Elektrische kinderauto

Goedemorgen, ik heb een vraag. Na veel twijfel gisteren tweedehands een elektrische auto gekocht voor mijn jongens. Nu vanmorgen beladen ermee gereden en merk dat de accu niet top is dus even open gemaakt en nu zie ik dat er evt 2 accu's in zouden kunnen (anders zouden ze dat er niet in maken toch) hoop dat iemand mij kan helpen hoeveel accu's hierin kunnen en van hoeveel volt hier wat foto's van de auto alvast bedankt.

Gr lies
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    165,6 KB · Weergaven: 2.103
  • image.jpeg
    image.jpeg
    251,7 KB · Weergaven: 1.156
  • image.jpeg
    image.jpeg
    198,1 KB · Weergaven: 720
Als je langer wilt rijden: 2 van deze accu's parallel zetten.

En weet je zeker dat de accu volledig opgeladen was toen je ging rijden?
 
Jazeker was volledig geladen maar de verkoper had me al gewaarschuwd dat hij lang stil had gestaan. Maar zou 2x 6v goed zijn zie dat dan beide motoren apart aangedreven worden aangezien ze nu door gelust zijn?
 
Het ligt eraan. Is het een 6 volt auto ? of is het een 12 volt auto waarbij 2 accus van 6 volt in serie (horen) te staan.
 
Foto is een 6V accu. Ik zou er gewoon een nwe accu inzetten en kijken of dat voldoende is.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij wel, maar zoals Helikoper al zegt, eerst maar eens 1 verse proberen en zien wat het doet. Kun je ook een foto plaatsen van de lader ?
 
Dat er plek is voor 2 accu's geeft niet aan dat dat ook de bedoeling is voor deze auto.
Kan goed zijn dat hetzelfde chassis ook voor een ander type gebruikt wordt.
 
Dit staat op de lader maar kan ik beide motoren wel beide met 6v apart aansturen ?
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    107,2 KB · Weergaven: 596
Die twee accu's zullen er best wel in kunnen.

Veiligste optie: 2 nieuwe accu's kopen, permanent parallel zetten, en behandelen als één accu!

twee keer zo lang laden, maar ook 2 keer zo lang rijden.
Accu's worden minder zwaar belast, minder hard opgeladen, en minder diep* ontladen bij normaal gebruik.

(* een lood accu vind diep ontladen nooit erg prettig, maar hij vind het minder erg als de stroomsterkte kleiner is, en hoe je het ook wend of keert: bij dezelfde totale belasting is bij parallelbedrijf de stroomsterkte per accu gehalveerd)
 
Lodaccu's met een spanning van drie volt zijn niet mogelijk. De spanning van een enkele cel is 2 volt. Daarom zijn loodaccu's bij voorbeeld 6 volt, drie cellen of 12 volt, 6 cellen.

Als je twee accu's parallel wilt schakelen dan gaat het om twee accu's met een spannig van 6 volt. Parallel geschakeld blijft de spanning 6 volt.

Je moet dan de plus van de ene accu verbinden met de plus van de andere accu en de min van de ene accu verbinden met de min van de andere accu.

Niet verkeerd doen, dat zorgt voor veel vuurwerk...
 
beste denzjayd...
je maakt het een beetje onduidelijk...

Het systeem is gemaakt voor 6 volt.
zo'n accu zit erin.
zo heeft het gewerkt.
Dus moet je ook proberen dat aan te houden.

dus, 6V.
bij alles wat je doet.
niet opeens naar 12 of 3 volt springen..

2e punt is capaciteit, oftewel bij een auto de maat van de tank.
je kan een grotere accu plaatsen. dus 6 volt, maar dan 20Ah (20 Ampere hour, capaciteit van de accu)
of je kan 2 accu's plaatsen. die 2 accu's moet je dan aan elkaar knopen, zodat ze samenwerken als 1 accu en dus nog steeds 6V geven.
Wel 2 dezelfde, en 2 nieuwe pakken. dus 2 accu's van 6 volt, 10Ah. geeft bij samenwerken 6Volt, maar wel 20Ah. dus 2 keer zo lang rijden. en 2 keer zo lang laden.

je hoeft dan heeeeeeeeeel erg weinig aan de originele bedrading te doen.
gewoon 1 accu aansluiten.
en de 2e accu met een extra draad naar de eerste parallel zetten.

Dus geen moeilijkheden met 1 accu per motor en zo.

Wel ff multimeter gebruiken.. je moet zeker weten dat er rond de 6 volt op het systeem komt te staan.
is dat 12, heb je het niet goed gedaan, en fikt er iets uit.
 
Back
Top