D
Dickie
Guest
En daar gaan we weer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Met de militaire vliegtuigen is het net iets anders. Het vervelende is dat die straaljagers veel meer mogen dan "wij". Hoewel dit ook strikt geregeld is en ze altijd onder controle van "Dutch Mill" staan. Een vlieger die op eigen houtje even lekker laag ergens over suist loopt grote kans zijn baantje kwijt te raken. Hij krijgt op z'n minst een stevige berisping en een tijdelijk vliegverbod. Daarbij zijn er een aantal militaire laagvlieg routes en gebieden over delen van Nederland waar allerhande vliegtuigen knap laag over kunnen en mogen komen. Als je daar in de buurt woont (werkt?) kan je ze regelmatig over zien en horen komen.
Hier wordt nu steeds omheen gedraaid, dus daar zal je ook niet op reageren: de afspraak is voor KNVvL leden even ongunstig als voor niet KNVvL leden.Dat de afspraak gunstiger uit zou vallen voor niet-KNVvL leden dan voor leden????
Kansberekening 101
De Nederlandse luchtmacht beschikt over 4 Herculessen, ik werk niet in de buurt Eindhoven, noch van een laagvlieggebied en dit was vanmiddag mijn uitzicht.
Wat is de berekende kans dat 1 van die 4 hier nu net 2 rondjes draait op best lage hoogte?
Moet ik nu een staatslot kopen of kan het luchtruim drukker zijn dan dat de meeste willen aannemen?
Ligt een mooi veldje onder die Hercules trouwens. Ik heb er ook wel eens gevlogen.
Wat had je dan verwacht???? Dat de afspraak gunstiger uit zou vallen voor niet-KNVvL leden dan voor leden????
Gewoon dat de Knvvl doet waar ze prat op gaat. ..opkomen voor de belangen van ELKE modelvlieger.
Niets meer en niets minder.
Dus ja,ik vind ze achterbaks...
Daar trap ik dus niet nog een keer in.Maar wat zijn nu je concrete voorstellen, plannen?
Iedereen, ook jij, beweert dat de enige die een vuist kan maken, cq serieus genomen zal worden door de overheid de KNVvL is, kan ik alleen maar wat bereiken als de KNVvL het werk gaat doen wat ze hadden moeten doen.Laat die KNVvL nu maar even voor wat het is, het gaat er om wat jij denkt te kunnen bereiken
Hun positie is duidelijk: zij komen alleen op voor hun aangesloten clubs en valt dus voor het algemeen belang niets te verwijten.Hoe is het gesteld met onze kompanen van de FLRCV?
Gewoon dat de Knvvl doet waar ze prat op gaat. ..opkomen voor de belangen van ELKE modelvlieger.
Niets meer en niets minder.
Aangezien de Knvvl zelf heeft aangegeven voor ELKE modelvlieger op te komen ben ik bang dat je zelf het antwoord al hebt gegeven. Is wel een antwoord wat ik nooit van jou zou zeggen.Ben jij nu zo slim? Of ben ik nu zo dom?
Hebben ze toch gedaan? Anders had je nu maar 50 meter hoog en 100 meter ver mogen vliegen.... iedereen, overal, zonder uitzondering.... Nu mag iedereen 120 meter hoog en LOS vliegen (dus zo ver als je zien kunt). Overal. M.a.w. ze ZIJN opgekomen voor iedere modelvlieger. Alleen niet voor iedereen evenveel: Op sommige plekken mag je meer en dat vind ik helemaal niet onbillijk....
Wel onwenselijk (ik had graag gezien dat alles bij het oude gebleven was) maar niet onredelijk.
Ik vind het bijna eng om toe te moeten geven maar ik kan niet anders dan het eens te zijn met bovenstaand.
Ik begrijp het niet hoor (ben dan ook een buitenlander) maar ik dacht altijd "Eendracht maakt macht " zoveel mogelijk clubs aansluiten bij KNVvl en klaar is het .. sta je toch veel sterker denk ik als simpele Belg??
En omdat het geld kost. Dat moet een Belg toch wel van Nederlanders begrijpen....Ik begrijp het niet hoor (ben dan ook een buitenlander) maar ik dacht altijd "Eendracht maakt macht " zoveel mogelijk clubs aansluiten bij KNVvl en klaar is het .. sta je toch veel sterker denk ik als simpele Belg??
Vanwaar die aversie om zich aan te sluiten bij de KNVvl ?
Daar is voor gewaarschuwd, en niemand wilde luisteren.
Het valt mij op dat een aantal van deze "niet-luisteraars" NU moord en brand schreeuwen dat de KNVvL niks voor ze doet....
Eerst het probleem veroorzaken (en keihard ontkennen dat het aan hun ligt) en daarna klagen... Ik kan er geen waardering voor opbrengen.
Erger nog: de "losse" KNVvL leden.... jeetje.... die zijn wél lid, maar mogen toch maar 120 meter.... wat oneerlijk....
Sorry: ik zeg: bullshit! Je vliegt niet op een locatie waar die 300 meter toegestaan is, en om die hoogtelimiet aan je KNVvL lidmaatschap vast te hangen is niet alleen volkomen onwerkbaar, het slaat ook nergens op (twee vliegers staan naast elkaar te vliegen in het wild, de een is KNVvL lid, de ander niet. Wat is de maximum toegestane hoogte?).