Reddingsboot nh1816 knrm

Verdikkie Jan, dat ziet er niet alleen technisch, maar ook mechanisch super strak uit. Complimenten.
 
In het eerste 1:50 model zitten twee 3D geprinte jets, in het tweede model zitten eenvoudige schroeftunnels, beide met 25mm schroeven. Stuurkleppen en keerkleppen met servos wordt lastig, ook door het extra gewicht.

Omdat de jet nozzles een beetje naar elkaar toe wijzen stuurt de boot in een straal van 3x de bootlengte.
Achterwaarts is met de jets (nog) geen drukopbouw. Als dat lukt wordt de draaicirkel nog korter.

De aandrijving van Jan Kraak ziet er perfect uit!
 
Laatst bewerkt:
NH1816Jets.png
 
ja, alles gaat werken.
bij schaal 1:20 is er genoeg ruimte en gewicht om te doen.
2 servo's per jet.
1 om te sturen en 1 voor de keerklep.
zoek nu alleen de goede tekening voor de juiste keerklep, dus Hamilton maar even bellen.
 
ja die kan je bellen of anders schat harding of tegenwoordig noreq benaderen, weet dat nor safe ze ook inbouwt in de frc. keerklep wil je zelf maken?
 
Ja, jammer dat Kehrer de "Hamilton stijl" keerkleppen niet produceert voor de 28mm jet-drives.
Ben benieuwd wat je daarmee gaat doen
 
gewoon maken uit 0,5mm messing plaat.
eerst even de tekening en de freesfiles maken, en dan een testmodel maken.
Komt zeker goed.
 
gewoon maken uit 0,5mm messing plaat.
eerst even de tekening en de freesfiles maken, en dan een testmodel maken.
Komt zeker goed.

Haha, "gewoon" uit messing en "even" een tekening maken met freesfile. Helemaal goed Jan, Ben benieuwd.

Groet
Sjoerd
 
Even een kleine update.
Op het ogenblik zijn de sprayrails; kiel en golfbrekers in de romp geplaatst.
De bevestigingen voor de elektronica zijn gemaakt uit printplaat en nu is het wachten op de stuurkabel om het geheel af te maken voor de proefvaart.
Deze week de waterkoeling plaatsen voor de regelaars en wel zo dat het koelwater natuurgetrouw uit de uitlaten komt.
P1030642.JPG
P1030644.JPG

P1030649.JPG
P1030653.JPG

P1030652.JPG
 
even een update.
De jets zijn aangepast naar het origineel en de kabelbesturing begint te vullen.
de uitlaten voor de koeling van de ESC zijn ook uitgevoerd.
Op het ogenblik de zwaarden plaatsen, deze zijn 3D getekend en 3D gefreesd uit Polyesterplaat.
Deze week kunnen ze in en uit het schip worden geschoven.
Ondertussen ook de ESC geplaatst en afgeregeld, en!! de motoren hebben gelopen.
P1030703.JPG
P1030709.JPG

P1030710.JPG
P1030686.JPG

P1030690.JPG
P1030692.JPG

P1030695.JPG
P1030677.JPG
 
Supermooi Jan. Kom binnenkort weer even kijken. Zie nog geen keerkleppen? Je bevestiging van de duw en trekkabels heeft mijn interesse voor mijn kraanconstructie.
 
Het heeft even geduurd, maar ik ben weer verder met de bouw.
De sevo's werken nu goed, en de zwaarden bewegen keurig op en naar.
Ondertussen zit ook het dekhuis vast met de magneten, en wel, strek genoeg om er niet af te waaien.
Als ik nu het dekhuis optil gaat het dek met een kilo lood ook mee.( sterk genoeg dus)
Voor de verandering nog even de dek roosters gefreesd, bijna vierkante gaatjes van 1,5mm en damwantjes van 0.8mm.
Ook de opstap met luiken voor achter het dekhuis gemaakt van 2mm polystyreen.
Ook de jets nog even aangepast om aan het uiterlijk van het origineel te voldoen.
De reddingsbak achterop is ook gereed en beweegt doormiddel van een servo.
deze is gemaakt van koperplaat met 1400 gaatjes van 1mm ( cnc gemaakt)
De waterkoeling met pomp is ook gereed, zodat als de boot stil ligt er nog steeds gekoeld wordt en water uit de uitlaat loopt. ( foto's volgende keer)

Op het ogenblik ben ik de regelaars met de motoren en accu's aan het verbinden.
P1030713.JPG
IMG_20151127_184627.jpg

P1030695.JPG
IMG_20151127_184739.jpg

P1030716.JPG
IMG_20151127_184752.jpg
 
Laatst bewerkt:
Loop een beetje achter Jan. Kom snel weer langs. Fijne kerstdagen met Anja en je gezinnetje.
 
Het is alweer een tijdje terug, maar de bouw vorderde even langzaam.
Een update.
De romp heeft een huwelijk met het dek en alle krassen zijn glad geplamuurd.
De studs voor de binnen verschansing zijn aangebracht en op het ogenblik staat de binnen verschansing te drogen om op het dek te worden gelijmd.
Ook is de mast gereed om te worden afgewerkt met de tuigage.
De dek verlichting bestaat uit 3mm led waarover een kapje komt te zitten.
De pomp voor het koelwater is ook gemonteerd en de boot heeft even een proefvaart gehad.
Er zat met 2S lipo's een mooie snelheid in, maar ik denk toch dat het een 3S lipo wordt.
De sleep beting is ook gemaakt uit een carbon hulsel en een aluminium kop.
Dit geheet zit tot op de kiel vast gemonteerd, dus buigen zal het niet.
Ook zijn de inlaat roosters voor de jets gemaakt uit messing, welke demontabel zijn als er problemen voordoen.
Nu ik dit zit te schrijven, denk ik dat er toch wel weer veel gebeurd is.
Hier de foto's
IMG_20160105_201035.jpg


P1030840.JPG


P1030845.JPG

P1030860.JPG

P1030861.JPG

IMG_20160110_160656.jpg

P1030831.JPG

P1030895.JPG
P1030886.JPG

P1030894.JPG
P1030907.JPG

P1030903.JPG
P1030905.JPG
 
Laatst bewerkt:
Back
Top