C&C Models L39 Breitling jet team

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door PH-MEL, 7 jun 2013.

  1. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Dank je wel Dick! Ik heb er nog steeds lol in inderdaad, al ben ik nu op zon punt dat ik wel zou willen dat de kist af was. Er gaat mega veel tijd in zitten en wil er nu wel eens mee vliegen!

    De tank is overigens getest, onder lichte luchtdruk gezet en ondergedompeld in water. Geen belletje te zien dus dik in orde!
    Ik wil m nu nog eens voltanken met brandstof en dan eens zien hoeveel er in gaat!
     
  2. Sebastiaan3Z9

    Sebastiaan3Z9 PH-SAM

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    321
    Locatie:
    amersfoort
    Tip, laat hem met brandstof een poosje staan of hij niet alsnog ergens doorzweet. Succes.
     
  3. Dickie

    Dickie Guest

    Melvin het is zo weer voorjaar dus nog even doorbijten.

    Deze zit ook met smart te wachten.

    DSC00145.JPG
     
  4. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    We houden vol!

    Vannacht de tank volledig gevuld laten staan en geen druppie gezweet vanmorgen (goeie tip sebastiaan, bedankt)

    Vanmorgen de peut eruit gegoten in een maatbeker;

    3,05 liter. Tot de nek toe gevuld dan he! Dus een 3 Liter kan ik meenemen met een beetje lucht erin.
    Top resultaat! Blij mee!
     
    Sebastiaan3Z9 vindt dit leuk.
  5. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Omdat de tank nu klaar is en er in kan is het zaak om alles wat onder en naast de tank moet komen aan te pakken. Ik heb besloten om de light control unit tegen de rompwand te maken met klittenband. Zo zit hij toch in de airflow ivm koeling en kan ik hem toch nog er tussen vandaan halen voor t een of t ander zonder de tank eruit te moeten halen.

    De kabelbomen van de linker en rechterkant komen samen onder de tank waarbij de kabels voor de verlichting de kabelboom verlaten.

    Overige (gear & servo) kabels gaan helemaal door naar voren, nu als een kabelboom.

    Vanavond dus de kabelboom voor mekaar en de verlichting werkt. Helaas kan ik geen video uploaden, daar heb je wifi voor nodig en laat mn router nou stuk zijn....

    Foto's en video houden jullie tegoed!!
     
  6. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
     
    Danny-P47 vindt dit leuk.
  7. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Gestart met de inbouw van de pijp. Voornamelijk boven t motor ruim gehangen en gekeken en gepast. Uiteindelijk maar besloten om een mal te zagen, zo kan ik de pijp gecentreerd t.o.v. de turbine houden en beter zien/afteken hoe het moet gaan worden.

    [​IMG]

    Morgenavond maar eens verder dr mee.
     
  8. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Ook zo'n paars kappie. Maar ja, geen AMT:bye:

    Gaat goed, zondag vlieg met de L39?
     
    PH-MEL vindt dit leuk.
  9. Dickie

    Dickie Guest

    Ik vind deze kleur paars mooier er zit een kleine tint magenta in plus een vleugje blauw iets voller van kleur.

    groeten
    Dick.
     
    PH-MEL vindt dit leuk.
  10. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Mwaaaah de maiden laat nog even op zich wachten Ray!

    Afgelopen avonden de pijp er in gemaakt. Na het bepalen van de positie beugeltjes gemaakt en dan tien keer kijken en passen. En uiteindelijk super gelukt!
    Ook nog even het spant geschilderd aan het uiteinde, eerst BVM heatshield en daarna matzwart.

    [​IMG]



    Vanavond de staart erop gemonteerd en de bekabeling aangesloten en weg gewerkt:

    [​IMG]

    Alle bekabeling zit achter alu tape. Zo ook de hele romp rondom de turbine:

    [​IMG]

    Pijp er definitief in, incl motor steun:

    [​IMG]

    Met turbine:

    [​IMG]

    Alles perfect opgelijnd!

