijdschema aangepast worden. We starten dan vroeger en eindigen mogelijk wat later om iedereen voldoende starts te geven.

Jury: bij de inschrijving kunnen zich 3 vrijwilligers melden. Bij onvoldoende vrijwilligers worden er mensen aangewezen om de wedstrijdleiding indien nodig te ondersteunen.
Wedstrijdleider: Arjan Harmans.
Organisatie: KNVvL Subcommissie Electro.
Gevlogen wordt volgens de FAI reglementen 2015, te vinden op de KNVvL website.
nb. iedereen kan zich inschrijven, het hebben van een licentie of KNVvL-lidmaatschap is niet verplicht!


Inschrijven kan vanaf vandaag via F5J.nl (doorklikken naar evenementen) of via de mail, F5J.competitie(at)hotmail.com.

Bij inschrijving via de mail graag je voor- en achternaam, wel/niet KNVvL lid, KNVVL-nummer en indien je niet op 2,4GHz vliegt twee frequenties. Geef ook even aan of je een eigen (goedgekeurde) logger hebt, dus een Unilog2 of een Altis.


De inschrijving sluit op woensdag 2 september om 20:00 uur.
Het inschrijfgeld bedraagt voor zowel KNVvL- als niet KNVvL leden € 8,00 en moet contant (liefst gepast) worden voldaan bij de wedstrijdleiding.
Inschrijven op de wedstrijddag zelf is niet mogelijk!

Volgens de reglementen moet er een goedgekeurde logger aan boord zijn, zie de FAI website als je precies wilt weten waar die aan moet voldoen. Momenteel dus in ieder geval Unilog2 en Altis maar er zijn er meer.
Voor wie er zelf geen heeft: de organisatie heeft voldoende Unilog 2 loggers die je op de wedstrijddag in bruikleen kunt krijgen.
Zorg wel zelf voor een verlengkabeltje van je ontvanger naar je regelaar (daar moet hij namelijk tussen)

Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal uiterlijk vrijdag 4 september 20.00 uur op het MBF en op F5J.nl te vinden zijn.

- De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
- De wedstrijd gaat ook niet door bij minder dan 6 inschrijvingen.
- Tijdopnemers: de deelnemers die op dat ogenblik niet zelf hoeven te vliegen dienen beschikbaar te zijn als tijdopnemer.

Inschrijvingen:

Pilot Master File: NK2015 [Olst 5-9-2015]
www.GliderScore.com

1 BAKKER, Hans NED
2 BEHRENDT, Roland GER
3 BLACQUIERE, Robert NED
4 DIEVELAAR, Herman NED
5 DOFF, Frans NED
6 DRIESSEN, Ton NED
7 GOVERS, Lyckele NED
8 HERMSEN, Hans GER
9 MARCZINZIK, Bernd GER
10 MELICK, Geert van NED
11 MOREE, Justus NED
12 MUEHLENBECK, Ralf GER
13 NIEUWHOF, Wim NED
14 OOL VAN, Pascal NED
15 RUITER, John NED
16 SANDERS, Rob NED
17 SANDERS, Marc NED
18 SOMERS, Jan NED
19 TITO, Bob NED
20 VELTHUIZEN, Erik NED
21 VERSTRALEN, Willem NED
22 VISSER, Martijn NED
23 WEISS, Jan-Niclas GER
24 WINKLER, Nils GER
25 WINKLER, Wilhelm GER
 
Laatst bewerkt:
Dapper.....een week vooruit kijken in Nederland! :-)

Maar ik heb er wel weer zin in hoor! met de Climaxx deze keer maar dat mag de pret niet drukken
 
Heb een gat in de Orca vleugel gevlogen (en paaltje over het hoofd gezien, dom, eigen schuld) en hik enorm tegen de reparatie aan.
 
ai... zonde Justus,
je trots en nu redelijk aan gewend en dan dit soort dingen..

Ik hoop dat de reparatie achteraf toch meevalt!

Bob
 
Het hoort een beetje bij de hobby, het risico van schade loop je zodra je hem weggooit.
Ik heb de laatste tijd ook geen tijd gehad/gemaakt voor echt bouwen. Nu er wel een paar keer naar zitten kijken, ook advies en materiaal van een topper gekregen, maar nog niet aan de reparatie begonnen.

Misschien dat ik het volgende week week wel op weet te pakken.
 
Het is vrijwel hetzelfde als wat jij had. Hoe is de reparatie bij jou uiteindelijk gedaan? (Misschien in je aspire-draadje verder?)
 
Oei, mag het weer wat beter worden voor zaterdag:

f56fa406334910101d0027407549340f.jpg


Duimen!!!
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1441138588170.jpeg
    uploadfromtaptalk1441138588170.jpeg
    313,1 KB · Weergaven: 127
Het is woensdag 2 september ............... vanavond om 8.00 uur sluit de inschrijving.
De voorspellingen van het weer zijn erg wisselvallig. Hier en daar een bui ......
 
De ronde-indeling is naar alle deelnemers verzonden. Hans Bakker heeft een onjuist mailadres opgegeven. Hans, als je dit leest; stuur me even een mailtje.
 
Zoals het er nu uit ziet is geen moeilijke beslissing, dan kunnen we niet vliegen. De regenkans is (afhankelijk van waar je kijkt) 70 tot 95%. En het vervelende is dat er over de hele dag buien worden verwacht. Dus niet een passerend front wat je even uit kunt zitten. Ik wacht het nog heel even af of er nog verbetering optreedt.
 
Vandaag nog maar 0,1 mm gevallen bij ons op het veld,terwijl er meer voorspeld was,wind zwakt morgen af naar 5 m/s. Ga van het positieve uit
 
Back
Top