Traxxas X-maxx Topic!

Ik kende iemand die een door draaiende vierkante hex op zijn FG had opgelost door 2 gaatjes door de hex en de velg te boren en daar stalen pinnetjes in te steken. Ik weet niet of die hexen al in een slechte staat waren, maar die waren behoorlijk afgerond...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De meenemers met stalen pennetjes als extra borging zijn er al een paar jaar , werden vooral gebruikt icm velgen zonder de stalen ring.
Bij velgen met de stalen ring is het eigenlijk overbodig aangezien die de meenemers erg weinig ruimte tot speling geeft.
 
Maar de X-Maxx heeft ook 24mm hexes, naast de 17mm hexes?
Hoe kan het dan dat het bij 1:8's prima gaat en bij Bigscale niet?
Meer massa die op dat punt drukt?
 
Meer vermogen en meer grip.....
Daarnaast is de 17mm hex van een 1/8 redelijk groot ten opzichte van het wiel , bij een 1/5 of 1/6 is die verhouding heel anders.
 
EXCLUSIVE SELF-RIGHTING:

:feli:ligt dus vaak op zijn dak !!:hammer::feli:traxxas!.

maw :is dus niet fatsoenlijk mee te rijden , behalve full throttle rechtdoor op een strakke ondergrond :D:D
 
Denk eerlijk gezegd dat dat nog wel mee zal vallen Rob....
Lengte/breedte verhouding is best oke en het gewicht hangt vooral tussen de wielen ipv er boven zoals bij bv een Savage.

Tis meer een feature voor de (genetisch bepaald) luie Amerikanen :mrgreen:
 
Was ook meer als :rolleyes: bedoelt , ik vindt het leuk gevonden , dat self-righting systeem, maar heeft voor mij geen meerwaarde om evt . deze auto aan te schaffen, denk dat de skills van de bestuurder meer het potiaal van deze auto kunnen " uitbuiten" ,daarbij is ook wel het terrein een belangrijke faktor , denk aan de twee-takt bigscale's 1/6 .

Ik vindt een 1/8 of 1/10 wat makkelijker om her en der uit te laten , twijfel wel weer zeer aan de gebruikte materialen van deze truck wat eerder al genoemd is , bv de schokbrekers en diff's .
Maar misschien een keer " live" aanschouwen hier in de NL ......
 
De demperbehuizingen zijn zo te zien gewoon alu en de Traxxas dempers werken over het algemeen prima , daar zie ik niet echt problemen.
De dempertorens verwacht ik ook niet veel drama mee , die zijn flink stevig uitgevoerd en vormen zelfs een deel van het dragende chassis.
Met de kwaliteit van het kunstof is het bij Traxxas over het algemeen ook wel in orde dus wat dat betreft.

Zag al ergens een "argument" voorbij komen van "geen alu bodemplaat zoals de concurrentie" :rofl::rofl:
Liever een goed ontworpen kunstof chassis dan 1 of ander gestanst plaatje aluminium zoals je die vaak tegenkomt.

Het enige wat mij echt benieuwd is de diffs , het grote probleem bij traxxas is het kunstof diff huisje wat flext als je er echt grof geweld op los gaat laten.
 
Wel jammer dat er dan weer plastic shock caps op zitten, die knallen er nog al eens af bij Traxxas.
Maar dat zal ook weer aftersales redenen hebben denk ik?
 
We zullen het half december zien.

Dan word hij verwacht bij de nl importeur en worden ze uitgeleverd.

Dus hij kan nog onder de kerstboom liggen :D :D :D
 
Bij mij is de kerstman helaas nooit zo gul [emoji14]

Ik ben ook wel benieuwd naar de auto. Niet dat ik van plan ben om hem aan te schaffen, want dat is me een beetje erg duur. Maar dit is toch wel weer heel anders dan wat we van Traxxas gewend zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel jammer dat er dan weer plastic shock caps op zitten, die knallen er nog al eens af bij Traxxas.
Maar dat zal ook weer aftersales redenen hebben denk ik?
Ik heb zelf nog nooit een probleem met de shocks van Traxxas gehad. Kan natuurlijk geluk zijn, maar toch. Lijkt wel alsof de nieuwe modellen met minder kwaliteit plastic worden gemaakt. Mijn oude xl-5 brushless echt niet zomaar kapot. Terwijl hij in het bos wel eens opkomende bomen in de lucht is tegengekomen.[emoji12]
 
Ik heb bij mijn Rustlers wel vaker meegemaakt dat de shockcaps eraf vlogen. Bij mijn eerste Rustler had ik dat heel simpel opgelost door op de shock caps benzine leiding klemmetjes te zetten.

Ik denk echter niet dat de kwaliteit van het plastic achteruit gaat. Mijn eerste Rustler was een VXL, daar ging toen best veel aan kapot. De tweede Rustler was een VXL chassis met een veel zwaardere motorset. Daar heb ik veel meer mee gereden en daar ging bijna nooit iets aan kapot.

(De eerste Rustler was wel een tweedehandsje die niet zo goed behandeld was)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou ik door sparen en een Losi 5ive kopen.
Twee heel andere auto's, ik weet het, maar voor mij persoonlijk zou ik dat doen.
Ik vind het erg veel geld voor wat je krijgt.
 
Lijkt er op dat de Losi 5ive ook weer een beetje op de weg terug is , gezien de discount her en der , binnen en buiten de EU :cool:
 
Back
Top