    [​IMG]

    Volgende punt; tank monteren!
     
  11. Dickie

    Dickie Guest

    En zit de tank er al in Weekend vliegen.
     
  12. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Nee, effe geen zin. Had een mooi setje retracts voor mn P-47 binnen. Ben daar even mee aan t spelen.

    Heb sinds kort die P-47. Heb al mn electro en brandstofkisten verkocht en bouw daarvan nu de P-47. Een jet (nou ja oke twee dan ) en een warbird, meer hoef ik niet!

    Zie hieronder t linkje. Ik heb t topic met toestemming van de starter gekaapt. Bouwverslag vanaf pagina 2.

    Opbouw verslag P47 "Snafu" van Seagull Models
    http://www.modelbouwforum.nl/index.php?threads/Opbouw-verslag-P47-"Snafu"-van-Seagull-Models.215704/
     
  13. Dickie

    Dickie Guest

     
  14. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Let me re-frase that; Meer kan ik nu niet mee vliegen/vliegklaar houden. Druk druk!
     
  15. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Ik heb een vraag;

    Ik zit met mn stroomvoorziening in mn maag.

    Voor de besturing is het geen punt, daarvoor heb ik 2x een 2s 2200Mah via een emcotec geschakeld.

    Maar voor mn ECU (kerostart) Landingsgestel & verlichting ben ik er nog niet over uit.

    Mijn idee is om deze drie allemaal op een 2S 3300Mah Lipo te gooien.
    Volgens de fabrikant van het Landing gear (electron) is een 500Mah accu voldoende.

    Volgens de fabrikant van de verlichting (nightfly.cz) is 200Mah voldoende om de volledige set een uur lang te laten branden.

    Qua capaciteit lijkt t me dus voldoende.
    Maar is het wijsheid om een accu deze drie systemen te laten voeden? Een keroburner vraagt wel effe wat bij het starten maar als hij loopt is het verbruik van de ECU minimaal.

    Ik ben benieuwd naar jullie gedachten!
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Is weinig, verlichting vraagt nogal wat. Beter is 5000 voor alle 3. Ik heb 10.000 in de Viper.... Maar dat is wat overkil :) beter dan lood ;)
     
  17. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Thx! Ik heb na nog meer navraag bij clubgenoten te hebben gedaan nu besloten om gear en verlichting op een 1000Mah 2s te zetten. Ecu heeft zn eigen 2s 3300 en de emcotec word door 2x 2200 gevoed.
    Mocht nu toch blijken dat die 1000 te weinig is voor gear en verlichting samen dan wissel ik m voor een ander.

    Btw.... Ik zit dus ook al aan 8700 Mah totaal!
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Verlichting en gear verbruikt bij mij evenveel als de ECU. Scheelt heel weinig. Ik heb 2x 8w schijnwerpers, 3x 1w navigatie lampen, 2x 3w positie lampen en 1x 3w beacon. Schijnwerpers staan alleen bij de landing aan eigenlijk. Ik heb het zo:

    Verlichting + gear is 2s 5000
    ECU is 2s 5000
    Ontvanger is 2x 2s 1800

    Ik heb simpelweg gekeken hoeveel gewicht ik nodig had voor en daar accu's bij gezocht. Dit gaat niet snel leeg, dus is goed overkill. Ik heb wel eens 3 keer de kist mee gehad zonder te laden. 15 vluchten zijn makkelijk mogelijk.
     
  19. johnvm

    johnvm

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    259
    Ik heb in de Eurosport 2x 2s 3300mah op de ontvanger (gizmo weatronic)staan en 1 x 3s 3300mah
    op de ecu een vlucht 15 zeker makkelijk haalbaar ondanks alles electrisch is: gear en brakes smokepump enz enz
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    AH, gear en smokr pomp dan via de ontvanger? Dan is daar iets meer wel lekker. Een gyro kost ook energie omdat de servo's meer werken.
     

Deel Deze Pagina