Traxxas X-maxx Topic!

Ik heb de losi 2 maanden geleden gekocht via eBay van iemand die hem nieuw had gekocht en het eerste ritje al tegen een auto was gereden met 30 mijl.:hammer: Hij wilde hem weg doen en zodoende staat hij nu bij vrienden in de states te wachten:D. Omdat ik hem wel echt brushless wil hebben heb ik de motor en aanverwante al verkocht om zo de beschadigde delen te vervangen en al iets geld vrijgemaakt voor de mgm combo / castle combo. Ga in Amerika bij iemand langs die beide in een mtxl en 5ive b heeft:worship:. Zodra ik meer weet en weet hoe ik hem used in nl krijg zal ik wat foto's posten nu alleen nog een paar weken wachten voordat ik naar de states kan vliegen :mad:.
 
1/5 th scale is niet echt een beginners klasse.....
Is dan een mooie gelegenheid om een jong gebruikte (al dan niet met een een klein manko :hammer:..) te kopen voor een elektro project :banana:
Wordt nog een uitdaging om hem zo goedkoop mogelijk naar Europa te krijgen.
Hoeveel cellen lipo is de planning ?

Ben echt benieuwd naar het eind resultaat. Ik vindt de X-maxx wat traagjes overkomen op de filmpjes van Traxxas, mijn FG MT is niet soepeltjes genoeg (stuiteren) en de breedte is voor mijn gevoel te small....Losi is een Truck die mij zeer nieuwsgierig maakt :D
:eek:
 
Aantal cels hangt van de setup af. Maar in Zweden is iemand met mgm setup en 14 cellen bezig en die hebben al een testrun gedaan met bigscale slicks en zonder kap van 90 km/h, wat echt bizar is voor een wagen van 1 meter:koud:.

Mij gaat het meer voor off road en dan is acceleratie belangrijker dan topsnelheid.

Maar als er meer bekend is en alles wordt concreet maak ik een eigen topic aan ipv dit xmaxx topic te highjacken.:eek:
 
Dat bedacht ik me gisteren ook al . T gaat meer over andere modellen dan over maxx . Hihi . Mij maakt t niet uit . Hoef ik maar een toppic te volgen hihih
 
Het gevaar omdat de xmaxx niet veel directe concurrenten heeft. Ik blijf het een mooie truck vinden hoor :thumbsup:. Misschien komt Traxxas wel met een kit versie of een V2 versie waarin ze de aandachtspunten hebben aangepakt. Hoe dan ook maar de X-Maxx heeft wel de grenzen verlegd qua hoogte van de sprongen. Sommige maxxen zijn meer tijd in de lucht dan op hun banden als ik YouTube bekijk:koud:
 
Het is gewoon een kwestie van doen en oefenen. Ben ook pas sinds een half jaar weer actief en durf met mijn mt toch al bescheiden sprongen van 2 tot 2,5 meter hoogte te maken:cool:. Natuurlijk gaan er dingen kapot als je sprongen verkeerd gaan, maar dat zie ik gewoon als een stukje autokennis opdoen:koud:
 
Voor en achter zijn verschillende pinions en vertanding, kennis van mij was zo eigenwijs om het niet aan te houden en kon na 1 ritje met omgewisselde pinions weer beide ringgears en pinions en aandrijfas vernieuweno_O.

Weet iemand wat de rede hiervan is?
Dan loopt een kant harder dan de andere en gaan ze elkaar tegenwerken lijkt mij?
Bij Scalers snap ik het wel, maar bij een monstertruck ben ik wel benieuwd naar de reden!
 
Bij tractoren is er altijd ca 5% voorloop weet ik bij ingeschakelde 4wd om de bochten korter te maken.

Misschien daarom?
 
De exacte reden weet ik ook niet, maar je hebt echt een aparte voor en achter pinion nodig. Er zijn wel HD parts beschikbaar en die lijken op de foto's identiek, maar daar staan nog geen technische data bij. Als een maxx hier komt zal ik een kijken wat nu het exacte verschil is.
 
Ik geloof u wel hoor!
Ik vroeg mij alleen af waarvoor het was.
Dat van trekkers wist ik ook niet, interessant!
Alleen loopt de X-Maxx harder in schaal, en zal hij minder strakke bochten hoeven te maken denk ik?
 
Ik geloof u wel hoor!
Ik vroeg mij alleen af waarvoor het was.
Dat van trekkers wist ik ook niet, interessant!
Alleen loopt de X-Maxx harder in schaal, en zal hij minder strakke bochten hoeven te maken denk ik?

Haha was niet op jou bedoeld hoor:thumbsup:, en zeg maar JE. Maar wilde ermee aangeven dat er echt verschil in zit. No offense en dat is toch het leuke aan het forum, gewoon kennis opdoen en weer verspreiden. Wellicht zijn er xmaxx rijders die zich dieper in de materie hebben ingelezen en ons ook wijzer willen maken.
 
Ik zal er aan proberen te denken :)
Dat is inderdaad het mooie aan fora's!
Ik ben benieuwd naar je MTXL project!
 
jeeeeeeej. mijn X-Maxx is weer compleet . zo meteen even testen of ik hem weer goed in elkaar heb gezet nadat ik elk onderdeel en schroefje zowat heb los gehad en schoon gemaakt.
dus limboracer en andere rijders uit de buurt . zullen we eens een keer samen gaan rijden ergens in Limburg ?
jullie kunnen me direct mailen op mail adres .. magicradio at live.nl
ik hoor graag van jullie
groetjes !!!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de @ in uw email adres even veranderen in (at) of iets dergelijks, anders is de kans op spam aannemelijk.
 
Hoi allemaal. Ik heb een probleempje en ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen .
Als ik aan het rijden ben met mijn x maxx begint hij op een gegeven moment te happeren . Hij reageert dan zeg maar niet meer op mijn gas trigger . Het lijkt alsof er geen stroom naar de motor gaat . Hij rijd bv vol gas vooruit en opeens vol in de rem waardoor hij over de kop vliegt. Ook hapert ie . Hij lijkt dan te rijden als een auto met een bijna lege tank .
Snappen jullie wat ik bedoel ?
Zou dit aan de led verlichting kunnen liggen , deze heb ik in de ontvanger geplugd.
Heb de controler al opnieuw verbonden met de ontvanger zonder resultaat of verbetering.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt iedereen
 
Ik denk de thermische beveiliging van de esc, zie je dat de LED iets anders aangeeft. Komt hij ook niet meer vooruit als hij is stopgevallen ?? Dat had de Xmaxx die ik ken ook, en zelfs bij temperaturen van 5 graden:hammer:.

Ik zal eens mijn collega vragen:thumbsup:
 
Nee hij valt niet helemaal stop dus dat is het niet . Na een stop omdat te warm is doet hij niets meer . Nu gaat ie hakkelend vooruit en dan ineens vol gas dan valt t weer weg . Het gaat een beetje van zo . Ta ta ttttaaa taaaaaaa ta ta taaaaaaa ta ta . :)
 
Back
Top